Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a

Borra upp det större först eller bara skicka i kemisk metall i befintligt hål och sen gänga?
Som det är nu går ena skruven att släppa rakt ner i hålet, helt sjukt...
Den andra går trögt så det känns som om gängorna snart säger upp sig, lika bra att göra om på en gång känns det som? :)

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Tjena alla.

Behöver svar ganska snart. Har kontakt med Actionpics för att ordna en Bankörning (storbana) nästa sommar för Fireblade. Innan jag fortsätter med mina kontakter vill jag veta om det finns något intresse?

Ni som skulle vara intresserade meddela mig på PM så ska jag se om det går att ordna något.

/ Frippe

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Gänga om för m7 och borra upp gummibussningen borde funka. Men är du säker på att det sitter m6, på min 93:a är det betydligt minde skruvar.

Varför inte helicoil? Alt om godset är tunt mutternit.

Tjena alla.

Behöver svar ganska snart. Har kontakt med Actionpics för att ordna en Bankörning (storbana) nästa sommar för Fireblade. Innan jag fortsätter med mina kontakter vill jag veta om det finns något intresse?

Ni som skulle vara intresserade meddela mig på PM så ska jag se om det går att ordna något.

/ Frippe

Vore kul. Kan man komma med obesiktad hoj?
jag har en som är jäkligt snabb på rakerna iaf:D

Blomquist

Kebab och gröt är hälsokost
Gick med
31 Aug 2003
Hoj
CBR900RR -96:a

Är direkt i ramen, alltså alu. Har aldrig använt helicoil, nåt man bör tänka extra på? Och inte minst, var får man tag på det? Försökte googla men det gav mig inte så mycket... :)
Sitter ju M6 nu, ska det borras upp först för att kunna använda samma M6:a igen eller hur fungerar det? Snabbgenomgång vore über :tummenupp

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)

Jo helicoil funkar ju, lite dyrt för en såpass "oviktig" gänga. Såg i och för sig att biltema har gänginsattser till helt andra priser, dom är säkert inte lika bra men borde hålla för ändamålet.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Jo helicoil funkar ju, lite dyrt för en såpass "oviktig" gänga. Såg i och för sig att biltema har gänginsattser till helt andra priser, dom är säkert inte lika bra men borde hålla för ändamålet.

biltema är skiten:tummenupp

Last edited:

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Kollade deras gänginsats på nätet idag också, kan man slippa köpa stora kitet
och bara komma undan med insatsen? Går det att dra dit den med verktyg man kan tänkas ha hemma med andra ord?

Endast om du har 6.3borr och m6 helicoiltapp hemma annars går det inte.

Kontakta kamikaze kid eller dr bike jag tror de har grejer o borde kunna fixa för en spottstyver.

sirpegdoo

Ny medlem
Gick med
11 May 2008
Hoj
cbr900rr (fighter)
Jag tänkte köpa en hugger till min blade -94 men tycker dom jag har sett som finns till gamla cbr:en har för lång skärm. Är den nån som har koll på om det finns någon hugger till nån annan hoj som passar cbr med inte allt för stor modifiering?

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Blev ikväll ägare till en -99 med 2700mil på mätaren. Nu väntar vi bara på nyckelbenet som ska läka. Men nu är jag iaf med bland fireblade-grabbarna :)

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Grabbar, vart köper man tonade eller svarta kåpglas till CBRen? Hittar bara dubble-bubble på ebay och det vill jag absolut inte ha...

falloutboy

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2009
Hoj
2007, Kawazaki Z750
Vad är dubble-bubble? Och varför vill man (inte) ha det? (för en som inte har en aning och precis tänkte klicka på Buy it now...)

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Vad är dubble-bubble? Och varför vill man (inte) ha det? (för en som inte har en aning och precis tänkte klicka på Buy it now...)

Förhöjt kåpglas, en extra bubbla som inte är original. Kolla på S-racing.se så ser du skillnaden.
Tyvärr verkade dom inte ha några original-formade hemma till cbren nu... Därför jag tänkte om de fanns några alternativ.

falloutboy

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2009
Hoj
2007, Kawazaki Z750
ah! nu ser jag. men det är kanske inte helt fel om man vill ha bort lite fartvind. och för 250kr tror jag att jag ska testa ett kinakåpglas :)

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
ah! nu ser jag. men det är kanske inte helt fel om man vill ha bort lite fartvind. och för 250kr tror jag att jag ska testa ett kinakåpglas :)

Fartvinden försvinner ju när man kryper ihop :) Det är utseendet jag inte trivs med, men smaken är som baken :)

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Men jag vill ha ett tonat eller svart originalglas, men de verkar tufft att hitta...

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Bilder på nyförvärvet :) Fick låna en riktig kamera idag. Observera att de va första gången jag använde en såndär värstingkamera... :)

Bifogat

• _MG_5300-1.jpg
    _MG_5300-1.jpg
    237.3 KB · Visningar: 125
  • tony-bak.jpg
    tony-bak.jpg
    92.7 KB · Visningar: 130
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...