Honda Hornet 900

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
4-2-1

Är det någon som har byggt ett 4-2-1 system istället för 4-2-2 ?

Jag vill bygga med ovaldämpare och fästa dämparen under passagerarpinnen. Borde bli rätt snyggt och ge en mer clean look på rumpan! Borde se bra ut men lite inspiration skulle inte skada!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Är det någon som har byggt ett 4-2-1 system istället för 4-2-2 ?

Jag vill bygga med ovaldämpare och fästa dämparen under passagerarpinnen. Borde bli rätt snyggt och ge en mer clean look på rumpan! Borde se bra ut men lite inspiration skulle inte skada!

har aldrig sett det gjort men jag håller med om att det skulle vara cleanare! hur lätt det är vet jag inte. inspiration kan du nog få om du kollar på hur de gjort det på speed triplen som det är ganska vanligt att man gör så på med bl.a. mivv- och arrow-dämparna. http://www.mivv.it/risorse/11/49/360/T005L2Sa.JPG
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
har aldrig sett det gjort men jag håller med om att det skulle vara cleanare! hur lätt det är vet jag inte. inspiration kan du nog få om du kollar på hur de gjort det på speed triplen som det är ganska vanligt att man gör så på med bl.a. mivv- och arrow-dämparna. http://www.mivv.it/risorse/11/49/360/T005L2Sa.JPG

Ja verkligen! Speed triplen måste vara den hoj som blir så jävla snygg med enbart helsystem + annat lyse! Lite åt det där hållet med lite längre ljuddämpare och lite annan vinkling hade det varit sketbra!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Ja verkligen! Speed triplen måste vara den hoj som blir så jävla snygg med enbart helsystem + annat lyse! Lite åt det där hållet med lite längre ljuddämpare och lite annan vinkling hade det varit sketbra!

jo visst fan måste man byta lyktan, bra jävla fult, men det finns en del rätt snygga lyktor att byta till. förövrigt gillar jag att dämparen slutar så kort!
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
jo visst fan måste man byta lyktan, bra jävla fult, men det finns en del rätt snygga lyktor att byta till. förövrigt gillar jag att dämparen slutar så kort!


Förresten upptäckte jag just att jag kan plocka bort plasten som håller blinkers och nummerplåt på min hoj utan att sätta på en undertail. Den är delad. Var det så på alla årsmodeller?

Kan passa på att nämna att biltemas raisers, styre, miniblinkers och lastoberoende relä funkar klockrent. Förutom 1 miniblinkers där hälften av dioderna var trasiga så den får jag byta.
 
Last edited:

Naken

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Majorna
Hoj
NC700X
Förresten upptäckte jag just att jag kan plocka bort plasten som håller blinkers och nummerplåt på min hoj utan att sätta på en undertail. Den är delad. Var det så på alla årsmodeller?

Kan passa på att nämna att biltemas raisers, styre, miniblinkers och lastoberoende relä funkar klockrent. Förutom 1 miniblinkers där hälften av dioderna var trasiga så den får jag byta.

Plasten e delad på min 06 också...skitbra:)
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Förresten upptäckte jag just att jag kan plocka bort plasten som håller blinkers och nummerplåt på min hoj utan att sätta på en undertail. Den är delad. Var det så på alla årsmodeller?

Kan passa på att nämna att biltemas raisers, styre, miniblinkers och lastoberoende relä funkar klockrent. Förutom 1 miniblinkers där hälften av dioderna var trasiga så den får jag byta.

jo det ska nog gå på min med (en '02) men jag har kapat min istället.

jo jag köpte fatbarstyret samt styrfästena till det på biltema, var nog det bästa jag gjort på hojen, grymt mkt skönare körkänsla.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Pat; fick du ordning på framhjulet?

jag va faktiskt till hondaverkstan Hela hojen (här i sthlm) på lunchen idag och bad dem kolla på det. killen provkörde hojen och hörde det susande ljudet framifrån men kunde inte heller komma på vad det var.

först var det snack om att ett nytt däck kan låta en del men det är inte däckljud, det hörde han med. mer som att metall skaver mot metall, väldigt lätt dock. ungefär som att det kanske inte är smörjt nog med det ska det vara. slitna/trasiga hjullager låter heller inte, utan det är något man tydligen känner, något som påverkar körbarheten. så jag vettifan..

han undersökte hojen fram och hittade inget fel så han trodde allt var som det skulle. nu är det ju så att det låter ju inte skitmycket men nog mer än innan för att få mig att reagera iaf. skumt hur som helst. :va
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Skumt... Jag har dock noterat ett "väsande" ljud på min fram, och det tror jag är bromsbeläggen.
Men är vibrationerna borta?
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Skumt... Jag har dock noterat ett "väsande" ljud på min fram, och det tror jag är bromsbeläggen.
Men är vibrationerna borta?

vibrationerna eller snarare styrfladdret känner jag fortfarande ibland när jag antingen accelererar kraftigt eller kommer upp i 190-200+, dock inte lika mycket. Jag har inte orkat byta framdäcket det tydligen ska bero på, eller har snarare inte haft tid. hur som helst så ska det där avta lite med slitaget av däcket. ska iväg på en månadslång mc-resa ner i europa om en månad och det där däcket ska vara känt för sin hållbarhet, så jag behåller nog det. har ändå tankt sälja hojen till hösten.
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
På tal om däck. Vad lägger ni på för prisvärda sulor bakpå?

jag slängde precis på michelins pilot road 2ct på min, både fram och bak. ska ha fått jävligt bra betyg i diverse tester etc. funkar fint. framdäcket kändes kanske inte lika stabilt, som du kan läsa lite högre upp.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
jag slängde precis på michelins pilot road 2ct på min, både fram och bak. ska ha fått jävligt bra betyg i diverse tester etc. funkar fint. framdäcket kändes kanske inte lika stabilt, som du kan läsa lite högre upp.

Knepigt fel det där.. Hoppas det löser sej!


Är det någon som sitter på beggat effektsystem så är jag intresserad av det! PM:a gärna!
 
Last edited:

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Är det någon som sitter på beggat effektsystem så är jag intresserad av det! PM:a gärna!

nej, men jag säljer nog lite av "streetfighterprylarna" på hojen separat i höst, bl.a. ART racing slipons + PCIII m.m. Tycker det verkar rätt vanligt att folk hellre köper hojarna orginal, rätta mig om jag har fel.
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
nej, men jag säljer nog lite av "streetfighterprylarna" på hojen separat i höst, bl.a. ART racing slipons + PCIII m.m. Tycker det verkar rätt vanligt att folk hellre köper hojarna orginal, rätta mig om jag har fel.

Lät ju som godis! Kan ju vara intressant om jag inte fått tag i något i höst!
 

Geiger

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM RC8R
Jag bytte kedja på min, för tidigare ägare hade vanvårdat originalkedjan.
Köpte Biltemas 530 FB-Ring. Funkar kanon! Inte ens behövt efterspänna den, efter 250 mil.

Ska du köra med originaldrevning, så skulle jag rekommendera 112 länkar, istället för dom 114 som är original.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top