Honda CRF 450

Nordic

Medlem
Gick med
29 May 2011
Hoj
Z750 09 - VZ800
Hejsan! Nybliven Crf 450 -04 ägare... :tummenupp

Riktigt nöjd med maskinen..

Var ute idag på första turen och råkade köra sönder fästet till broms oket bak, har letat lite men hittar ingen bra sida för att inhandla en ny....

Nån snäll själ som kan länka bra hemsidor?

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM
Hur mycket gör det med helsystem till en CRF450R -04?
Har idag slipon med originalkrök.
Är FMF Powerbomb helsystem ett bra val?
Om jag inte bänkar/bestyckar hojen kommer jag då märka någon skillnad?
Eller är det bättre att bänka/bestycka hojen med det som sitter på nu?

shiven

SHBlåbär
Gick med
26 Jul 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 SRAD
Tjena, Någon som vet om det är möjligt att montera tändningslås? Årsmodell är 2003 om det har någon betydelse. Finns väl inget tändningslås att köpa som passar till just Honda 450 CRF men man kanske kan sno ett av en annan hoj?

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tjena. Ska kanske kolla på en crf 450 hm i veckan. Det är en 05a. Hur går dom mot tex en ren crf 450 cross? Har nämligen haft 2 st och undrar såklart hur stor skillnaden är. Och om det finns några nackdelar? Det där med service kan jag :)

shiven

SHBlåbär
Gick med
26 Jul 2011
Hoj
Suzuki GSXR 750 SRAD
Tjena. Ska kanske kolla på en crf 450 hm i veckan. Det är en 05a. Hur går dom mot tex en ren crf 450 cross? Har nämligen haft 2 st och undrar såklart hur stor skillnaden är. Och om det finns några nackdelar? Det där med service kan jag :)

Jag kör en HM, monterade ett bigbore 490cc kit för någon vecka sedan, rekommenderar starkt! :)Det jag kan säga säkert är ju fjädringskomponenter och utväxlingen i växellådan. HM bygger ju sina gatreggade sumos efter 450R modellen.

Edit: Alltså var det gäller service och slitdelar ska det inte vara någon skillnad. Jag brukar beställa 450R 03-05 delar till min 2003 HM och allt har passat hittills. Till och med lameller, som jag var väldigt osäker över!

Last edited:

Mirt40

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
03 CRF 450
Hej alla!
Har en crf 450 03 som går väldigt ojämt någon som vet felet?
Har filmat lite hur den låter här har ni en länk: http://www.youtube.com/watch?v=JkBb-1BOM9k
Märkte även att den kom bensin ur avgasröret vad kan felet vara?
ventilerna som öppnar förtidigt?
Förgasaren som är fel?

Förgasaren var felet munstycket satt löst!

Last edited:

Axel12k

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2012
Hoj
Honda NC700X -2012
Någon som vet vad det är för skillnad mellan CRF450R och X -04 - 06 avgassystem?

peterf

Dra en repa?
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
CRF450HM

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Då har man köpt en crf450xm 2005.
Finns det någon som har en länk till instruktionsboken. Nyfiken på Hm instrumentet m,m

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Hittade knappar på styret som var vridna neråt. Lyckades även hitta omställningen av hjulomkrets:)
uploadfromtaptalk1393416727534.jpg

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Snart åker skiten i sjön....
Kort historia: 02 Hm som sällan startar och gör den det så dör den rätt omgående.

Nytt, bytt och justerat enligt den jättelika boken:
Stift, förgasare, ventiler, kolv.

Finnes: bränsle, komp och gnista (blå). Vafan? Fattar den inte att den har allt som krävs??

fides

Medlem
Gick med
2 May 2012
Hoj
Suzuki TL1000R (K5)
Kort historia: 02 Hm som sällan startar och gör den det så dör den rätt omgående.

Finnes: bränsle, komp och gnista (blå). Vafan? Fattar den inte att den har allt som krävs??

Tjena, DU ÄR INTE ENSAM!!

Jag har en CRF450R 2004a. Den var svårstartad från början så jag tröttna och gjorde enligt konstens alla regler och chimsade ventilerna..: Ingen skillnad.
Tänkte att förmodligen har jag otäta ventiler så rev av toppen och vist läckte ena insugan lite lite...

Lämnade in toppen och slängde i Stålventiler för att vara på säkra sidan.
Nu har jag chimsat så jävla noga jag bara kan (0,10 går lätt 0,15 omöjligt). Skiten är precis lika jävlig fortfarande.

Någon som har något tips? Kan det vara tändspolen eller någon skit? Tycker ju inte det iom att när jag väl får igång den så går den som kulor och krut..

// Ytterligare en CRF450 som snart finnes i sjön! :mad::mad::mad:

hagerr

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
crf 450 hm
Hejsan! Är det någon som vet hur mycket som skiljer i infästning av kåpor mellan en crf 450 hm från 2005 och en från 2014/2015? jag vill alltså bygga om en gammal crf med nya kåpor men innan jag köper in delarna kan det vara bra att höra från några om de anser att det är värt arbetet. om det är stora skillnader på infästningar så kanske det inte är värt det. tacksam för svar!

// hagerr

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Hejsan! Är det någon som vet hur mycket som skiljer i infästning av kåpor mellan en crf 450 hm från 2005 och en från 2014/2015? jag vill alltså bygga om en gammal crf med nya kåpor men innan jag köper in delarna kan det vara bra att höra från några om de anser att det är värt arbetet. om det är stora skillnader på infästningar så kanske det inte är värt det. tacksam för svar!

// hagerr
Inte i närheten ens...

hagerr

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2012
Hoj
crf 450 hm
Hejsan! någon som vet vad denna sladden går till? den är rosa! Sladden ser avklippt ut och den var instoppad i härvan så det ser ut som att någon har klippt av den med mening. lägger upp två bilder på kontakten och sladden.

// hagerr20141103_214321.jpg20141103_214249.jpg

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Status quo. Hellre herpes än hånda

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...