Honda CBR1100XX SUPERBLACKBIRD-tråden

Miche_a

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hudiksvall/Gustavsberg
Hoj
Honda CBR1100XX - 97
Tja! Jag har precis köpt en blackbird och några frågor har uppkommit :p Dels vet jag att en del byter fotpinnar för att få ner dom en liten bit.. Jag är ganska lång så jag undrar vilka fotpinnar man brukar byta till? Vilken olja brukar ni köra på? Och till sist så undrar jag om ni har nå tips på tygväskor som passar bra på den? Jag vill ha tyg för att jag vill inte ha något fäste kvar när jag plockar av dom. Jag hoppas nån har nå tips, ha en trevlig helg med hojåka :)
 

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Hej, gratulerar till ett bra köp. Vad är det för årsmodell du köpt?

Jag kan bara svara på frågan om olja, jag kör på Biltemas fullsyntet i min BB.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Tja! Jag har precis köpt en blackbird och några frågor har uppkommit :p Dels vet jag att en del byter fotpinnar för att få ner dom en liten bit.. Jag är ganska lång så jag undrar vilka fotpinnar man brukar byta till? Vilken olja brukar ni köra på? Och till sist så undrar jag om ni har nå tips på tygväskor som passar bra på den? Jag vill ha tyg för att jag vill inte ha något fäste kvar när jag plockar av dom. Jag hoppas nån har nå tips, ha en trevlig helg med hojåka :)

Är själv nästan två meter lång och satt bra så hur har du tänkt här med fotpinnarna när dom sitter ganska lågt redan för att inte göra det hela lite konstigt med en ännu lägre fästpunkt !?.Motul 7100 10/40.Många tygväskor kräver en del spännband för att väskorna ska hänga kvar vilket ibland gör det lite mer komplicerat med att sätta dit dom respektive lossa dom än hårda väskor med en fast fästpunkt.

Och vad bidde det nu för något.Förgasare eller insprut. :crash
 
Last edited:

Miche_a

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hudiksvall/Gustavsberg
Hoj
Honda CBR1100XX - 97
Har sett en del som har fotpinnar som hamnar lite lägre bara typ 2 cm som har samma fästpunkt så de var sånna jag tänkte på.. Problemet med dom fasta är att man får en ful ram som jag inte vill ha :p kommer bara ha dom på två gånger i månaden när jag åker till och från jobbet i sthlm så jag hade gärna sluppit skruva loss en ram när man kommer fram :/ de blev en förgasare, hade egentligen velat ha en med nya mätarna men då hade jag missat en månad hojåkande så då fick de bli en förgasare, kanske byter upp mig till en nyare nästa sommar :)
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Har sett en del som har fotpinnar som hamnar lite lägre bara typ 2 cm som har samma fästpunkt så de var sånna jag tänkte på.. Problemet med dom fasta är att man får en ful ram som jag inte vill ha :p kommer bara ha dom på två gånger i månaden när jag åker till och från jobbet i sthlm så jag hade gärna sluppit skruva loss en ram när man kommer fram :/ de blev en förgasare, hade egentligen velat ha en med nya mätarna men då hade jag missat en månad hojåkande så då fick de bli en förgasare, kanske byter upp mig till en nyare nästa sommar :)
Blir stt byta ner sig i så fall :7peta
Jag har massa bb förgasardelar om du saknar nåt .
Trimmtopp kammar mm mm
 

Miche_a

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2012
Ort
Hudiksvall/Gustavsberg
Hoj
Honda CBR1100XX - 97
Blir stt byta ner sig i så fall :7peta
Jag har massa bb förgasardelar om du saknar nåt .
Trimmtopp kammar mm mm

Hehe jaså? Du råkar inte ha ett jet kitt? Misstänker att den går lite snålt nu, sitter akrapovic 4-1 och ett kn filter i den nu men jag vet inte om dom har bestyckat om förgasarna för det, tänkte tar ur stiften ikväll och byta dom och kolla hur dom ser ut om blandningen verkar ok.. Är ju lite svårt att vet vad som är gjort och inte på en 20år gammal hoj, trivs sjukt bra med den dock :)
 

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Jag har forgarande en Coxportad plastad förgasartopp stående till ingen nytta .

M
 

pete

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
vimmerby/storebro
Hoj
honda 1100 xx blackbird
Har problem Mitt bromsljus fungerar ej när jag använder bromshandtaget däremot fungerar det med fotbromsen. Har kollat microbrytaren vid handtaget men kan inte se något fel Ska det vara ström på sladdarna som går till microbrytaren? Tips på vad man kan göra Det fungerade i september när jag satt in cykel (irriterande)
 

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Har problem Mitt bromsljus fungerar ej när jag använder bromshandtaget däremot fungerar det med fotbromsen. Har kollat microbrytaren vid handtaget men kan inte se något fel Ska det vara ström på sladdarna som går till microbrytaren? Tips på vad man kan göra Det fungerade i september när jag satt in cykel (irriterande)

Hej, Vad menar du med att du inte kan se något fel? Har du mätt microbrytaren? En snabb koll kan du göra om du kortsluter de två kablarna som är anslutna till microbrytaren, lyser bromsljuset då så har du felet i brytaren.
 

pete

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Ort
vimmerby/storebro
Hoj
honda 1100 xx blackbird
Det är inte fel på microbrytaren Har dragit en kabel från säkringen till bromsljuset upp brytaren vid handtaget och använt ena orginal kabeln då fungerade bromsljuset ,så det måste vara något fel på den andra orginal kabeln något bräck eller dyligt vet ej
 

leimoto

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2019
Ort
Uppsala
Hoj
2003, Honda CBR1100XX Super Blackbird
Hej alla Blackbird-fans! Jag har en 03:a med original avgassystem. Finns det någon som har ett lite roligare system till salu, eller har tips på var man kan få tag i det till en rimlig peng?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dags att väcka lite liv i tråden.

Har ju skaffat BB igen och jag funderar om min Double Bubble är kapad eller "original".
Ja, originalruta är det ju inte, men jag tycker den känns kort. Har för mig min gamla DB-ruta var längre.
:va
Den har små märken som skulle kunna vara från kapning, men är det, det så är det snyggt gjort alltså.

Någon som har en och skulle vilja hjälpa mig genom att mäta sin?

BBRuta.jpg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
En touringhoj måste ju ha bekväm körställning.
Så höja styret en aning för att sitta mera upprätt :tungan
Lika bra att passa på att beställa från England innan de går eller inte går ur EU.

Styrhöjare_1.jpg Styrhöjare_2.jpg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Den är kapad, verkar sakna typ en dec.
Kanon att du mätte, tack.
Jag tyckte väl den var lite kort.
Får se om jag gör nått åt det. Först skall ju styrhöjarna testas och se om det hjälper.
Nu får jag vindturbulens precis fel med huvudskak som följd. Hade inte det på gamla BB:n.

Styr höjdare låter inte så dumt, men hur funkar de där ???

+ hur mycket gaffeluppstick har du nu över styerfästet ?
Min tippar in i lågfartskurvor, vet inte om det är däcken eller sänkt framända..
Återkommer med recension så fort de sitter på
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top