Honda Crm Goes Sm

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Hoj
Röd
ingen aning. räckte ju gott o väl till bromsskivan bak iaf. rätt nice o wheela o kolla på hastighetsmätaren :tummenupp

Får se hur det blir med hojsäljandet. Med tanke på att min pappa nu införskaffat en VTR så kanske jag behåller hojen ändå. Den är ju sjukt trevlig och bra som attans :tummenupp (jag tror mr.emcom ångrar sig att han inte köpte denna:tungan istället för husan)

Men som sagt. Alltid kul att byta hoj också. :gnissla

ang. hojvisande. längsta hemifrån med hojen har varit lilla edet. o typ orust.. haha. så det blir nog inget med det. Men det finns ju bra mycket grymmare hojar nere hos er än min :gnissla

Visst finns de fina hojar här nere :)

Men hur e de på service på din om man jämför med 525 och husor?

Sorry för OT:gnissla

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Visst finns de fina hojar här nere :)

Men hur e de på service på din om man jämför med 525 och husor?

Sorry för OT:gnissla

ah servicen. olja var 10-15h. filter byte vartannat. ventiler behövs justeras typ 1 gång per säs.. :tummenupp

lite skillnad mot hojarna med skruvventiler :gnissla usch

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ktm
Fick ett paket idag. Bilderna berättar vad.

2330465.jpg

2330485.jpg

2330493.jpg

2330506.jpg

2330520.jpg

Pappa fixade nytt bakdäck, lite smalt men duger tills jag får lön så jag kan skaffa sm.. :yoparty

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ktm
Lagrena var 5mm större än crm originallager, men skall försöka fixa nya. Sen var det dedär med längden på axeln, men det har min granne idèr om..

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ktm
Glömde att säga men naven har åkt iväg för att byggas om till 17". skulle behöva hjälp med att hitta rätt lager. Har pratat med kullager.se men de svarar inte nå mera? Lagrena fanns inte heller i en lokal butik. 47mm ytterdiameter och 30mm innerdiameter och de skall vara koniska glidlager.

Fick igår en liten del för bromsljusen.

2428704.jpg

Väntar också på delar från motocross-shop.de men de svarar heller inte?

Känns som alla ignorerar mig :mad:

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
cylinder kit köpte jag på claessonsmotor i bromölla för ca 5 lökar har jag för mig. (länge sen nu). Men det finns nog o få fatt i ´billigare i tyskland etc kanske.

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ktm
Här kmr ett par bilder på cylindern och kolven.

2456277.jpg

2456393.jpg

2456401.jpg

Polerade också lite snabbt

2456418.jpg

Hittade ett ställe därifrån jag får cylinder och kolv till passligt pris. Skall med cylindern till en lokal motorcykel butik och kolla om den har någon chans..

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ktm
Nej, dessutom börjar jag i gymnasiet om en vecka och såg verkligen emot att få köra dit. Men nu kommer jag säkert med sm fälgar och usd gaffel så de är ännu roligare. Kom just underfun med att oljepumpen var stockad. Jävligt surt.

Men på honda board fanns cylinder och kolv för 204 så beställer säkert imorron. Synd bara att pengarna som skulle investeras i ett arrow rör åker på det.

Ni som kör med arrow (Tapperför du verkar kunnig) vad har ni för munstycken?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Nej, dessutom börjar jag i gymnasiet om en vecka och såg verkligen emot att få köra dit. Men nu kommer jag säkert med sm fälgar och usd gaffel så de är ännu roligare. Kom just underfun med att oljepumpen var stockad. Jävligt surt.

Men på honda board fanns cylinder och kolv för 204 så beställer säkert imorron. Synd bara att pengarna som skulle investeras i ett arrow rör åker på det.

Ni som kör med arrow (Tapperför du verkar kunnig) vad har ni för munstycken?
160 +-5 i storlekar är en bra början om man kör med öppet filter.

Av dessa anledningar kör inte jag med pumpen. Onödig utgift med ny kolv mm tycker jag.

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ktm
Pumpen har gått i pension från och med denhär dagen. Skall beställa ett öppet luftfilter och bygga en "låda" där luftburken satt. Där skall jag kunna ha olja, och en såndär mått flaska. Hur många % skall blandas? 3-4?

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Pumpen har gått i pension från och med denhär dagen. Skall beställa ett öppet luftfilter och bygga en "låda" där luftburken satt. Där skall jag kunna ha olja, och en såndär mått flaska. Hur många % skall blandas? 3-4?
Jag kör på 2-2.5%. Funkar ypperligt. Kör på Motul 800. 3-4 är lite overkill för en hoj som inte körs speciellt hårt enligt mig.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag kör på 162 munstycke... öppet filter och arrowsystem. jag har inte lagt ner nån hjärnfysik på att kolla om det verkligen stämmer. så köp nåt större oxå...

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Hoj
Ktm
Ok. Min granne sa att cylindern går nog att köra med ännu. Men tror att jag köper ny cylinder antingen nu eller så till vintern. Vet inte riktigt låter halvt jobbigt att köra runt och blanda själv men får se.

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457