magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Ort
- västkusten
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
HEj på er!
Köpte en gammal Honda CBR600 F1 för att köra Classic Racing i klass F2. Hojen gick kalas ända tills Gelleråsen i augusti, då den stannade. Trodde det var bränsleproblen då den dog, men kom tillbaka, och dog, kom igen för att sedan stanna. När jag senare kollade i depån fanns soppa i tanken. Åkte hem. Dagen efter startade den men stannade efter en liten stund för att sedan inte gå. Och till min förvåning fanns ingen gnista.
Eftersom jag har en reservdelshoj har jag bytt tändspolar, tändkablar, tändstift, kåpa med vevaxelgivare, ECU samt med en god väns hjälp kollat alla kablar. Killen som hjälpt mig jobbar professionellt med bil-el, så han kan MYCKET (han har till exempel kollat vevaxelgivaren med oscilloskop!!!!!) .Men, ingen gnista!!!!
Så, vad fan ska jag göra nu????
Köpte en gammal Honda CBR600 F1 för att köra Classic Racing i klass F2. Hojen gick kalas ända tills Gelleråsen i augusti, då den stannade. Trodde det var bränsleproblen då den dog, men kom tillbaka, och dog, kom igen för att sedan stanna. När jag senare kollade i depån fanns soppa i tanken. Åkte hem. Dagen efter startade den men stannade efter en liten stund för att sedan inte gå. Och till min förvåning fanns ingen gnista.
Eftersom jag har en reservdelshoj har jag bytt tändspolar, tändkablar, tändstift, kåpa med vevaxelgivare, ECU samt med en god väns hjälp kollat alla kablar. Killen som hjälpt mig jobbar professionellt med bil-el, så han kan MYCKET (han har till exempel kollat vevaxelgivaren med oscilloskop!!!!!) .Men, ingen gnista!!!!
Så, vad fan ska jag göra nu????