Honda Hornet 900

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Nån som vet exakt var blinkers relät sitter på Hornet 900 från 2002? Sitter det lättillgängligt under sadeln eller sitter det under plasten så man behöver skruva?? Behöver byta det nu under helgen så tacksam för detaljerad beskrivning av den som vet.
 

nonne

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda Hornet 900
Nån som vet exakt var blinkers relät sitter på Hornet 900 från 2002? Sitter det lättillgängligt under sadeln eller sitter det under plasten så man behöver skruva?? Behöver byta det nu under helgen så tacksam för detaljerad beskrivning av den som vet.

2.jpg
 
Last edited:

Rocklin

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Boden
Hoj
-03, Honda Hornet 900
Med cross styre blir det en helt annan hoj tycker jag ,skönare o roligare.
:tummenupp

Ok. Ska kolla på det till nästa år. Har heller inte hört någon som varit missnöjd med crosstyre på dom. Körställningen blir lite mer framåtlutad om man inte sätter höjare gissar jag. Måste man sätta raisers eller blir de sjysst att montera i orginalfästet om det finns styre som passar där?

by the way, jag köpte grejer och slipade till det sista på avgasrören i alla fall. Hehe, gäller bara ta sig tid och vara envis. Nu när grejerna sitter smäckfast så blev jag av med lite vibrationer och jag inbillar mig att det blev ännu skönare ljud. Känns i alla fall skönt att veta att grejerna sitter fast ordentligt och att det inte småfiser och läcker nånstans. Så nu är det 100%, som det ska vara.
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Det räcker om du tar bort sadeln.

Bytte blinkers relät i dag mot ett lastoberoende relä köpt på honda för 200kr. Tog typ 1 minut att byta. Nu blinkar alla blinkersen sakta och fint :) Detta istället för att sätta på 4 motstånd från exempelvis Biltema för totalt 160kr plus arbete...
 

oivo

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Stockholm
Hoj
2002 Honda 900 hornet
Är ute efter en transmissonskåpa vet någon var man kan få tag på en sådan?
 

Ekwando

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Byte på G
Sugen

Tjena går i tankarna att köpa en 900. har lite funderingar om de kanske inte går att åka så fort med tanke på vinden!? sen skulle ja va tacksam att få för och nackdelar :tungan
 

Nickrider

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Strängnäs
Hoj
Hoj lös
Tjena går i tankarna att köpa en 900. har lite funderingar om de kanske inte går att åka så fort med tanke på vinden!? sen skulle ja va tacksam att få för och nackdelar :tungan

Hade min Hornet uppe i ca 250 km många ggr.
Bara ligga ner mot tanken och hålla i sig och le.:)
Horneten är en cykel jag varmt kan rekomendera.
Billig försäkring och drift säker med bra vrid.
Jag hade min i flera år o många mil.
Kommer bara på en nackdel,för låg toppfart.:hojraket
 

Bataljon

Hornet-Lover
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2002 Honda CB900 Hornet
Tjena går i tankarna att köpa en 900. har lite funderingar om de kanske inte går att åka så fort med tanke på vinden!? sen skulle ja va tacksam att få för och nackdelar :tungan

Jag säljer min Hornet nu!

1900 mil
Nyservad: 1800 mils service på Honda Center GBG
Besiktigad till 2012-05-31
Helt original
Bra däck och drivpaket

39 900:-

Massor av bilder kan mailas!

Kan säljas billigare vid snabb och smidig affär
 

46&2

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Ort
Kungälv
Hoj
Daytona 675
Rensa upp baken??

Hej!

Jag har precis skruvat av nummerplåtshållaren från min hoj. Nu ser det riktigt nice ut!

Men till frågorna:

Är sugen på att köpa en LED baklampa med integrerade blinkers (vet att detta inte är godk, men man besiktar ju bara vartannat år :tummenupp).

Hittade denna http://www.dalhems.com/Product.aspx?guid=5a5308df-dae7-4755-83dd-9998006ed5c9

Men där står det att den bara passar årsmodeller -03-06 och jag har en -02, men det är väl ingen skillnad på en -02 och en -03???

Något annat man skall tänka på för att få det att funka fint?
Tacksam för all info (vet ju att det är många Hornet ägare där ute som gjort detta ingrepp)

//Michael
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top