JackDaniels
Medlem?
- Gick med
- 4 Jul 2006
- Ort
- Västerås
- Hoj
- XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Droppar det där är det väl packboxen innanför impellern som är kass, vilket oxå är vanligast. Den bytar du enkelt genom att bara montera av impellern. Är den inre packboxen kass kommer det in vatten i motorn. Är lite omständigare att byta, så vänta med det till behov eller när du har i sär motorn så långt nästa gång.
Byt den på en gång. Risken är att den börjar läcka mkt utan att du märker det. Motorn gillar inte att köra helt utan vatten
Okej då vet jag iallafall vad det kan bero på, kanon. Det är bara att ta isär pumpen och kolla om det är den yttre p-boxen som är kass alltså? Sen gör jag som du sa och byter den inre vid nästa "tillfälle"
Hehe jaa att köra utan vatten lär väl inte bli nån succé då får man väl byta mer än bara packboxar
Tack för hjälpen!