Honda Hornet 900

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Var det ett par då? Det står på hemsidan "dual mufflers"

Det stämmer, det var dubbla i paketet..

Ang runt eller 3-kantigt så heter den här modellen vi tog hem TRS och är av den 3-kantiga modellen. Tror att den runda har utgått..

Mvh Jimmy

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900
Var det ett par då? Det står på hemsidan "dual mufflers"

Det stämmer, det var dubbla i paketet..

Ang runt eller 3-kantigt så heter den här modellen vi tog hem TRS och är av den 3-kantiga modellen. Tror att den runda har utgått..

Mvh Jimmy

Tack ännu en gång för ett grymt tipps och pris.....synd att jag måste vänta en hel vinter :(

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
RTFM! Read the Fucking Manual ;) Skämt åsido:

Enligt bruksen skall det vara den man aktiverar klockan med...

Enligt bruksen skall det även finnas 2 trippar...och även varningsblinkersreglage (på högra styret, alt/och som extra läge på tändningen)...
Inget av dessa finns på min :( (högra knappen finns dock)

/Jocce

Tyvärr har jag ingen manual, och jag får varken den andra trippmätaren eller klockan att visa sig. Kom det först på senare årsmodeller eller? :va

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Vad för crashpuckar skall man sätta på?`
(Vart köpa)?

Vilken färg tycker ni på min blåa hoj? (Se bild längre upp i trpden)
Funderar på blåa, om de matchar färgen dvs...annars lutar det nog åt svarta!

/Jocce

masw1

The blue one
Gick med
11 Sep 2006
Hoj
Honda hornet 900 -02
Vad för crashpuckar skall man sätta på?`
(Vart köpa)?

Vilken färg tycker ni på min blåa hoj? (Se bild längre upp i trpden)
Funderar på blåa, om de matchar färgen dvs...annars lutar det nog åt svarta!

/Jocce

Blå är helt ok om du hittar exakt samma färg som hojen.
Jag har chrome/silver på min det ser hyfsat ut se i mitt garage.:tummenupp

Tony_30

Kör försiktigt, aldrig i livet :)
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
Hornet 900
Tjena!

Hjälpte en kompis att plocka hem ett Yoshimura från USA:

http://www.solomotoparts.com/product.php?productid=23394&cat=0&page=1

Och jag kan varmt rekomendera firman!! Tog 7 dagar från det att vi beställde tills det var hemma i Sverige. Han skrev även ner värdet till 120Usd :tummenupp så allt som allt hamnade det på 4100:- tullat, momsat och klart då vi delade på frakten. Betalningen sköttes med Paypal.

Tyckte till att börja med att det lät lite tamt men efter att vi tagit ut "low volume inserts" så lät det kanon!!:yoparty

Mvh Jimmy

Tjena, var det carbon ni fick? För det står stainless på sidan

Ozone

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Kawasaki z750 -09 Suzuki sv 650 -99 Hornet 900 -02, Suzuki rf 600R-93
Bensintank hornet

Är det nån som fått stopp i dräneringshålet som sitter neranför tanklocket? I utrymmet kring påfyllningshålet.

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA
Är det någon mer som har sin hornet till salu?Värkar vara ganska svårt att sälja just nu.Tycker inte jag har något överpris direkt men ändå är det ingen som hör av sig eller kan det vara så att folk inte fattat vilket go hoj det är?
Men nu har jag iallafall sänkt priset till 44000:-.Trodde jag skulle få plats med den över vintern och sälja till våren men då måste jag riva ut hela mitt förråd
och det har ju inte så hög prio just nu.Så om det är någon som känner någon eller bara vill ha en själv så är det bara att ringa.0705-520161.Finns även en annons på blocket(Göteborg)

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Är det någon mer som har sin hornet till salu?Värkar vara ganska svårt att sälja just nu.Tycker inte jag har något överpris direkt men ändå är det ingen som hör av sig eller kan det vara så att folk inte fattat vilket go hoj det är?
Men nu har jag iallafall sänkt priset till 44000:-.Trodde jag skulle få plats med den över vintern och sälja till våren men då måste jag riva ut hela mitt förråd
och det har ju inte så hög prio just nu.Så om det är någon som känner någon eller bara vill ha en själv så är det bara att ringa.0705-520161.Finns även en annons på blocket(Göteborg)

Tjena,

Jag säljer med min men det är taskigt tryck så här sent på säsongen. Oroa dig inte dock. Priset bara höjs till våren.

http://www.blocket.se/vi/17463730.htm?ca=18_s

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Tjena alla ni med god smak!

Tänkte åka och köpa bromsbelägg idag (orginal), behöver byta fram. Någon som gjort det och har några tips iinan man kör igång??

Vore grymt:yoparty

Robbbin

Kör lugnt i sommar!
Gick med
7 Sep 2007
Hoj
r1 -03
Problemet är ju att jag får min nya nu på fredag och får inte plats med 2st
hojar över vintern som jag hade planerat.

Då har du ett problem :)

Jag gillar min Hornet mest av allt jag ägt och vill egentligen inte sälja men alla kompisarna åker motard. Bara att ställa in sig i ledet alltså :)

KOMA

War inside my head
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
CB1000RA

Tänkte åka och köpa bromsbelägg idag (orginal), behöver byta fram. Någon som gjort det och har några tips iinan man kör igång??

Världen enklaste grej.Jag bytte förra året med en hand pga att den ena var gipsad.Går inte att misslyckas.Lycka till

Då har du ett problem :)

Jag gillar min Hornet mest av allt jag ägt och vill egentligen inte sälja men alla kompisarna åker motard. Bara att ställa in sig i ledet alltså :)

Jag hade aldrig sålt min Hornet pga att mina polare kör motard.Har själv haft en motard,en xr 650,och det är ju ingen hoj som man ligger och kör några längre sträckor med,och då är den ändå bekväm jämfört med dom riktiga motardena.Körde nog som mest ca 16 mil i ett sträck och jag lipa som ett barn när jag kom hem.16 mil är ju inget jämfört när jag och några kompisar
körde från Zell am Zee till Fredrikshamn med enbart tankstopp på ca 12 eller 13 timmar,men det var när man var ung och körde sporthoj.Hade jag varit du så hade jag kanske köpt en billig motard och behållt den underbara Horneten.

Last edited:

Jocce81

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Hornet 900 -03
Har vart ute och lagt ca 20 underbara mil med hojen idag efter jobbet!
UNDERBART!
Lär mig mer o mer för varje gång jag är ute (haft körkortet sen 30:e Juli bara)...
T.ex. lärt mig att foten skrapar i innan fotpinnen om man har tån under växelpinnen ;) Läskigt när man inte var beredd på det!

Dock lite frågor:
Vad för däck-tryck skall det vara?

Hur ställer jag dämpare osv för bästa väghållning (o hur ser jag hur de är ställda idag?) (Jag väger ca 85 pannor om det spelar nån roll?)

Hade fler frågor som jag kom på under resans gång, men de försvann nog i 160 km/h typ ;)

/Jocce

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Kör inte för hårt i början

Jag bytte belägg fram och stack sedan till banan och körde, tyckte dom tog väldigt dåligt men jag trodde dom skulle bli bättre efter ett par varv. Men vad fel jag hade man skall visst köra in nya belägg hade jag inte en aning om. Så dom hade "glasat" sig, men lite sandpapper gjorde susen så nu ser jag fram mot nästa bankörning.

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Hoj lös
Har vart ute och lagt ca 20 underbara mil med hojen idag efter jobbet!
UNDERBART!
Lär mig mer o mer för varje gång jag är ute (haft körkortet sen 30:e Juli bara)...
T.ex. lärt mig att foten skrapar i innan fotpinnen om man har tån under växelpinnen ;) Läskigt när man inte var beredd på det!

Dock lite frågor:
Vad för däck-tryck skall det vara?

Hur ställer jag dämpare osv för bästa väghållning (o hur ser jag hur de är ställda idag?) (Jag väger ca 85 pannor om det spelar nån roll?)

Hade fler frågor som jag kom på under resans gång, men de försvann nog i 160 km/h typ ;)

/Jocce

Man blir glad av att läsa att du varit ute o gasat,minns första tiden med kortet o hur jävla lycklig man var.
Log igenkännade om fot skrapet,vänta tills den som sitter bak skrapar sin fot i backen o inte är beredd,riktigt kul:D :D

Däck trycket kan jag svara på.2,4 fram o ch 2,9 bak.

HA DET BÄST ALLA HORNET LOVERS!!!!!!!!!!!!

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha