Honda CRM?

Poffer

Vill flytta till ett varmare land...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kawasaki ER6 -08
Re: effektsystem

Fyxim skrev:
Jag har gjort lite efter forskningar om att sätta på en CR krök.
Kolla in "The jollymoto project" under opublicerat/Trimm på min ftp.
ftp://crm125:crm125@northwind.myftp.org

Hittils har jag bara bilder och diagram där. Om man kollar på effekthöjningen från orginalet på en CR hoj till Jolly så kan man tänka sig vad det är från CRM:en till Jolly, speciellt om man har 180cc :D . Jag väntar på ritningar från Jolly Moto så ni får vänta ett tag till för att vara säkra.

Om någon är intresserad över att hjälpa mig med min sida (www.crm125.tk) så är det bara kontakta mig, jag behöver all hjälp jag kan få.

Hoppas ni har ett bra sommarlov Poffer och Joker :)

Haha, du med!! Ta det lugnt med anime filmerna bara :tummenupp Så du inte utvecklar ett beroende! :D Förresten, det blev inget cross vm för dig lr? England resan förstörde eller. Plus att du inte har kortet oxå kanske ;)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Re: effektsystem

Fyxim skrev:
Jag har gjort lite efter forskningar om att sätta på en CR krök.
Kolla in "The jollymoto project" under opublicerat/Trimm på min ftp.
ftp://crm125:crm125@northwind.myftp.org

Hittils har jag bara bilder och diagram där. Om man kollar på effekthöjningen från orginalet på en CR hoj till Jolly så kan man tänka sig vad det är från CRM:en till Jolly, speciellt om man har 180cc :D . Jag väntar på ritningar från Jolly Moto så ni får vänta ett tag till för att vara säkra.

Om någon är intresserad över att hjälpa mig med min sida (www.crm125.tk) så är det bara kontakta mig, jag behöver all hjälp jag kan få.

Hoppas ni har ett bra sommarlov Poffer och Joker :)

Ett Jollysystem med en 180cc cylle kommer inte funka så bra. Jollysystemet är avstämt för 125cc och ökar du sen till 180cc så blir det helt andra mått på systemet. :fakta

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Re: Re: effektsystem

EBS skrev:
Ett Jollysystem med en 180cc cylle kommer inte funka så bra. Jollysystemet är avstämt för 125cc och ökar du sen till 180cc så blir det helt andra mått på systemet. :fakta

så vad skulle du rekummendera? orginalet? :p
Har redan kollat på att bygga eget men det skulle inte vara värt, så jag föredrar något lite enklare altinativ. Typ skaffa den "värsta" effektsystem för 125cc cylinder istället. Det tåkiga är med Jolly systemet är att den är anpassad till en cylinder som klarar upp till 12 000 varv innan det röda börjar, min Malossi säger att efter 11 500 varv så börjar det röda. Vet inte exakt hur effektkurvan kommer bli om jag sätter på systemet. Ialla fall bättre än vad jag har nu.

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Re: Re: effektsystem

Poffer skrev:
Haha, du med!! Ta det lugnt med anime filmerna bara :tummenupp Så du inte utvecklar ett beroende! :D Förresten, det blev inget cross vm för dig lr? England resan förstörde eller. Plus att du inte har kortet oxå kanske ;)

Sorry, det blev englands resan istället. Så du får klara dig utan mig ;)
Ska föresten köra upp nästa vecka, hoppas på det bästa. Annars får det bli skola för mig eller inget alls. Troligen skola, träffad någon trevlig körlärare som sa ingen av sina har någonsin misslyckats med uppkörningen, lät bra för min del, vet dock inte hur många lektioner man måste ta för att han ska bli nöjd med hur mycket pengar han har lurat av mig :)

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Re: Re: Re: effektsystem

Fyxim skrev:
så vad skulle du rekummendera? orginalet? :p
Har redan kollat på att bygga eget men det skulle inte vara värt, så jag föredrar något lite enklare altinativ. Typ skaffa den "värsta" effektsystem för 125cc cylinder istället. Det tåkiga är med Jolly systemet är att den är anpassad till en cylinder som klarar upp till 12 000 varv innan det röda börjar, min Malossi säger att efter 11 500 varv så börjar det röda. Vet inte exakt hur effektkurvan kommer bli om jag sätter på systemet. Ialla fall bättre än vad jag har nu.

ja... troligtvis är orginalet bättre eftersom det inte är lika "extremt" avstämt. men jag skulle rekommendera att snacka med Roffe på VRM så fixar han ett system som är avstämt för just din cylinder och för ditt körsätt (vart du vill ha effekten m.m.). :tummenupp

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Re: Re: Re: Re: effektsystem

EBS skrev:
ja... troligtvis är orginalet bättre eftersom det inte är lika "extremt" avstämt. men jag skulle rekommendera att snacka med Roffe på VRM så fixar han ett system som är avstämt för just din cylinder och för ditt körsätt (vart du vill ha effekten m.m.). :tummenupp

lät häftigt, får väl snacka med honom om saken. 2550kr lät inte så blodigt. Men sen får man väl lägga på en kolfiber ljuddämpare på priset.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning