Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

porschemannen

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2011
Ort
vagnhärad
Hoj
-99 blackbird
Så nu e mina vita blinkers betalda och beställda hit oxå :D

Går det att besiktiga med dom på tro ?
:rolleyes:

För jäkla rått med matt lack förreste porschemannen !!

Skall besiktiga min 22 aug. återkommer med rapport, men borde inte vara något problem.
Min BB var blå när den kom till mig. Den mattsvarta lacken är min bror skyldig till, dekalerna ligger under 2 lager matt klarlack så den blir inte blank hur mycket jag än gnuggar på den:tungan
Nu ser den ut som den heter :tummenupp

Newbornkano: Kul med en "granne", jag morsar om vi möts:hej

mvh. pasi
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Någon som vet var man kan köpa adaptrar för att flytta ner fotpinnarna? Vet att jag sett det någonstans men kommer inte på var.
Hade tänkt testa å sänka passagerarfotpinnarna för å se om tjejen sitter lite bättre då, hon får problem med att båda fötterna domnar bort efter ett tag nämligen.

Köpte en sänkninsats till passagerarplatsen från detta ställe. Grym kvalite och justerbar i 180 grader
http://www.mfw-wolf.de/en/products/...ckets?datei=variorasten_honda.csv&marke=Honda

Skall nog fixa ett par till mig med men inte de längsta då., finns i tre längder.
http://www.mfw-wolf.de/en/products/motorcycle-footrests/vario-mounting-brackets/vario-extension

Hyffsat billigt, snygga och snabba frakt.
 
Last edited:

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Har varit på en fantastisk resa till tyska Harz. Helt underbara vägar och så sköna typer och härlig inställning (ok, det finns dom som inte gillar fartgalna mc-förare, men fuck them då.)

Blackbirden funkar superbra till både autobahntouring som sportig körning i de underbara bergen i Harz.

- Har du inte varit i Harz bör du banne mig ta en tur dit!
http://www.youtube.com/watch?v=DkNIb_TY0gI

Skön väg, men snubben verkar ju "Köra-mutter-sväng" ju ;)
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Var har du köpt monteringssatsen och vad kostade den?
Fick akutbygga en själv men blev inga bra distanser :huvet Vill ha rediga grejer så man inte förstör alternativt tappar något.

Tips!
Om man inte vill ha kvar själva ställningen för väskor efter sin sköna mcsemester så kan man handla och montera detta i stället:
http://shop.sw-motech.com/lshop,sho...12829571-11022,brands.honda.cbr1100xx,,,,.htm

Finns till nästan alla väskor. Funkar kanon till mina Givi väskor.
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Nice, blir nog å inhandla i vinter :) Har sett detta på en hayabusa en gång, såg riktigt smidigt ut men visste inte var man köpte det :)

Funkar som sagt grymt bra, väskorna sitter tight in till hojjen. Inte som orginal från Honda men ändå och något smidigare än ett Givi-rack + att man får en rätt så snygg pakethållare i svartlack eller silverlack. Sedan att det tar bara ett par minuter att snäppa på och av hållarna är ännu bättre ;)
 
Last edited:

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Funkar som sagt grymt bra, väskorna sitter tight in till hojjen. Inte som orginal från Honda men ändå och något smidigare än ett Givi-rack + att man får en rätt så snygg pakethållare i svartlack eller silverlack. Sedan att det tar bara ett par minuter att snäppa på och av hållarna är ännu bättre ;)
IMAG0758.jpg

Ser riktigt fint ut :)
Har du köpt dem från sw-motech eller finns det någon svensk återförsäljare?
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Om någon BB ägare är sugen på en 1195cc sprutmotor med topp portad och plastad av Matte Bohlin samt grymma kammar från Webcams titanretainers hårdare fjädrar mm mm...
Nyligen iordninggjord med nya lager och allt kontrollerat till en kund som aldrig kom och köpte den som överenskommet.

Då har jag en liggandes! :)

Bra tryck i den.

Pris: 15000:-
 

drd

Racemaster
Gick med
31 Jul 2011
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2007 Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Ikväll så låg en lapp från posten i lådan när man kom hem så nu ska jag mecka mina nya vita framblinkers på plats :)
 

Ossman

Den förlorade brodern
Gick med
16 Aug 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 796 -12
Det är med klump i halsen som jag tänker överge min fina koltrast och prova på något sydeuropeiskt ett tag. Om det är någon Blackbird-lös[1] stackare som smyger här och kan ge den ett gott hem så får han/hon gärna höra av sig. Tanken att den ska behöva stå och vara misförstådd i ett hörn av en saluhall håller en vaken om nätterna. :gnissla

Detaljer i signaturen.

[1] Samlar man och vill ha flera är det också okej :krama
 

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
:yoparty Tebax!

En KTM 950sm var skoj MEN inte riktigt det jag ville ha (behövde)
Så nu är man tillbaka på en Super Blackbird -06.

Lite vita blinkers och LED-ljus samt den obligatoriska höjningen bak så är jag nöjd :rolleyes:
Snygga orginalpackväskor följde med och ett gps-fäste så nu är man förberedd på ev europa-resa.

Först ska jag dock lära mig framföra en barnvagn :va 2-3 veckor till så är man en sån där pappa. (men en schysst/skön hoj i garaget)
 

Bikeman

Bikeman
Gick med
20 Jul 2004
Ort
GÖTEBORG
Hoj
2023, Honda, GoldWing 1800 DCT Tour
Välkommen till SH!

Var nog det längsta inlägget i BB tråden:klappar

Sålde min BB för ett tag sen och har en sänksats för fotpinnarna och en Haynes handbok kvar om någon är intresserad.

Tjena...
Hur ser sänksatsen ut?
Handboken gäller den även för en -07 tro?
Hur möe skall du hava för detta ? :)
 

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Bredbyn
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Miltalets betydelse???

Hoj hoj :)

Jag har tyvärr kraschat min CBR 1000F och drömmer nu om en 1100XX, men har inte så gött om cash. Därför kollar jag på äldre cyklar med mil upp till runt 8000 :va Nåt spec jag bör tänka på och hur är motorerna i livslängd??? Vet att tusingen var och är ytterst stabil och hoppas 11hundran är snäppet bättre, men vill gärna få belägg för mina tankar och uppskattar även synpunkter och aspekter att beakta i sammanhanget :tummenupp

Peace // Anders
 

Sverko

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
Blackbird 07
Moss
Ny på sprthoj och skaffat mig en hoj som platsar efter 8års åkande.
Har införskaffat en bird -07 schysst i övrigt men bakdäcket har åkt färdigt.
Vad säger den samlade visdomen om bakdäck ??
Jag är troligen en "typisk" touring åkare så jag behöver både mil och grepp.
Hört om ngt Bridgestone med tre zoner.
Ngn som har erfarenhet eller finns det bättre alternativ ??

Tat lungt där ute. /SVERKO
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Hört om ngt Bridgestone med tre zoner.
Ngn som har erfarenhet eller finns det bättre alternativ ??

Välkommen till sporthoj!

Är det miltal du vill ha har jag inte fått mer mil ur något däck än Michelins sporttouringdäck. Pilot Road2 gick hundratalet mil längre än Dunlop Roadsmart som dessutom tappade märkbart i fäste halvägs i slitaget, ffa i regn och kyla. Kör Pilot Road 3 nu och har mellan tummen och pekfingret samma slitage som PR2. Flera tillverkare har däck med "zoner" där mitten är hårdare och klarar mer slitage än sidorna där fäste är viktigare. Michelindäcken är sådana med.

Ska du köra tidig/sent på säsongen eller i regn är PR3 bästa däcken. Michelin är kungar på kalla/våta underlag (som vi börjar få nu). Annars för varmare väder har Bridgestone ett nytt sporttouringdäck som verkar intressant. När det är kallt eller blött verkar det från testerna vara så att inget annat däck kommer nära Michelin PR3 i fäste både sidledes och ish vid inbromsning i väta/svalare temp.

På sommaren däremot kör jag ett sportigare däck med högre arbetstemp i gummit. (Kör lite bana + att värmen i vägarna räcker till för att nå arbetstemp på däcken även vid normal körning. Kör totalt upp ca 2-3 uppsättningar per säsong.)

Ett däck jag inte testat, men nog kör som sommardäck nästa sommar är Bridgestones nya BT-016 Pro. Det är ett "flerzonsdäck". Förväxla inte med föregångaren BT-016. Att jag inte kör Michelin PR2/PR3 på sommaren är att de överhettar och blir lite sliriga på bana när det är högsommar och hett eftersom deras arbetstemp är så låg.

Touringalternativet till BT-016(pro) heter BT-023. Har inte kört dem.
 

wesse74

wesse
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Bredbyn
Hoj
Honda CBR 1000F -96
Det är med klump i halsen som jag tänker överge min fina koltrast och prova på något sydeuropeiskt ett tag. Om det är någon Blackbird-lös[1] stackare som smyger här och kan ge den ett gott hem så får han/hon gärna höra av sig. Tanken att den ska behöva stå och vara misförstådd i ett hörn av en saluhall håller en vaken om nätterna. :gnissla

Detaljer i signaturen.

[1] Samlar man och vill ha flera är det också okej :krama

Tjena

Jag är i valet och kvalet hur jag ska inhandla men tänkte du kanske ville fylla i luckorna med pris, färg, årsm, mil och allmänt skick och utrustning??

Mvh// Anders
 

Trollet103

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2010
Ort
Götlaborg
Hoj
Honda crf 450 Cbr 1100 blackbird 1997
Hallå :) Nybliven BB ägare till en 97 a.. Riktigt go hojj att köra med mycke pulver i å gött ljud :tummenupp .Har en liten fundering bara om det är termostaten som kronglar för den går inte upp i temp vid normal körning, bara vid kökörning.. Samt hur har ni med slippon gjort? ska man bestycka om förgasarna eller är det bara att köra med orginal munstycken i ?

Tacksam för svar =) Hadegött
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hallå :) Nybliven BB ägare till en 97 a.. Riktigt go hojj att köra med mycke pulver i å gött ljud :tummenupp .Har en liten fundering bara om det är termostaten som kronglar för den går inte upp i temp vid normal körning, bara vid kökörning.. Samt hur har ni med slippon gjort? ska man bestycka om förgasarna eller är det bara att köra med orginal munstycken i ?

Tacksam för svar =) Hadegött

Tempen går bara strax över rött på min vid normalkörning.
Jag har slipon men har inte gjort något med förgasarna, funkar kanon ändå :)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top