Honda CBR600-tråden! NYA versionen.

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Min älskade cbr har blivit sjuk, typ spetälska för nålen på varvräknaren gick av igår...
Ingen som har en ny varvräknare liggandes hemma som skräpar. behöver även en ny tempmätare för den är död...
Har du något av detta så hör av dig!!! Det är en cbr 600 f -92
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Kamkedjesträckarskiten...

Jahapp nu har de börjat rassla för mig, enbart då man stänger av den när den e varm sen försvinner det...

Hurpass illa, kritiskt hemskt dyrt är det?

mvh

SB
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Det beror på vilken årsmodell det är... till en gammal relik från -92 kostar det bara ett par hundra, själva kamsträckaren. det kan rassla lite precis efter man startar den men allt eftersom oljetrycket stiger så ska det sluta. Men om den rasslar och är varms så ska du nog sattsa på att byta. Men det ska inte vara så dyrt om du klarar jobbet själv.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
arnoldsson skrev:
Det beror på vilken årsmodell det är... till en gammal relik från -92 kostar det bara ett par hundra, själva kamsträckaren. det kan rassla lite precis efter man startar den men allt eftersom oljetrycket stiger så ska det sluta. Men om den rasslar och är varms så ska du nog sattsa på att byta. Men det ska inte vara så dyrt om du klarar jobbet själv.

Näe de försvinner nästan så fort man får rull på hojen, har en 1988 (OLDSCHOOL :yoparty )

Fan undrar hur dyrt de kan vara, bytet kirrar jag själv....
 

ThomasN

Guest
Bytet är superenkelt. Jag köpte precis en sån av Honda i Helsingborg och vill minnas att det stod ~ 700 kr på kvittot.

Sen är det väl nästan smartare att köpa en mekanisk manuell sträckare istället. Dock så har jag hört att den som du köper nu skall fungera längre än vad gamla modeller har gjort..

Edit: Priset gäller en 96a. Du kanske kommer billigare undan :)
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
ThomasN skrev:
Bytet är superenkelt. Jag köpte precis en sån av Honda i Helsingborg och vill minnas att det stod ~ 700 kr på kvittot.

Sen är det väl nästan smartare att köpa en mekanisk manuell sträckare istället. Dock så har jag hört att den som du köper nu skall fungera längre än vad gamla modeller har gjort..

Edit: Priset gäller en 96a. Du kanske kommer billigare undan :)

Jo får fan hoppas man kommer billigare undan ;)
 

arnoldsson

Min Honda krånglar ALDRIG!
Gick med
30 Jan 2005
Ort
Liiiiidingö
Hoj
Husqvarna mod 46 Svartmyra
Superbee skrev:
Jo får fan hoppas man kommer billigare undan ;)



jag kollade kvittot... 414 kronor på stigefelts i Anderstorp, småland.

Ingen som har en varvräknare och en tempmätare som kan passa en -92:a, 600???? Please, behöver dem!
 

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
Bara för att hålla tråden igång kan jag ju dela med mig av den enormt intressanta informationen att jag beställde kamkedjesträckare till min i måndags. Ska gå på strax över 700 från lokala handlaren.

En fråga till erfarna bytare: Fungerar det att endast lossa den gamla och pula dit den nya, eller ska man ta loss den lilla kåpan på sidan för att se att allt blir rätt?



...Hade skrivit galet...
 
Last edited:

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
arnoldsson skrev:
Ingen som har en varvräknare och en tempmätare som kan passa en -92:a, 600???? Please, behöver dem!

Nä, men jag har en extra instrumetpanel till en -01. Inte för att det hjälper dig men om någon annan vill ha en så hör av er till mig.


:3freak
 

ragnar82

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Ktown
Hoj
KTM
Undertray

E det nån som vet var man kan fixa en undertray/undertail :confused: eller va fan det heter till en cbr -94 hitttar ingen ser ju för jävligt ut med hängläppen bak??? :3freak
 

ThomasN

Guest
Har ni koll på toppfart kontra mätarfart? Min 96a drog jag lite idag och bottnade mätaren och jag hade precis kommit in på det röda på varvmätaren (13k+ alltså) :3freak

Till saken hör att jag precis har drevat min, fast åt andra hållet! Har bytt till en kugg mindre fram för att ha lite bättre sprutt på banan..

Har för mig att det står att toppfarten skall vara ~ 245 på tek. spec.
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
Hörnini cbr människor, vad är det egentligen som skiljer på motorerna i bågarna???

Hur pass stor skillnad är det mot originalets 85 hästar o de fram till 97?
Är det sån jävla skillnad i pulver ?
vi utgår från 1988 (pc19) o fram till säg årsmodell 97 (pc31?)
 

LTM

Snart så...
Gick med
17 May 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR 600f
Ja då har man idag införskaffat sig en PC31:a, känns ganska bra faktiskt, en -95:a med 3800 mil på mätaren med ett välljudande Yoshimura kolfiber-slipon :)

Sen några roliga frågor, såg nån som sökte efter undertail, har kollat runt lite och inte lyckats hitta nånstans, nån som har nån liten aning kanske??

Och en till rolig sak, både fram och bakblinkers är juh Gigantiska, speciellt bakblinkers, är dessa STORA "adaptrar" som blinkersen är monterad i till någon speciellt nytta eller är det tänkt som nån slags design grej??
 

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
ThomasN skrev:
Har ni koll på toppfart kontra mätarfart? Min 96a drog jag lite idag och bottnade mätaren och jag hade precis kommit in på det röda på varvmätaren (13k+ alltså) :3freak

Till saken hör att jag precis har drevat min, fast åt andra hållet! Har bytt till en kugg mindre fram för att ha lite bättre sprutt på banan..

Har för mig att det står att toppfarten skall vara ~ 245 på tek. spec.

Det skulle vara intressant att veta. Jag hade 260 på mätaren i medvind och hemlängtan igår. Känns ganska orealistiskt....
 

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Ort
Lite åt vänster sen åt helvete
Hoj
50x12
Lyfter tråden för att lägga upp en bild på hur den billiga varianten av 25-kw strypningen ser ut till cbr 600 -94 ( ja jag tog bort dom :4skrika )

Iofs är hålet i brickan lite större än vad det ska vara..
 

Bifogat

  • PICT0091(2).jpg
    PICT0091(2).jpg
    108.5 KB · Visningar: 203

chili

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
2009 Honda CBR600RR
Hej alla cbr-fans!

Jag måste bara få rekomendera ett amerikanskt cbr-forum där man kan läsa, se och lyssna på allt som har med Hondas cbr-modeller att göra. Jenkarna är ju helt galna i polerade fälgar, undertrays och allmänt moddande av sina hojar. Där är man ju helt ute om man har originallacken kvar som exempel. Det finns också många mektips på de aktuella modellerna, många med steg för steg instruktioner.

Ha en trevligt läsning, Linus.

http://forums.cbrworld.net/
 

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Täby
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Jensen skrev:
Var hittar jag en sån cuts till salu? Måste ha !! :)
mitt projekt till vintern här nere, rejsigt va? :D

http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=65149

Edit: Vet inte varför det inte går att ladda upp bilden så man inte kan se den direkt, verkar vara något problem med någon server står det, men länken funkar.

Jag har en cuts liggandes i garaget,satt på min 93 innan ombyggnad.
passar den din ?
Pm vid intresse...

/j
 

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Täby
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Min cbr 600 F -1993 lätt ombyggd

Enjoy,ge gärna kommentare, positiva som negativa... :tummenupp
Trevlig helg på er alla.

Som sagt,har en cuts liggandes till cbr 600 -93 lite sliten tyvärr...
/J
 

Bifogat

  • IMG_1645.jpg
    IMG_1645.jpg
    70.3 KB · Visningar: 146

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Lund
Hoj
Cbr600rr -06
Tjena... är det någon som kan hjälpa mig till med en länk till nått bra ställe o handla en Kamkedjesträckare.. den rasslar så förbannat när motorn är halvvarm.. ganska tyst vid kallstart och när man kört lite.. men sen när man startar den igen efter att ha stannat till en stund o köpt glass eller nått så rasslar det så in i bänken.. Byta skiten kan jag göra själv vad jag förstår det som men jag behöver komma över en till ett rimligt pris.. dom sa 1000 spänn på lokala verkstan och det tyckte jag verkade lite saftigt.. Hojjen är en 93:a förresten..

ps
Söker en Övre vänstra kåphalvan.. stått o trillat och blitt lite fula sprickor.. går o laga men snyggare med en ny..


/Henke
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top