Honda Crm Goes Sm

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Då ställer jag väl frågan igen då fast lite tydligare och nästa gång så får jag väl ta det på täckenspråk :va Vad för usd gafflar ska det bli? :näsblod
Ps. Klara körkortsteorin på första försöket idag!!!½ :yoparty Enligt min bror så skulle jag påpeka att jag hade samma bristande punkt där jag hade tydligen tappat många poäng, även så kallat polismans tecken :skrattaåt

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Ursäkta märkte inte vad du hade skrivit. Tänkte lite på en från en cr250 från 1996

nice! :tummenupp blir nästan sugen på det med.. har en kompis som äger 1 och de är rätt edentisk ram mäsigt med crm:en fast lite stadigare svetsfogar, sving och självklart grymmare gafflar :tungan funderar på det också men ska arbeta av min lista först.. :näsblod först sm däck, senare så funderar jag på deppipe eller underliggande arrow, och sen är tanken på övriga små ditaljer för att få hojen att se finare ut :rolleyes: ska nog börja med att ta någon dag att sätta galler i kylvingarna.. funderat på om det skulle va snyggt att sätta kromat galler på undersidan utmed hela bakskärmen.. förmodligen inte men man måste ju prova lite annars kommer man inte fram till nåt nytt :)

Edit: srry för långa inlägg som kanske inte hör hämma här, få arbeta snart på en egen sida :D

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Undrar jag med, varför i helvete då??

snyggt och att gör nåt som ingen annan gör! :näsblod sen vad jag har fattat så brukar de vara bättre än dep el de vanliga arrow.. fast jag tror det blir dep ändå för de skiner igenom rätt gött när man har underligande att den är trimmad :arsele
SNART FÅR DE BLI! är så jävla trött på att det inte går snabbare en 110! :gnissla

Last edited:

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
hornet 600
snyggt och att gör nåt som ingen annan gör! :näsblod sen vad jag har fattat så brukar de vara bättre än dep el de vanliga arrow.. fast jag tror det blir dep ändå för de skiner igenom rätt gött när man har underligande att den är trimmad :arsele
SNART FÅR DE BLI! är så jävla trött på att det inte går snabbare en 110! :gnissla
tror inte att din hoj är riktigt ostrypt jag...

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Att någon gör det för enkelhetens skull dvs om man skulle göra ett eget kan jag förstå. Men att förstöra en Motard med ett fult underliggande rör är enligt mig ofattbart. Men smaken är ju som bekant som baken.

Bara att nämna så fungerar Arrowröret (överliggande) bättre än DEP systemet till en i övrigt org motor.

Vad det verkar som så är DEPet avstämt för läre varv.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Att någon gör det för enkelhetens skull dvs om man skulle göra ett eget kan jag förstå. Men att förstöra en Motard med ett fult underliggande rör är enligt mig ofattbart. Men smaken är ju som bekant som baken.

Bara att nämna så fungerar Arrowröret (överliggande) bättre än DEP systemet till en i övrigt org motor.

Vad det verkar som så är DEPet avstämt för läre varv.
Håller med. Underliggande är lite väl mycket MF-style.. Sen lär det ju dra en del poliser med.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Jag har crashat hojen... är bara skit kvar. fick ihop den för försäljning i eftermidags. skulle bara ta en provtur och se så att allt höll ihop. kommer åkandes på en 70 väg, håller väl en 110-120, vägen svänger men jag inser att jag har för hög fart för att klara kurvan, hinner tänka lite, och hoppar av hojen. jag landar i ett mjukt dike och klarade mig bra tack vare att jag hade mina cross-skydd på mig.. hojen däremot... den stack iväg in i skogen och ner för en slänt, den tog stopp i en stor gran,,, bara skit kvar... :huvet

Får se om det blir en husa nu eller om jag får skaffa något billigare :huvet

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
Håller med. Underliggande är lite väl mycket MF-style.. Sen lär det ju dra en del poliser med.

jo de e en anleding jag ska låtta bli enligt den där med polis-biten:näsblod ne den är inte helt ostrypt... ingen bricka i föggen, luftburk och cdi är fixat... men jag tror nästan att brickan i kröken sitter kvar :gnissla sen är den neddrevad visserligen och med org.drev skulle den göra upp i mot 130 enligt förra ägarn men det är faktist roligare på nåt sätt att den går som ett skollat ollon upp till 110 :tuttar menmen.. ska fundera fortfarande vad det blir fövirrad pga dep är snyggare än arrow men det lönar sig mer med arrow i effektskilnad :confused: vart kan man få tag på ett arrow eller dep på smidigaste sätt??? :näsblod

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Jag har crashat hojen... är bara skit kvar. fick ihop den för försäljning i eftermidags. skulle bara ta en provtur och se så att allt höll ihop. kommer åkandes på en 70 väg, håller väl en 110-120, vägen svänger men jag inser att jag har för hög fart för att klara kurvan, hinner tänka lite, och hoppar av hojen. jag landar i ett mjukt dike och klarade mig bra tack vare att jag hade mina cross-skydd på mig.. hojen däremot... den stack iväg in i skogen och ner för en slänt, den tog stopp i en stor gran,,, bara skit kvar... :huvet

Ohh, shit! :näsblod

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
den stack iväg in i skogen och ner för en slänt, den tog stopp i en stor gran,,, bara skit kvar... :huvet

onoooo! :zpy låter inte alls bra... har du den inte försäkrad så du får ut något där då? :confused: låter hemskt att få släpa en fd. fin honda till skroten :3freak

PS. blir du inte av med den/delar så kan ja säga direkt nu då att jag är intresserad i arrow-systemet om det inte omkom :4skrika

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
onoooo! :zpy låter inte alls bra... har du den inte försäkrad så du får ut något där då? :confused: låter hemskt att få släpa en fd. fin honda till skroten :3freak

PS. blir du inte av med den/delar så kan ja säga direkt nu då att jag är intresserad i arrow-systemet om det inte omkom :4skrika

om jag får ut försäkringspengar lr inte spelar inte så stor roll då jag lär få ut en sketsumma ändå... det är allt jobb och all kärlek jag har lagt som betyder... och det går inte att ersätta med pengar.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
om jag får ut försäkringspengar lr inte spelar inte så stor roll då jag lär få ut en sketsumma ändå... det är allt jobb och all kärlek jag har lagt som betyder... och det går inte att ersätta med pengar.

har all förståelse... angående försäkring btw så vet man aldri hur det kan sluta... antingen värderar dom det som skit eller så ger dom en kanske en ny hoj eller rätt bra med pengar pga av att hojen blir för dyr att reppa. :rolleyes: menmen... är inte alltid kul när som du nu lagt ut mycket tid på hojen :gnissla

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
FÖR HELVETE TAPPER! jaja jag har me gjort en liknande sak.. MEn du har lagt ner lite mer jobb på din ön vad jag gjorde på min! lider me dig :gnissla

Hankish

n00b
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Yamaha DT125R -88
Fyfan va surt T4pp3r!

När den väl blivit klar efter allt arbete så går det åta helvete :näsblod

R.I.P T4pp3r's Honda CRM

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
BTW Kvisten: ang att hojen bara gör 110..... hur liiger det till med varven vid 110? är det max varv elr varvstopp vid så där 7000 - 9000 rpm?

om detta är fallet, är det säkerligen vajern till avgasportarna som gått av...

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457