Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Ska kika på detta på torsdag eller fredag :)

/Påsen

Grattis till hojköpet :tummenupp Hoppas du klarar kortet inom kort också så du får köra den lite!
Du som bor i närheten kan ju då kanske kika förbi Blackbird-klubbens lilla träff vid Solhaga/Markaryd 6-8 augusti.
Bra tillfälle att kika på andra Blackbird's samt tjöta lite med ägarna.

Kommer tyvärr själv missa denna träff pga jobb :gnissla Spana även in klubbsidan för fler tips o råd vad gäller modellen

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Grattis till hojköpet :tummenupp Hoppas du klarar kortet inom kort också så du får köra den lite!
Du som bor i närheten kan ju då kanske kika förbi Blackbird-klubbens lilla träff vid Solhaga/Markaryd 6-8 augusti.
Bra tillfälle att kika på andra Blackbird's samt tjöta lite med ägarna.

Kommer tyvärr själv missa denna träff pga jobb :gnissla Spana även in klubbsidan för fler tips o råd vad gäller modellen

Tackar :)
Kör upp den 12/8 så jag missar tyvärr den träffen. Hade varit riktigt kul å köra dit annars. Men men. Kommer ju fler träffar :)

Neeee, där har man ju sin power commander! :mattias

Inte på en med förgasare. Som min är :tummenupp hehe

Last edited:

jobbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Hoj
Honda CBR 1100XX Super Blackbird -07
Tjenare alla Blackbird-fan! Köpte min Blackbird -00 för en dryg månad sen efter att ha kört VFR -00 i 1 år. Helvete vilken skillnad på MC!!! :yoparty E´super nöjd me bytet! Å ja gratulerar dig PåsenRacing till ditt köp.:tummenupp Provkörde själv den du köpte innan ja köpte min. Ville ha en me insprutning dock. Nån som vet var ja kan få tag i ett helsystem till en Blackbird -00, typ Acrapovic el. liknande & vilka priser dom ligger på?

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tjenare alla Blackbird-fan! Köpte min Blackbird -00 för en dryg månad sen efter att ha kört VFR -00 i 1 år. Helvete vilken skillnad på MC!!! :yoparty E´super nöjd me bytet! Å ja gratulerar dig PåsenRacing till ditt köp.:tummenupp Provkörde själv den du köpte innan ja köpte min. Ville ha en me insprutning dock. Nån som vet var ja kan få tag i ett helsystem till en Blackbird -00, typ Acrapovic el. liknande & vilka priser dom ligger på?

Tackar :) Hehe.
Känns som om jag kommer bli nöjd. Ska testa den lite inne på industriområdet vid jobbet i helgen.
Blir mest att testa lite krypkörning för att träna lite balans men blir väl att man drar på lite försiktigt också tror jag :rolleyes:

Själv så valde jag med förgasare efter att ha snackat med min MC kunniga morbror, dock så är han anti-insprut på hojar så det kan vara därför, hehe.
Men annars så var det mest för att denna såg OK ut, gick som den skulle enligt polaren som provkörde den åt mig och låg i rätt prisklass, längtar efter kortet nu så man kan ut å köra :)

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

Fattigslappen här på forumet råkar sitta på ett Acrapovic helsystem.
Å ingen Blackbird har han så Pm:a!

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Då så har man varit och hämtat hem blackbirden :banana
Körde den sakta från gården å in i garaget å även de lilla kändes underbart :yoparty Hehe

Fler och bättre bilder än dessa kommer, jag lovar :)

Bifogat

• IMG_0188.jpg
    IMG_0188.jpg
    41.8 KB · Visningar: 111
  • IMG_0190.jpg
    IMG_0190.jpg
    47.9 KB · Visningar: 116
  • IMG_0191.jpg
    IMG_0191.jpg
    46.8 KB · Visningar: 124

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Är det någon här som kör med slipondämparna till blackbird från bikersneed? Är lite inne på att köpa dem till min nämligen.

Undrar även vilken motorolja ni skulle rekomendera till blackbirden.
Hade tänkt byta olja och filter innan jag börjar köra med den redigt nämligen.

/Påsen

Last edited:

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Tjena alla!

Håller på att KANSKE införskaffa en importerad engelsk Blackie med defekt varvräknare som funkar emellanåt. Är det en dyr reperation? Vad kan en sådan kosta? Kan man köpa enbart ny/beg varvräknare eller det måste till en "ny" instrumentpanel? Det är ju en analog varvräknare medan hastighetsmätaren på denna 2005-årsmodell är digital, om jag inte minns fel. Har jag tur, kan det enbart vara vajern som strular, om det nu finns en sådan.

Servicemanualen för denna har jag, men till årsmodellerna 1999-2002. Detta är ju en 2005:a vad som nu skiljer...?

Några ideer på hur man felsöker och går tillväga? Tankar? Kostnad för att byta? Pris på materialet? Lätt eller svårt att byta själv? Osv osv....

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tjena alla!

Håller på att KANSKE införskaffa en importerad engelsk Blackie med defekt varvräknare som funkar emellanåt. Är det en dyr reperation? Vad kan en sådan kosta? Kan man köpa enbart ny/beg varvräknare eller det måste till en "ny" instrumentpanel? Det är ju en analog varvräknare medan hastighetsmätaren på denna 2005-årsmodell är digital, om jag inte minns fel. Har jag tur, kan det enbart vara vajern som strular, om det nu finns en sådan.

Servicemanualen för denna har jag, men till årsmodellerna 1999-2002. Detta är ju en 2005:a vad som nu skiljer...?

Några ideer på hur man felsöker och går tillväga? Tankar? Kostnad för att byta? Pris på materialet? Lätt eller svårt att byta själv? Osv osv....

Kollade lite på ebay.co.uk igår och såg att det va några som säljer både kompletta instrument och enbart varvräknare till blackbird, både till dem nya och dem gamla så att säga.
Kolla lite där så ser du lite priser å så på det.

Varvräknaren får väl en signal från en givare nere på motorn, vet inte redigt var den sitter men borde gå att ta reda på å mäta upp den för å se om det är den som är kass eller om det är själva mätaren.

/Påsen

Zinderland

Peace out.
Gick med
19 Jul 2010
Hoj
1998 Honda Cbr1100xx
Tjenare alla glada Blackbird ägare.....
Är ny här, och jag har en fråga angående kopplingen, har en 98a och skulle bara fråga... om det är någon som vet om det är någon kopplingsbricka på själva skjutpinnen, eller om det bara är den gummibaserade?....

MVH , tack på förhand.

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Jag har hittat den sidan. Jag har faktiskt beställt styrhöjare från Ebay.
Priset blev betydligt högre ändet stod på Jaws tyvärr.

Lysande!

Fick hem mina höjare i förra veckan, fick betala hela 988,27 för det hela kalaset.
Fick fila och köra lite med Dremeln för att det skulle passa ok samt flytta och dra lite i bromsslangar. Men nu så sitter dom på och det funkar kanoners än så länge. Skall testa ordentligt nästa för då skall man gasa runt i Norge om allt blir som det skall bli :)

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Fick hem mina höjare i förra veckan, fick betala hela 988,27 för det hela kalaset.
Fick fila och köra lite med Dremeln för att det skulle passa ok samt flytta och dra lite i bromsslangar. Men nu så sitter dom på och det funkar kanoners än så länge. Skall testa ordentligt nästa för då skall man gasa runt i Norge om allt blir som det skall bli :)

Köpte du från Jaws? Sugen på att läggga upp en bild så vi får se?

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har köpt ett oljefilter till hojen nu men hade inte råd med olja så det får bli att handla efter helgen när man fått lön.
Någon som kan rekomendera en bra olja till en 97a blackbird med ca. 8000mil på mätaren? ;)

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Har köpt ett oljefilter till hojen nu men hade inte råd med olja så det får bli att handla efter helgen när man fått lön.
Någon som kan rekomendera en bra olja till en 97a blackbird med ca. 8000mil på mätaren? ;)

Vet inte om den är så bra men jag har kört på Castrol Gps i tre år nu.

För övrigt tar den INGEN olja. Den blir inte heller ens lte svart.
Är det samma för er andra?

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Tillverkade mig en lie bricka till å höjja baken på hojen.
ca 3,9mm tjock, får la se om man monterar den eller inte.

Frågon om oljan kvarstår, vilken olja kan ni rekomendera ?
Annars så får det nog bli Castrol Gps, var köper man den och vilken kvalite/viskositet ska man ha ?

Bifogat

• IMG_0200.jpg
    IMG_0200.jpg
    206.2 KB · Visningar: 92

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Kollade lite på ebay.co.uk igår och såg att det va några som säljer både kompletta instrument och enbart varvräknare till blackbird, både till dem nya och dem gamla så att säga.
Kolla lite där så ser du lite priser å så på det.

Varvräknaren får väl en signal från en givare nere på motorn, vet inte redigt var den sitter men borde gå att ta reda på å mäta upp den för å se om det är den som är kass eller om det är själva mätaren.

/Påsen

Tack för infon. Beslutet inte fattat än vad jag ska ha för något som 2:a hoj. Men lite sportigare än den jag har lär det ju bli .

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Har nu varit å köpt jobbes slipondämpare som han hade över efter att ha monterat ett akra 4-1 system på sin BB, lät helt underbart för övrigt :yoparty :banana

Edit: Hittade tätningar på Lelles.
Har polerat till dämparna lite med autosol nu bara för å se hur dem blev, och det blev kalas :tummenupp
Slänger nog upp en bild på dem ikväll för dem som är lie nyfikna av sig ;)

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...