Honda CBR600-tråden! NYA versionen.

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki TL1000R
Tänkte kolla lite försäkringspremier till en nyare cbr600rr. Någon som kan PMa ett reggnr?
 

olofma

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
CBR600 F4
Köpte min pärla förra veckan. Går som en dröm :yoparty
 

Bifogat

  • cbr.JPG
    cbr.JPG
    83.4 KB · Visningar: 77

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Tjo! Är också en ganska nybliven ägare till en CBR 600! Har kört cirkus 100 mil nu och har blivit mer eller mindre förälskad! :tummenupp

Bild: http://www.sporthoj.com/forum/garage.php?do=getimage&id=14565

Nu till min fråga. Då jag endast har halvförsäkring känns ju kraschpuckar som ett måste! Har ni några tips på vilka som passar på min hoj utan några modifieringar? Som ni ser är det en Honda CBR 600 -99. Polaren har en -02a och på den satt det kraschpuckar när han köpte den. Vad jag har sett så har det inte borrats eller modifierats något. Utan puckarna sitter rätt på ramen och visst måste det väl gå att göra på min med? Är ju inte mycket som skiljer dom åt. Ge mig gärna tips på vilka puckar som passar och som gärna inte kostar för mycket. Posta gärna bilder på hur ni har gjort också!
Tacksam för allt!
 
Last edited:

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Trådväckning!


Vågar man köpa en CBR 600 -92 med 6600 mil på mätaren, som inte har några missljud i motorn och inga konstiga grejer med växellådan, för ett riktigt bra pris, dvs 17-18 000? Omöjlig fråga såklart, men är det nån här med en CBR som har rullat riktigt långt? Håller motorerna? Nån som har haft en som har rasat? Kan ju gissa på att den har körts hårt, men den ser ut att vara i bra skick åtminstone.
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Trådväckning!


Vågar man köpa en CBR 600 -92 med 6600 mil på mätaren, som inte har några missljud i motorn och inga konstiga grejer med växellådan, för ett riktigt bra pris, dvs 17-18 000? Omöjlig fråga såklart, men är det nån här med en CBR som har rullat riktigt långt? Håller motorerna? Nån som har haft en som har rasat? Kan ju gissa på att den har körts hårt, men den ser ut att vara i bra skick åtminstone.


Varför inte? Som du säger så hittar du ju inga konstigheter med varken motor eller växellåda... Denna typ av hoj är ju byggd för att köras hårt, så är den bara välskött och servad så ska den ju hålla.

Tänker du på milen så har den gått 440mil/år i genomsnitt, vilket iaf jag tycker verkar rimligt. Jag tycker det verkar skumt när äldre hojar har knappt några mil på mätaren...

Men det är ju ditt beslut!
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Varför inte? Som du säger så hittar du ju inga konstigheter med varken motor eller växellåda... Denna typ av hoj är ju byggd för att köras hårt, så är den bara välskött och servad så ska den ju hålla.

Tänker du på milen så har den gått 440mil/år i genomsnitt, vilket iaf jag tycker verkar rimligt. Jag tycker det verkar skumt när äldre hojar har knappt några mil på mätaren...

Men det är ju ditt beslut!

Ja, det har du nog rätt i. Och nu när vi kommer till det där med service osv, hur är intervallerna och vad består dom stora servicebitarna av? Är det någon stor på G när man är på 6600 mil?

Känns förövrigt som att det här kan vara ett riktigt klipp med tanke på hur fin hojen ser ut på bilderna och det relativt shyssta priset! :yoparty
 

Empan

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Cbr600
Hallå! Köpte min cbr600 - 97 för 2 veckor sen... Fan va långt det är till våren... Tycker att baken är rätt ful. Ingen som har en skiss till regplåtshållar/blinkersfäste som ligger och skräpar? Skulle vilja ha lite inspiration.
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Hallå! Köpte min cbr600 - 97 för 2 veckor sen... Fan va långt det är till våren... Tycker att baken är rätt ful. Ingen som har en skiss till regplåtshållar/blinkersfäste som ligger och skräpar? Skulle vilja ha lite inspiration.
Jag gjorde min av en bit bockad plåt, min är dock -93:a men kolla mitt garage för bild. Sen har jag monterat en sisondär undertail också. Tyckte det blev ganska ålrajt, iallafall bra mycket tjusigare än orginal.

/perris
 

EkiZ

Mekaniker!
Gick med
14 Feb 2005
Ort
Älmhult
Hoj
Gixxer 2KK3
Funderar på att inhandla en cbr600rr-03.
För- och nackdelar? Nått som gör att man inte ska ha 03:an och istället satsa på en nyare? Inga kända fel som brukar dyka upp?

Tack på förhand!

//Niklas
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Funderar på att inhandla en cbr600rr-03.
För- och nackdelar? Nått som gör att man inte ska ha 03:an och istället satsa på en nyare? Inga kända fel som brukar dyka upp?

Tack på förhand!

//Niklas

Jag ska kanske inte säga för mycket då jag knappt har hunnit köra min. Men jag är hypernöjd! Lättsvängd som f-n. Bara ut med axeln så lägger den sig så fint. Enda som finns att klaga på är väl mellanregistret. Provkör och känn efter. enklaste sättet att avgöra. Vad jag vet finns väl egentligen inga fel eller brister. Det är väl som med alla hyndor :p
 

Empan

Ny medlem
Gick med
25 Dec 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Cbr600
Nån som har tips på "stunt-bur" eller krashpuckar till en 97:a?? Ska låna ut min till en övningskörare:gnissla :gnissla
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Nån som har tips på "stunt-bur" eller krashpuckar till en 97:a?? Ska låna ut min till en övningskörare:gnissla :gnissla

Om du ska göra det är det nog att borra i kåpor som gäller... Se till att den är helförsäkrad och att den som kör betalar självrisk ifall något händer :tungan
 

Ligist

Självutnämnd chef
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 625 -06
Dåligt med skrivande bland alla CBR ägare :va

Byter bort motarden mot en fin -99a imorgon!
Bilder kommer :)
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Tja!
Funderar också på en CBR 600 ~97 någon som kan skicka pm på regnummer
den skall inte vara strypt som dom flesta verkar vara...
Jag är 25år och håller på att ta kortet nu i år, om någon annars vet ungefär var försäkringen kommer hamna på...
 

PILSN

Ny medlem
Gick med
17 Feb 2008
Ort
Höllviken
Hoj
Honda CBR 600 RR 08
Jag är 21 år gammal tog körkort nu i år.. köpte mig en 2008 cbr 600 rr, skulle kosta mig 30-40 lappar om året helförsäkring..löjligt ! står på pappa nu och då kostar det mig 15 lappar istället.. bara det är mycket!
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
hmm oj då.... lite väl mycket men å andra sidan va det en 08'a och rr men helt sjukt iaf hur är ju ~halva priset av cykelvärdet...
 

fredrikeriksson

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Ort
avesta
Hoj
honda cbr 600
vilka skillnader är de på cbr 600 f och fs som tex sittställning, bromsar, effekt mm.

jag har sökt efter de men hittar inte klart allt som skilljer

vilka skillnader är de på cbr 600 f och fs -01 som tex sittställning, bromsar, effekt mm.

jag har sökt efter de men hittar inte klart allt som skilljer
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top