Går i funderingar på en CRF HM som motard.
Just haft en Husa 650 och där finns ju kraft så det räcker för gata.
Hur upplever ni effekt och vrid på CRF att köra gata med?
Andra upplevelser på Husa jämfört med CRF?
CRF för gata är en dålig kombo enl mig. Alla små motorer kräver att man varvar långt för att få effekt = högt motorvarv vid transport = kort livslängd och hållbarheten på CRF var inte direkt kanon från början. Visst är de smidiga och kul att leka med men de skall köras racemässigt för att vara underhållande...
KTM 525/530 är den minsta motorn jag skulle överväga för gatåka men ännu hellre Husa 570/650.
Hej! Jag kommer att köpa en crf450 06a av en polare snart. Det är inte avgörande för köpet men jag undrar ändå:
-Vad måste man göra med elsystem etc för att kunna montera fram och baklyse? (Alltså enduroreggad tänkte jag)
-Att reg besiktiga en cross till enduro, hur gör man och vad kostar det?
-Är det någon som har konverterat en CRF450 till enduro?
Tacksam för svar, Marcus
Det är mer eller mindre no can do.
Kan du berätta lite mer vad det är som skiter sig?
Va lite otydlig o flamsig ser jag, skyller på att jag just gått upp efter 5 timmars sömn
Menade mer att det är onödigt jobb då man ändå inte får köra med e-reg nånstans typ.
Men här kan du läsa om hur man gör för o enduroregga iaf.
http://www.svemo.se/Grenar/Enduro/Regler/GodkandaMC/
Elsystemet är ju bara att kika lite på en CRF X o se vad som skiljer.
Hej!
Har nu en CRF450-06a som jag behöver byta packbox(ar) på. Läcker lite vatten ur dräneringshålet under vattenpumpen och tänkte byta packboxarna för vatten och olja där nu.
-Varifrån köper ni sånt? Prisvärt och snabb leverens helst! Tacksam för svar, Marcus
Tror det är vanliga standardmått på dem så ska finnas på närmaste butik som säljer sånt, momentum osv.
Ah, schysst! Tråkiga följdfråga då: Nån som har översättningstabell mellan crf nr och standard packboxar?
Det står en boktav/siffer kombo på pboxen
Jag har inga radiator guards.. Hade tänkt köpa nya "original" i plast men har problem att hitta annat än aluminiumgaller. Vad är fördelen med dessa kontra original? Om någon har original som passar på en -04 så är jag naturligtvis intresserad.
Jag har även en två kompletta gaffelben och en framfälg i bra skick som ligger om någon är i behov.
Edit: Kylarskydd i alu
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=honda+crf450+radiator+guards
Fördelen med alu är att det skyddar kylaren vid krasch. De i plast är bara mot skitsprut.
Plastvarianten finns hos närmsta crosshandlare då de ingår i plastkitten.
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
ExploreBike: Baltikum
Baltikum är en fantastisk d... |
|
Lego Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
|
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |