Honda CBR600-tråden! NYA versionen.

MC Doktorn

Guest
Ny CBR 600 ägare :)

Jaha då har man insett att en CBR 600 RR är en av de snyggaste och roligaste hojarna som finns. :tummenupp
 

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Täby
Hoj
CBR 1000 RR
Hojboj skrev:
Tjena... är det någon som kan hjälpa mig till med en länk till nått bra ställe o handla en Kamkedjesträckare.. den rasslar så förbannat när motorn är halvvarm.. ganska tyst vid kallstart och när man kört lite.. men sen när man startar den igen efter att ha stannat till en stund o köpt glass eller nått så rasslar det så in i bänken.. Byta skiten kan jag göra själv vad jag förstår det som men jag behöver komma över en till ett rimligt pris.. dom sa 1000 spänn på lokala verkstan och det tyckte jag verkade lite saftigt.. Hojjen är en 93:a förresten..

ps
Söker en Övre vänstra kåphalvan.. stått o trillat och blitt lite fula sprickor.. går o laga men snyggare med en ny..


/Henke

Tips.

Plocka ut kamkedjesträckaren och plocka isär den, smörj och sätt ihop igen.

Funkade fin fint på min, dock en -99 så jag vet inte om den ser annorlunda ut.

Reb0
 

-Walter-

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Skövde
Hoj
Gixxer 1000
Rassel vid motorbroms

Min cbr -92 rasslar/slår när jag motorbromsar låter även lite grann när den går på tomgång. Annars går den som den ska.

Kan det vara kamkedjesträckaren eller är det nåt annat?
tacksam för svar.
 

Rallye

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Ljungby
Hoj
GSX 400 E
Tips inför begagnat köp av CBR 600 F -88

Tjena

Tänkt köpa en billig CBR 600 F som jag hittade på blocket.
http://www.blocket.se/view/5935782.htm?caller=kbl_s&l=0&c=1&city=0

Vad ska jag tänka på och vad ska jag vara uppmärksam på?
Är det någon som inte skulle rekommendera mig till att köpa den och i så fall varför?
Tips på vad annars jag skulle kunna lägga 20000 kr på.

Tänkt åka och kolla på den på måndag, är det någon som har en bra checklista i huvudet som gäller begagnade hojjar som man skulle kunna följa för att se om allt är som det ska?

Tack på förhand! MVH Erik
 

Ligatus

Flyter på botten
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Åre
Hoj
crf 450
2ono skrev:
Jaha då har man insett att en CBR 600 RR är en av de snyggaste och roligaste hojarna som finns. :tummenupp

:tummenupp håller med om de, men har iof inte så mycke o jämföra med! men min e jag grymt nöjd med :banana
 

MC Doktorn

Guest
Ligatus skrev:
:tummenupp håller med om de, men har iof inte så mycke o jämföra med! men min e jag grymt nöjd med :banana

Jag har inte vant mig vid det eviga varvandet,under 12000 rpm (förr en 1000cc v twin)händer inte mycket , men växellådan är superb och ljudet ur akrapovic spettet i röven är helt sanslöst när man drar mot rödmarkeringen.

Nu vet ja vad en screamer är och 3smaken i röven är tydlig efter 10 mil :hihi
 

MC Doktorn

Guest
Var finns krachkåporoch puckar till min hoj?

e de nån som har bänkat sin cbr600rr , vad ger dom med lite modd?

Fjädrings satser för framgaffeln vem säljer sånt?
 

Teamturbo

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Forserum
Hoj
Letar för fullt
mm

Tänkte skriva här också och se om någon har något svar på min fråga min cbr 600 92 laddar ur batteriet när ja kör me halvljus på. så ja har kört bara dagtid nu me parkering och då laddar den runt 13,5 volt men när ja kör me halvljus så laddar den bara runt 12volt och då startar den ej när ja kört en sträcka.. kan de vara laddningsregulatorn som är problemet här? känns surt att lägga ut pengar på en sådan om de kan vara något annat också..

Tacksam för svar

M V H Johan
 

flyger

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Ort
--
Hoj
--
Modifier skrev:
Tråd död ?.............

/j

Nix, för jag har några frågor om cbr:en.

Håller på och kollar på en 96:a just nu och undrar hur det ser ut med serviceintervaller på de hojarna. Den har enligt uppgift gått 4100 mil är det några stora serviceåtgärder som är kommande eller mest olje/tändstift/filterbyten?

Vid fyratusen mil är den knappt inkörd eller? :gnissla

Vad bör man ge för ett välvårdat ex? Några särskilda saker att kolla extra noga på när man tittar på hojen?
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Teamturbo skrev:
Tänkte skriva här också och se om någon har något svar på min fråga min cbr 600 92 laddar ur batteriet när ja kör me halvljus på. så ja har kört bara dagtid nu me parkering och då laddar den runt 13,5 volt men när ja kör me halvljus så laddar den bara runt 12volt och då startar den ej när ja kört en sträcka.. kan de vara laddningsregulatorn som är problemet här? känns surt att lägga ut pengar på en sådan om de kan vara något annat också..

Tacksam för svar

M V H Johan

Kolla upp laddningsrelät,brukar vara lite "standardfel" på dom.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
lorkan skrev:
Vilken årsmodell gillade du bäst och varför ?

1991-an sålde jag förra veckan, och det är den hoj jag har behållt längst. Den funkade verkligen till allt. 94-an var lite bättre i fjädringen, men för övrigt var den också asbra. 1996-an var lite råare i gången. Den har ju ramair och grejer, vilket gör att man hör mer insugsljud. 1992-an var jag lite för ung och dum för att uppskatta. Det var länge sen jag ägde den, och då hade jag grava komplex för att äga nåt som inte var nyast och hetast. Det var en asbra hoj det med, dock.

Sammanfattat så gillar jag 91-94-modellerna bäst. 1996-an kändes inte lika solid, på nåt vis.
 

Mürek

Gillar inte gubbar med keps!
Gick med
16 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
SV1000s
flyger skrev:
Nix, för jag har några frågor om cbr:en.

Håller på och kollar på en 96:a just nu och undrar hur det ser ut med serviceintervaller på de hojarna. Den har enligt uppgift gått 4100 mil är det några stora serviceåtgärder som är kommande eller mest olje/tändstift/filterbyten?

Vid fyratusen mil är den knappt inkörd eller? :gnissla

Vad bör man ge för ett välvårdat ex? Några särskilda saker att kolla extra noga på när man tittar på hojen?

Kolla på www.fottasmc.se, där har dom priser på olika serviceintervaller. Köp en cbr, det e jäkla go hoj :tummenupp
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
CBR:en verkar vara en himla trevlig och lättkörd mc.. men jag har ju inte hunnit köra värst mycket ännu ! Till våren blir det gott :)
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Mattias skrev:
1991-an sålde jag förra veckan, och det är den hoj jag har behållt längst. Den funkade verkligen till allt. 94-an var lite bättre i fjädringen, men för övrigt var den också asbra. 1996-an var lite råare i gången. Den har ju ramair och grejer, vilket gör att man hör mer insugsljud. 1992-an var jag lite för ung och dum för att uppskatta. Det var länge sen jag ägde den, och då hade jag grava komplex för att äga nåt som inte var nyast och hetast. Det var en asbra hoj det med, dock.

Sammanfattat så gillar jag 91-94-modellerna bäst. 1996-an kändes inte lika solid, på nåt vis.

Okej okej, tack för infon. :tummenupp Undrar om det finns ngn som har ägt fler cbr 600 än Mattias ? :rolleyes: :D
 

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Tjohoo!

Ja ik blir man kanske ägare till en Blade 900 -93:a...e de här som storebror till 600:an hänger med...kunde inte hitta nån 900 tråd... :va

Tänkt att 900:an snällt ska få stå breve Bandit turbon :hihi de kompletterar nog varann rätt fint!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top