Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

ulv

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2006
Ort
Malmö
Hoj
CBR1100XX
Hej!

Insprutning kom 99 och ger om jag inte har fel för mig en jämnare effektkurva i registret vid 4-5k rpm där jag oftast jobbar upp mot ofta inte över7-8 k, vilket jag tycker är en fördel. Det går kanske bra att åtgärda med lite tuning på en förgasarhoj som kanske har fördelen av mindre elektronik som kan strula/kosta på sikt. HISS kom i samband med detta, det kan ju också vara bra eller dåligt. Jag tycker det är en fördel om man som jag vill hålla i hojen eftersom den blir mindre intressant att stjäla. Katalysator och digital instrumentpanel kom 01. Bra eller dåligt? Det beror väl på.

Tjena gott folk!

Jag funderar på att handla en BB är det någon spec år gång som är bättre eller sämre?

Fördel insprut? Mil?

Tacksam för input:tummenupp

//Breiz
 
Last edited:

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Tackar :) ska glo där. Har dem någon leverantör i sverige eller det är enklast å ta hem själv?

Ta hem själv, helt klart bäst.
Dom har även en massa på Ebay.

Eday är för övrigt toppen! Sparade ca 650:- på enbart tändstiften. Luftfiltret vart ett par hundra billigare också.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ta hem själv, helt klart bäst.
Dom har även en massa på Ebay.

Eday är för övrigt toppen! Sparade ca 650:- på enbart tändstiften. Luftfiltret vart ett par hundra billigare också.

Låter bra. Får nog sätta sig å glo på ebay någon dag. Har nämligen tänkt skaffa ensitscuts samt pluggar till handtaget. Vill ha hojen lite "rejsigare" men ändå clean och snygg :)

Är det föresten någon som vet vad som är bäst ?
Doubbel-bobbel (stavning?) eller ett förhöjt kåpglas?
Tänkte om det kanske va någon här som har bytt kåpglas på sin BB.
 
Last edited:

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Har nytt K&N filter till 97-98 om ngn är intresserad typ 400:- :tuttar

Martin
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Jag var och prövade en -97 BB igår och jäklar vad den gick:D:D:yoparty

Blir nog att handla den!

Har sån abstinens:gnissla att vara utan hoj!

Samma färg som din Påsenracing!
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jag var och prövade en -97 BB igår och jäklar vad den gick:D:D:yoparty

Blir nog att handla den!

Har sån abstinens:gnissla att vara utan hoj!

Samma färg som din Påsenracing!

Dem går som skott :banana Jag blir överraskad varje gång jag vrider på gas, drar på som bara den när man kommer uppåt en 5000-6000rpm tycker jag :yoparty

Är det någon som kan ge ett ungefärligt tips på vad man ska ha för lufttryck i däcken nu när det börjar bli lite svalare ute? Har för mig att det står 2,9 bar i instruktionsboken men man brukar väl sänka trycket lite när det blir svalare.

Undrar också lite över hur man ska ställa bakstötdämparen, sitter ju en liten skruv på den längst ner, ska man ha den vid strecket eller ska man ställa den lite hårdare? Jag väger ca. 105-110kg så man är ju lite över genomsnittet :rolleyes:
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Jag har bestämt för mig att fjäderförspänningen ställer du övan på fjädern,
med haknyckel el. liknande.

den skruven undertill är returdämpnings inst.

så var det på min suzuki k7 dämpare.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Jag har bestämt för mig att fjäderförspänningen ställer du övan på fjädern,
med haknyckel el. liknande.

den skruven undertill är returdämpnings inst.

så var det på min suzuki k7 dämpare.

Kan det nog vara ja, vad gör returdämpningen för skillnad om man ändrar den? Som jag förstått det så är det väl den man ändrar på när man kör med packning.
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Kan det nog vara ja, vad gör returdämpningen för skillnad om man ändrar den? Som jag förstått det så är det väl den man ändrar på när man kör med packning.

Returdämpning kan man säga är med vilken hastighet/tid som stötdämparen dekomprimeras efter att ha komprimerats .

Ahh det lät konstigt:va hoppas du förstår vad jag menar:tummenupp
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Returdämpning kan man säga är med vilken hastighet/tid som stötdämparen dekomprimeras efter att ha komprimerats .

Ahh det lät konstigt:va hoppas du förstår vad jag menar:tummenupp

Får fundera lite på det så kommer jag nog fram till hur det är returen funkar :tummenupp Hehe.

Men det låter som om att det är att ju högre man ställer den skruven desto fortare åker stötdämparen ut efter att den har tryckts ihop. Stämmer det eller tänker jag fel? :rolleyes:
 

Breiz

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Hörby
Hoj
Z1000 -08 XS750 -80 Z400 -84
Ja då var man med i BlackBird gängt:yoparty

Jäklar vilket drag det är i maskin:tummenupp
Jämfört med min Bandit 1200/115hk.
 

Bifogat

  • DSC_0019230k.jpg
    DSC_0019230k.jpg
    229.7 KB · Visningar: 100
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top