Har Leo Vince på min med, låter riktigt gött kan jag säga
Någon som har erfarenhet av att köra hornet på bana? Har problem med att fotpinnarna slår i hela tiden.
I nickriders garage finns nån bild som ser ut som banåkning. Han verkar ha koll
Har Leo Vince på min med, låter riktigt gött kan jag säga
Någon som har erfarenhet av att köra hornet på bana? Har problem med att fotpinnarna slår i hela tiden.
Hej, är det bara min Hornet som motorvärmenålen sticker upp mot kanske 50-60% när jag kör i stadstrafik? eller är detta helt normalt?
Hej på er gossar!
Är på jakt efter en bra första motorcykel. Har lurat länge på Bandit 1200, men medlemmar på forumet här och en å annan MC buren vän har tipsat mig om Hornet 900. Kommer använda hojen ganska mycket, inte bara för att åka å glida i stan utan även en del touring. Vill kunna lägga 40-60 mil om dagen under röven utan att känna mig öm i hela kroppen. Men som sagt, visst kommer det bli en hel del glidande i stan oxå.
Var ute för en stund sen och gjorde en hyfsat rejäl provkörning av en polares ninja 900, å visst är det hysteriskt kul att dra upp till rödmarkeringen å känna kraften å en riktigt rå karaktär. Men frågan är väl hur kul det är i längden? Är de verkligen så kul att det motiverar en dubbelt så hög försäkring t.ex?
Gillar looken på en naken hoj, speciellt en med dubbla pipor
Tala er varma om Hornet för mig!
Gärna om någon vill jämföra med nämnda Bandit 1200?
Mvh //Erik
Jag har tidigare åkt både r6 och r1 innan jag köpte min Hornet. Jag kan inte vara nöjdare. Väldigt trevligt register (gott om kraft, framhjulslyft) och lättkörd som fasen
Visst är det skoj med en kåphoj som exempelvis ninja men du sitter som en halvgrillad fläskfilé och det är inte roligt förrens 200km/h. Att åka långt på en sporthoj är inte heller speciellt kul, iaf inte om man är lång.
Du nämner att du vill åka långt, ut och åka touring. Då ska du nog se till en hoj med lite kåpor då det kan bli påfrestande med vinden efter 20-30mil. Jag åker iofs långt på min utan problem men om det är din största hobby så köp en fjr1300
Sammanfattning.
R1 Fördelar - 175hk och hög liggfaktor!
Hornet Fördelar - Allt annat
edit: Har du gott om stålar så köp en Honda cb600 fa -07> GRYMT rolig
Bhwa, ni kan ju inte säga att den blir jobbig efter ett tiotal mil på motorväg nu när jag har planerat att köra en tripp till nordnorge!
Det blir till att träna upp nackmusklerna lite innan.
Över till en helt annan sak, jag står och väger mellan Yoshimura och LeoVince, men vilka ger det skönaste ljudet?
Har precis köpt min första hoj: Honda cb900 Hornet ;-)
Återkommer efter några mil...
Angående lite längre åkande.
Körde till Gotland från Göteborg (Lelleträffen) och det kändes helt ok. Nu har jag cross-styre på min vilket gör att jag sitter lite mer framåtlutad men d4t var helt ok ändå.
Har även börjat få lite koll på slangandet.
Har också provkört lite andra hojar och min känns överlag ganska lätt och rolig. Dock är det ju en honda så det finns ju inga överrasknigar (på gott och ont). Den gör exakt vad du ber den om och i rätt tid. Egentligen borde ett pizzadrev på en hornet 900 vara den bästa stunthojen...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |