MC Doktorn
Guest
Ny CBR 600 ägare
Jaha då har man insett att en CBR 600 RR är en av de snyggaste och roligaste hojarna som finns.
Jaha då har man insett att en CBR 600 RR är en av de snyggaste och roligaste hojarna som finns.
Hojboj skrev:Tjena... är det någon som kan hjälpa mig till med en länk till nått bra ställe o handla en Kamkedjesträckare.. den rasslar så förbannat när motorn är halvvarm.. ganska tyst vid kallstart och när man kört lite.. men sen när man startar den igen efter att ha stannat till en stund o köpt glass eller nått så rasslar det så in i bänken.. Byta skiten kan jag göra själv vad jag förstår det som men jag behöver komma över en till ett rimligt pris.. dom sa 1000 spänn på lokala verkstan och det tyckte jag verkade lite saftigt.. Hojjen är en 93:a förresten..
ps
Söker en Övre vänstra kåphalvan.. stått o trillat och blitt lite fula sprickor.. går o laga men snyggare med en ny..
/Henke
Rallye skrev:Tips på vad annars jag skulle kunna lägga 20000 kr på.
2ono skrev:Jaha då har man insett att en CBR 600 RR är en av de snyggaste och roligaste hojarna som finns.
Ligatus skrev:håller med om de, men har iof inte så mycke o jämföra med! men min e jag grymt nöjd med
Modifier skrev:Som sagt,har en cuts liggandes till cbr 600 -93 lite sliten tyvärr...
/J
2ono skrev:Var finns krachkåporoch puckar till min hoj?
Modifier skrev:Tråd död ?.............
/j
Mattias skrev:Här är min samling. Uppifrån vänster: 1991, 1992, 1994 och 1996.
Bra hojar, allihop. Köp en!
Teamturbo skrev:Tänkte skriva här också och se om någon har något svar på min fråga min cbr 600 92 laddar ur batteriet när ja kör me halvljus på. så ja har kört bara dagtid nu me parkering och då laddar den runt 13,5 volt men när ja kör me halvljus så laddar den bara runt 12volt och då startar den ej när ja kört en sträcka.. kan de vara laddningsregulatorn som är problemet här? känns surt att lägga ut pengar på en sådan om de kan vara något annat också..
Tacksam för svar
M V H Johan
lorkan skrev:Vilken årsmodell gillade du bäst och varför ?
flyger skrev:Nix, för jag har några frågor om cbr:en.
Håller på och kollar på en 96:a just nu och undrar hur det ser ut med serviceintervaller på de hojarna. Den har enligt uppgift gått 4100 mil är det några stora serviceåtgärder som är kommande eller mest olje/tändstift/filterbyten?
Vid fyratusen mil är den knappt inkörd eller?
Vad bör man ge för ett välvårdat ex? Några särskilda saker att kolla extra noga på när man tittar på hojen?
Mattias skrev:1991-an sålde jag förra veckan, och det är den hoj jag har behållt längst. Den funkade verkligen till allt. 94-an var lite bättre i fjädringen, men för övrigt var den också asbra. 1996-an var lite råare i gången. Den har ju ramair och grejer, vilket gör att man hör mer insugsljud. 1992-an var jag lite för ung och dum för att uppskatta. Det var länge sen jag ägde den, och då hade jag grava komplex för att äga nåt som inte var nyast och hetast. Det var en asbra hoj det med, dock.
Sammanfattat så gillar jag 91-94-modellerna bäst. 1996-an kändes inte lika solid, på nåt vis.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |