Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

F0xx

Båda hjulen i backen!
Gick med
29 Apr 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
2007 Yamaha R6
2ans växel har börjat hoppa ur på polarens hoj. Någon som har en växellåda liggandes till en 96a? Funkar växellådan från en 900 hornet?
 

2.3-16

Ny medlem
Gick med
30 May 2010
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900 RR
Lägger en blänkare här med.

Min URBlade stals ju förra året. Återfanns,men var så skadad att det blev inlösen. Säsongen förstörd,lugnt sagt.
Jag letar därför efter en "ny" URBlade. Ngr måsten finns dock...
Endast vettigt skick å uppåt. Fighters mm går fetbort. Jag vill ha tag i en hoj i originalskick som iaf inte ser ut som det varit igenom ett IIIe världskrig.

PMa om du har ngt.
Bor i Gbg men kan tänka mig att åka en BRA bit för rätt hoj.
 

Miami

Ny medlem
Gick med
22 May 2010
Ort
Skogen
Hoj
Honda Cbr 900rr
Halloj goda fireblade vänner, nyligen införskaffat mig en cykel som jag fick lite strul med.
Det här med bakhjulsåka, kan nån förklara för mig varför hondan inte gillar de? är förövrigt en 900rr 1996.
Var ute åkte idag och den vill ju så gärna upp på slangen men efter ett par gånger upp och ner på den fantastiska rakan vi har här nere så började de bluddra för att senare dö helt, fick stå ett tag så starta den igen med hjälp av choken.

Sen samma sak igen fast nu ville den inte starta, var igång en snabbis på kanske 3 cylindrar men dog senare, fick stå en stund för att senare gå perfekt.

Såg senare att dom som grisat ihop den till fighter inte satt fast luftburken, alltså den skruven som håller hela paketet på plats så den var på väg av från trattarna, kan de sugit luft där?

Har bläddrat som en tok i denna fantastiska tråd men inte hittat rätt, så frågan är om man ska byta cykel för den vill inte gå på ett däck eller går de "fixa" på nå vis?
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Ansluter mig. Sedan två veckor firebladeägare. 1996:a. Vilken hoj!:kär
Här en wet-look bild från dagen då jag ville lära känna henne under körning i regn. Totalt stabil.
På Rosenhills café var det jag och en hoj till, en custom. I övrigt verkade alla andra stanna hemma...
IMG_0178.jpg
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Någon som har en gul/svart -96:a till salu?
Hade en när den va nästan ny och vill ha tag i en sådan.
 

carlzzon

Medlem
Gick med
14 Apr 2010
Ort
alvesta
Hoj
3xfireblade mm
Finns det någon här som har växellådsdelar liggandes som kan tänkas passa till fireblade 92 eller 97?
Komplett låda eller bara lösa delar.
Hör gärna av dig isf.
070 3591483
 

#Batte

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Gbg
Hoj
Fireblade, Husaberg 250
Hej hopp

Jag har en Blade -97 som inte startar. Misstänker att kolvringarna/ventiler/topplockspackning gått hem, hojen gick väldigt risigt i somras och rök endel svart rök ur avgassystemet innan den inte ville starta mer.. Var på resa i alperna så hade inget annat val än att köra den in i döden. Fick plåga den rätt ordentligt över alp-passen.. :/
Har gnista på alla stift, soppa verkar komma fram, motorn går runt på starten utan problem. Har gjort kompressionsprov som visar cyl 1/2/3/4: 10,0/7,3/10,1/9,5 kgf/cm2 Cylinder 2 sticker alltså ut med ett lägre värde än dom andra.. Boken säger att trycket ska ligga på 12 kgf/cm2. Är det onormalt avvikande? Nästa steg är väl att öppna motorn för att se vad som är tokigt. Är det säg ringarna/kolvarna eller toppen så är väl att få tag i en bättre beg. motor ett hett alternativ känns det som..?

Tacksam för input! :)
 

#Batte

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Gbg
Hoj
Fireblade, Husaberg 250
Och nästa fråga, från vilka årsmodeller passar motorn rätt av i min 97a?
 

#Batte

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Gbg
Hoj
Fireblade, Husaberg 250
Problemet verkar vara löst, hojen startade tillslut efter en grundlig rengöring av förgasarna :)

Nu är frågan om jag har rätt bestyckning? Har Yoshimura helsystem annars std
Main jet #120
Low speed #40
Nålarna är Dynojet, clipset 3e nerifrån + 2 brickor

Stiften va rätt sotiga..
 

Danst

Ny medlem
Gick med
17 Apr 2016
Ort
Borås
Hoj
1998, Honda, cbr 900 rr
nån som vet nån som har en växellåda till en cbr 919 rr från 1998 liggandes?

Har en cbr 919 rr från -98 med rasad växellåda.. å de sitter en motor från en -97 i hojen nu.
Vill renovera upp den gamla motorn å stoppa in den igen.
Ska även bygga om hojen till en fighter, har lagt upp ett inlägg på forum på denna sidan som ja tänkt lägga upp lite bilder och så.. forumet heter Honda cbr 900 rr fighter bygge.

den motorn som e i hojen nu rasslar lite på tomgång, är det nån som vet vad det kan vara? kamkedje spännaren kanske?
 
Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag har en motor till en 929 liggandes, kan man sälja en sån på Blocket tro? Och vad kan man sätta ut den för?
 

Fnutten

Född med glid
Gick med
27 May 2003
Ort
Grundämnet?
Hoj
SVulstig
CBR900RR-prylar bortskänkes!

Edit: Upphämtade och borta

Har en hel hög med CBR900RR-grejer liggandes i garaget som jag skänker bort.

Kompletta motorer samt några i delar, rejskåpor, 4-2-1-avgassystem.

Grejerna finns i Bålsta utanför Stockholm.

DSC_0239.jpg
DSC_0238.jpg
DSC_0237.jpg
DSC_0236[1].jpg
 
Last edited:
Nyheter
Klart med H-D Euro Festival 2025

Vill uppleva nästa vår i Fr...

Ducati DesertX Discovery

Ducati har presenterat Dese...

Ducati Panigale V2 Superquadro Final Edition

Ducati har presenterat Pani...

CFMoto har presenterat 657 SR-R

Kinesiska tillverkaren CFMo...

2025 års MX-modeller från Yamaha

För säsongen 2025 har Yamah...

Bike söker en motorjournalist

Vi söker dig som är genuint...

Bike Babes Sweden nu 7 000 medlemmar

Fotograf: Lotta Kronåker ...

BMW R 1300 GS Adventure

BMW Motorrad har presentera...

ExploreBike: Workshop hos Öhlins

Kent Öhlin började 1976 att...

Vinnarhojen utlämnad!

Under Älvsjö-mässan i janua...

Top