Honda CBR600-tråden! NYA versionen.

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
KTM 690 SMC R
vilka skillnader är de på cbr 600 f och fs som tex sittställning, bromsar, effekt mm.

jag har sökt efter de men hittar inte klart allt som skilljer

vilka skillnader är de på cbr 600 f och fs -01 som tex sittställning, bromsar, effekt mm.

jag har sökt efter de men hittar inte klart allt som skilljer


Skillnaden på f och fs är att FS är "sportmodellen" alltså annan färgsättning och annan bakdel, medans vanliga f har en lite annorlund (och mindre fin) bakdel. Mer än så tror jag inte det är :)

Är nybliven ägare på en CBR 600 FS -01 själv
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Skillnaden på f och fs är att FS är "sportmodellen" alltså annan färgsättning och annan bakdel, medans vanliga f har en lite annorlund (och mindre fin) bakdel. Mer än så tror jag inte det är :)

Är nybliven ägare på en CBR 600 FS -01 själv

Fel, det är annan utväxling i lådan, annan motoreffekt och massa annat.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag kör en Honda CBR 600F3-97 och trivs med det mycket bra! Mycket pålitlig hoj och duger till det mesta! Nöjd! :) Kommer ihåg 1997 när dom kom på marknaden och man såg dom rulla på gatan. Man var inte mer än 11år gammal. Blev förälskad och skaffade mig en för ca 8månader sedan. Exakt i den färg kombinationen som jag ville ha. Har kört många 100mil sen dess. Hoppas all ni andra är också nöjda med era modeller! Skriv gärna till mig om ni har antingen positiva eller negativa tycken om just den modellen! Mvh: Kriss
 

V/S

aka Plysch^
Gick med
26 May 2007
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 450 EXC
Service

Tja, någon som vet vad det är för serviceintervaller på en CBR 600 FS -02?
Är det varje 600 mil, och varanan stor? eller är det 1000 mil service på dem?
+ är det någon som vet vart man kan fixa en ny servicebok?
 

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Jag kör en Honda CBR 600F3-97 och trivs med det mycket bra! Mycket pålitlig hoj och duger till det mesta! Nöjd! :) Kommer ihåg 1997 när dom kom på marknaden och man såg dom rulla på gatan. Man var inte mer än 11år gammal. Blev förälskad och skaffade mig en för ca 8månader sedan. Exakt i den färg kombinationen som jag ville ha. Har kört många 100mil sen dess. Hoppas all ni andra är också nöjda med era modeller! Skriv gärna till mig om ni har antingen positiva eller negativa tycken om just den modellen! Mvh: Kriss
Jag har också varit riktigt nöjd med min. Den går helt okej och fungerar till det mesta. Känns väldigt liten och nätt att hantera och går att kasta fram och tillbaka som man känner för om man jämför med många andra hojar som ändå har samma vikt och mått.

Väldigt skön att åka på nästan hur långa sträckor som helst. Mjuk sadel och ganska upprätt ställning, som tyvärr gör att man sitter mer på hojen än i den.
 

peterlunkan

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Honda CBR 600 rr -03
Hej alla glada, ska hämta min Honda CBR 600F på lördag, första "riktiga" hojen!
Snacka om lycka och längtan
 

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Jag älskar min lilla gamla pärla till hoj...fast skulle vilja modernisera bakdelen på den :D
 

twix

Memory of Shoya Tomizawa
Gick med
20 Jul 2007
Ort
värnamo
Hoj
hojlös
Trådväckning!


Vågar man köpa en CBR 600 -92 med 6600 mil på mätaren, som inte har några missljud i motorn och inga konstiga grejer med växellådan, för ett riktigt bra pris, dvs 17-18 000? Omöjlig fråga såklart, men är det nån här med en CBR som har rullat riktigt långt? Håller motorerna? Nån som har haft en som har rasat? Kan ju gissa på att den har körts hårt, men den ser ut att vara i bra skick åtminstone.

min gått 7500 mil kör som ett svin varvstopp jämt går som en dröm inga missljud:tummenupp :tuttar
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Yo. Nybliven ägare av en CBR600F -95. Har några frågor:

1. Hittar ingen bränslevarningslampa, finns inte på de modellerna eller?

2. Hur vet jag vilken F modell jag har, dvs F1, F2 eller F3?

3. Kan man se på ramnumret vilken årsmodell cykeln är?

4. Verkar inte heller finnas något fack under sättet, eller är det några hemliga knappar som man ska trycka på?

5. Någon som vet var jag kan ladda ner manualen till hojen? Har kollat stickyn men länken är död :(

Annars en grym maskin! :yoparty
 
Last edited:

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Yo. Nybliven ägare av en CBR600F -95. Har några frågor:

1. Hittar ingen bränslevarningslampa, finns inte på de modellerna eller?

2. Hur vet jag vilken F modell jag har, dvs F1, F2 eller F3?

3. Kan man se på ramnumret vilken årsmodell cykeln är?

4. Verkar inte heller finnas något fack under sättet, eller är det några hemliga knappar som man ska trycka på?

5. Någon som vet var jag kan ladda ner manualen till hojen? Har kollat stickyn men länken är död :(

Annars en grym maskin! :yoparty
1. Nej, det finns inte.

2. Har du en -95 är det en F3.

3.

4. Det finns ett litet fack som i princip bara har plats för instruktionsboken. Man måste dock ta bort både kåpor och sadel för att komma åt det. Totalt meningslöst och en riktigt korkad konstruktion med andra ord.

5. Jag ska ha verkstadsbok liggandes nånstans i PDF-format. Hittar jag den tjoar jag till så kan du tanka den av mig.
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
1. Nej, det finns inte.

2. Har du en -95 är det en F3.

3.

4. Det finns ett litet fack som i princip bara har plats för instruktionsboken. Man måste dock ta bort både kåpor och sadel för att komma åt det. Totalt meningslöst och en riktigt korkad konstruktion med andra ord.

5. Jag ska ha verkstadsbok liggandes nånstans i PDF-format. Hittar jag den tjoar jag till så kan du tanka den av mig.


Tack för svaren. Hojta till ifall du hittar boken! :)

Skulle gärna vilja ha svar på ramnumret då jag inte är säker på att hojen verkligen är en -95 som det står i regpappret. På kvittot när tid ägare köpte den från firma står det nämligen att det är en -94.
Min har framblinkers "inbyggda" i kåpan. Finns det på F3 modellen eller bara på F2 ifall någon vet. :va
 

Bifogat

  • cbr9.jpg
    cbr9.jpg
    31.2 KB · Visningar: 67
  • cbr2.jpg
    cbr2.jpg
    34.9 KB · Visningar: 61
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Det där är en 94. 95 kom flytande skivor, annan kåpa och lite annat smått och gott. Dessbättre spelar det faktiskt ingen större roll eftersom CBR600F är sjukt bra oavsett årsmodell.

För övrigt kommer man åt förvaringsfacket genom att ta bort sadelpanelen på vänster sida. Men det är litet och definitivt inte tätt nog att förvara nåt man vill ha kvar när man kommer fram.

Edit: Angående bränslevarningslampan så är den överflödig i och med reservläget på bensinkranen. Du åker på läge "on" tills hojen börjar bluddra. Då vrider du över till reserven och tankar inom fem mil. Skitlätt.
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Det där är en 94. 95 kom flytande skivor, annan kåpa och lite annat smått och gott. Dessbättre spelar det faktiskt ingen större roll eftersom CBR600F är sjukt bra oavsett årsmodell.

För övrigt kommer man åt förvaringsfacket genom att ta bort sadelpanelen på vänster sida. Men det är litet och definitivt inte tätt nog att förvara nåt man vill ha kvar när man kommer fram.

Edit: Angående bränslevarningslampan så är den överflödig i och med reservläget på bensinkranen. Du åker på läge "on" tills hojen börjar bluddra. Då vrider du över till reserven och tankar inom fem mil. Skitlätt.

Sjyst! Då vet jag.

Btw. Vad är "flytande" skivor egentligen?
 

gaylord

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Honda cbr1000rr 06
Yo. Nybliven ägare av en CBR600F -95. Har några frågor:



3. Kan man se på ramnumret vilken årsmodell cykeln är?

ramnrets tionde tecken!!

1993 = P 1994 = R 1995 = S 1996 = T 1997 = V 1998 = W 1999 = X

2000 = Y 2001 å frmma åt e det sissta siffran 1 - 9

hoppas du kan se vad du har nu =)

mvh gaylord :yoparty
 

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Ort
Örebro
Hoj
CBR600F4
Yo. Nybliven ägare av en CBR600F -95. Har några frågor:



3. Kan man se på ramnumret vilken årsmodell cykeln är?

ramnrets tionde tecken!!

1993 = P 1994 = R 1995 = S 1996 = T 1997 = V 1998 = W 1999 = X

2000 = Y 2001 å frmma åt e det sissta siffran 1 - 9

hoppas du kan se vad du har nu =)

mvh gaylord :yoparty

Hmmm. Har ingen bokstav som 10a. Så här ser mitt chassinr ut: PCXXXXXXXXX

Där X är nummer. :va
 

-Sarge-

Ny medlem
Gick med
12 Aug 2008
Ort
kalmar
Hoj
CBR 600RR "Stiggy"
CBR 600RR Instrumentpanel

Tja

Har problem med instrumentpanelen! Den är som sagt från en CBR 600RR 2003

Själva displayen funkar inte! Alla dioder (HISS, rev.) funkar, blinkers pil, helljus osv funkar med, varvräknarnålen går när man kopplar in hela panelen men inte när man vrider på tändningen.
Klockan (röda pilar) funkar.

Men resten av själva displayen är alltså helt död!

Har kollat efter glapp, checkat säkringarna och allt ser bra ut!
Så någon som har några ideér och tips om vad det kan vara?
 

Bifogat

  • Instrumentpanel  2 Beskrivning.JPG
    Instrumentpanel 2 Beskrivning.JPG
    180.3 KB · Visningar: 48

Marcus E

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Husaberg 650 (Såld) KTM 625 (såld) Honda cbr600 (såld) Kawasaki zx-10r
Någon här inne som kör Cbr600F 02:a och vill låna ut eller sälja sin orginal ljuddämpare?

Har reggning snart å måste få tag på en.
 

sewerin

Braap
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Superduke 990 -09
hallå alla cbr förare :), inte allt för långt kvar till våren! och då blir det dax för mitt första riktiga hojköp!, ska sälja min 125cc, och hade tänkt köpa en cbr 600F -93, dem verkar vara en riktigt prisvärd hoj, och som har tillräckligt mkt kraft för att man inte ska tröttna på den ^..
tänkte alltså höra med er här, om det är någon som äger en av denna årsmodell och kan säga vad den tycker om den? vad är det som skiljer sig mest om man jämför med en nyare cbr 600 (01 o frammåt kan vi säga)
och är det nånting viktigt man borde tänka på då man ska åka och kolla på denna modell, något som ofta behöver bytas osv?
och vad jag har förstått så om det är av årsmodell 93 så är det en F2:a. är det rätt?
MVH Sewerin
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top