Honda CBR1000RR 2012

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Intressant kommentar från Ten Kate i wbsk,

Beyond that, ten Kate is also looking forward to the introduction of the 2012 Honda Fireblade, which will bring the manufacturer into line with many of its Superbike rivals in terms of technology, not least the fly-by-wire throttle system.

“We will have a new machine from Honda, an upgraded version of the Fireblade in 2012, though I can't reveal too much because Honda hasn't revealed the bike. The FIM has also made the decision that we can introduce fly-by-wire to the machines for next year, which we already have but isn't on the bikes yet

Källa: http://www.crash.net/world+superbikes/news/171879/1/ten_kate_honda_turning_attentions_to_2012.html

Pirate

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2009
Hoj
Ingen just nu
Hmm.. så bilderna vi sett kanske kan vara 2012an ändå, men med det extra godiset bortplockat eller ej påsatt?

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Nä av honda såklart, som en "pre-show bike" men jag bara gissar här ju.

Varför skulle en handlare i Kina få tag på en pre-show bike?

Jag vet att jag låter cynisk men jag har svårt att svälja att Honda´s nya Fireblade skulle dyka upp på det här viset.

moment22

Sporthojsnörd
Gick med
11 Aug 2006
Hoj
kymco Cobraracer
Varför skulle en handlare i Kina få tag på en pre-show bike?

Jag vet att jag låter cynisk men jag har svårt att svälja att Honda´s nya Fireblade skulle dyka upp på det här viset.

Ja jävlar. Det är lika sannolikt att detta är nya bladen som att linan på SAAB snurrar igång natten till nästkommande vardag..

Last edited:

Speedy Gonzales

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2011
Hoj
BMW S1000RR. , Honda CR500R
hmmm.. om detta är 2012 så är jag nog lite besviken, trodde nog att Honda skulle höja ribban liiiite högre med nya bladen. finns det någon spec på maskinen eller kör dom fortfarande med samma spis månne?

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Ser ut att stämma bra, men långt ifrån alla uppdateringar syns på bilderna.
Se bara på MotoGP hojen, inte mycket ändrades tills i år, men den går ganska bra?!

Ny fjädring, ny el, uppdaterad motor (block, cylinder, kammar mm), nya super lätta fälgar och några hundra små saker till.. Det gör skillnad även om jag kanske hoppats på en mer radikal förändring.
Men det ser grym ut!

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ser ut att stämma bra, men långt ifrån alla uppdateringar syns på bilderna.
Se bara på MotoGP hojen, inte mycket ändrades tills i år, men den går ganska bra?!

Ny fjädring, ny el, uppdaterad motor (block, cylinder, kammar mm), nya super lätta fälgar och några hundra små saker till.. Det gör skillnad även om jag kanske hoppats på en mer radikal förändring.
Men det ser grym ut!

Har hört lite mer och det verkar som att du har rätt.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det känns inte särskillt troligt att de första bilderna skulle dyka upp på detta sätt.

Att 2012 års model plötsligt dyker upp i ett showroom i Hong Kong, utan någon som helst press release från Honda, utan att först ha visats under buller och bång på en mässa. Hur sannolikt känns det?

Det är något som inte stämmer...

Last edited:

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hell no att det är nya Firebladen! Den kommer troligen presenteras på någon av de kommande stora mc-mässorna i höst! Ryktena har dessutom förr viskat om en ny v4, (har tyvärr ingen källa på detta och för lat för att leta ;) )

(Om det Mot förmodan är så blir jag besviken :S )

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Hell no att det är nya Firebladen! Den kommer troligen presenteras på någon av de kommande stora mc-mässorna i höst! Ryktena har dessutom förr viskat om en ny v4, (har tyvärr ingen källa på detta och för lat för att leta ;) )

Tyvärr har det cirkulerat rykten om en ny sporthoj med V4 från Honda, sedan RC45:ans dagar. Jag tror det när jag ser det.

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Ok! Hehe, jaja, man kan ju hoppas^^
Fast jag är nöjd så länge dom gör något nytt från grunden, oavsett om det är en rad4 (vilket jag personligen föredrar i en racer^^ )

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79

Jag sitter och kollar på reservdels skisserna just nu, men du behöver inte tro mig..
CBR kommer aldrig att vara en V4, då heter den RVF eller VFR

Va? Vad har det med gatuhojen att göra? :confused:

Att små förändringar kan göra stor skillnad :rolleyes:

Det känns inte särskillt troligt att de första bilderna skulle dyka upp på detta sätt.

Att 2012 års model plötsligt dyker upp i ett showroom i Hong Kong, utan någon som helst press release från Honda, utan att först ha visats under buller och bång på en mässa. Hur sannolikt känns det?

Det är något som inte stämmer...

Håller med om att det var lite konstigt och jag trodde inte på det tills jag såg reservdelsboken idag..

Last edited:

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Hoppas verkligen att detta är den nya Hondan, då slipper man ju byta hoj igen!
Värre om dom släpper nåt nytt o fräscht..

Du kan vara lugn, Honda är som Volvo: här stressar vi inte fram några fräscha nymodigheter som de ledande konkurrenterna inte...:rolleyes:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Du kan vara lugn, Honda är som Volvo: här stressar vi inte fram några fräscha nymodigheter som de ledande konkurrenterna inte...:rolleyes:

...vilket är helt fantastiskt, med tanke på att de skulle kunna bygga marknadens coolaste hoj genom att lägga pussel ur sina egna reservdelskataloger. Vilken annan hojtillverkare kan säga det?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Med tanke på att Yamaha inte uppdaterar R1:an allt för mycket inför nästa år (förutom 7-stegs TC då) så tror jag inte heller att Honda slår på den stora trumman med helt ny modell.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha