Tänkte kolla lite försäkringspremier till en nyare cbr600rr. Någon som kan PMa ett reggnr?
Tänkte kolla lite försäkringspremier till en nyare cbr600rr. Någon som kan PMa ett reggnr?
Trådväckning!
Vågar man köpa en CBR 600 -92 med 6600 mil på mätaren, som inte har några missljud i motorn och inga konstiga grejer med växellådan, för ett riktigt bra pris, dvs 17-18 000? Omöjlig fråga såklart, men är det nån här med en CBR som har rullat riktigt långt? Håller motorerna? Nån som har haft en som har rasat? Kan ju gissa på att den har körts hårt, men den ser ut att vara i bra skick åtminstone.
Varför inte? Som du säger så hittar du ju inga konstigheter med varken motor eller växellåda... Denna typ av hoj är ju byggd för att köras hårt, så är den bara välskött och servad så ska den ju hålla.
Tänker du på milen så har den gått 440mil/år i genomsnitt, vilket iaf jag tycker verkar rimligt. Jag tycker det verkar skumt när äldre hojar har knappt några mil på mätaren...
Men det är ju ditt beslut!
Jag gjorde min av en bit bockad plåt, min är dock -93:a men kolla mitt garage för bild. Sen har jag monterat en sisondär undertail också. Tyckte det blev ganska ålrajt, iallafall bra mycket tjusigare än orginal.Hallå! Köpte min cbr600 - 97 för 2 veckor sen... Fan va långt det är till våren... Tycker att baken är rätt ful. Ingen som har en skiss till regplåtshållar/blinkersfäste som ligger och skräpar? Skulle vilja ha lite inspiration.
Funderar på att inhandla en cbr600rr-03.
För- och nackdelar? Nått som gör att man inte ska ha 03:an och istället satsa på en nyare? Inga kända fel som brukar dyka upp?
Tack på förhand!
//Niklas
Nån som har tips på "stunt-bur" eller krashpuckar till en 97:a?? Ska låna ut min till en övningskörare
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|