BuuMi
Liten men hård!
Som sagt...
Har hört att vissa påstår att det ska gå shimsa orginalfjädrarna så det går köra med stålventiler, med förbihåll att man skulle vara motionär. Vad det mer exakt innebär vet jag inte
Jag hade nog valt att fortsätta med orginalventiler eller byta till stål med nya fjädrar. Det senare är om jag inte missminner mig ca dubbelt så dyrt i materialkostnad men betalar sig på sikt i form av längre hållbarhet.
Glöm inte avgasventilerna. Även om dom inte gått ner sig än kan det vara läge att byta ändå beroende på gångtid på motorn o hur den är körd. Jag har testat o köra av en och det är inget jag kan rekomendera. Billigare att köpa nya ventiler än ny hoj
Det blev tydligen nåt vajs med mätningen av ventilspelet. Så nu när det gjordes rätt så hade jag 0.16 i spel på insug och 0.30 på avgas! :S
Så nu står jag och frågar mig själv om det är kolven?
För så fort den blir lite varm så är den inte lika rapp mera som när den är kall.
Kan det vara kolvringarna som spökar, och därav startat bara sämre och sämre för varje gång jag kört?
Det tänder och den får bensin så det har inget med det att göra..
Och jag har satt nytt stift i den och rengjort filtret och bytt all olja i hela motorn.