grattis till köpet och välkommen!
Kåpor i allehanda varianter i ABS:
http://www.dhgate.com/free-ship-abs...xx-96/p-ff808081379d005b0137b03ea61515fe.html
Avtagbar diskret multi-väsksystemhållare
http://www.jaws-motorcycles.co.uk/motrax.htm
http://www.twistedthrottle.com/sw-m...or-givi-micatech-trax-krauser-hepco-sidecases
Ger lite mer kött på benen om vad man behöver. Honda rekommenderade enbart sidoväskor och att inte ha toppväska. Hojen blir lite jazzig i höga farter pga fartvindens hävstångseffekt med väskfästet bakom bakaxeln som då lättar då framhjulet en aning (ish utan lastad tankväska) så sidoväskor är trevliga i 120+. I stan gör det såklart körfilsdelandet mycket trixigare.
Jaws är f ö en himla trevlig snubbe att ha att göra med. Han har det mesta till BB oxå inkl en bättre kedjesträckare (CCT) än originalet.
http://www.jaws-motorcycles.co.uk/birdservice.htm
Har den inte höjts med brickor (mellan övre bakdämparfästet och bakramen) så ger 4-6 mm mycket mer körglädje/hanterbarhet men bara lite sämre riktningsstabilitet i autobahnhögfart.
Du har en ram-air insprutare med knackningssensor så någonannan kan säkert tipsa om det går att ta in mer på en ommappning. Mtp att avgassystemet är krokigt och tungt så är ett helsystem ett mycket vettigare köp än utbytespipor. Byter du ut original är en ny mappning ändå vettigt så gör allt som ger motorn bästa andning till vad du vill kosta på med en gång så är det gjort! Trots knacksensor i 99+ finns kanske marginaler i originalmappen. Eller vad säger ni som seriöstrimmat era insprutare?
4-1 kan strula med centralstöd men funkar t ex med mitt acrapovic titan/kolfiber och det går att modda för att ersätta stoppgummit på originaldämparna som stödet vilar på uppfällt. Eller så kör man utan centralstöd och har det enbart när man mekar.
Viktbesparingspotentialen är rätt stor på denna hoj..
(En billig modd på de äldre förgasarhojarna som ger mer skjuts är att stega fram tändningen ca 4 grader. Motorn har väl tilltagna marginaler till knackning för att kunna gå på riktig usel lågoktanig bensin som ingen vettig stoppar i hojen iaf. +4 grader funkar med 95 oktan och plockar fram en bättre gasrespons.)