SlirDavid skrev:DETVETDU:
Men Cylindern har ju Nikasil behandling. Och om jag förstått rätt så nöts den inte alls.
Det som kan hända är att en flagna kan lossna runt insug eller utblås. Men då havererar ju motorn ganska fort.
Och jag tror man känner när kolvbyte behövs. Man börjar ju förlora effekt före det blir skadligt. Såvida inte kolven spricker men jag tvivlar på att det är utmattnings skador som servicen är baserad på. Det måste ju vara kolvslitaget. På en normal tvåtaktskolv ( inte CRF kolv som inte se ut som ett snusdoselock)
Är det väl nötningen på vingarna som gör att kolven börjar oscillera och att spelet gör att cylindern inte leder bort värme från kolven lika bra.
Föresten undrar jag om någon kan bedömma om kolven på bilden är för sliten eller om det är ok att bara byta ringarna.
PS. Det går att lista ut vad som hänt genom att titta på bilderna
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |