Honda Hornet 900

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Hej Pelle, blev snyggt med avgaset! Jag tror dock avgasknallarna vid motorbroms beror på att original så skickar den tillbaka oförbrända avgaser till luftboxen, därför pluddrar och smällar nästan alla Hornet 900 vid motorbroms. Och ju värre avgas man har desto mer låter det. Och kanke blir ännu tydligare nu när du har singelrör? :)

MVH
 

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
Hej Pelle, blev snyggt med avgaset! Jag tror dock avgasknallarna vid motorbroms beror på att original så skickar den tillbaka oförbrända avgaser till luftboxen, därför pluddrar och smällar nästan alla Hornet 900 vid motorbroms. Och ju värre avgas man har desto mer låter det. Och kanke blir ännu tydligare nu när du har singelrör? :)

MVH


Tack !

Jo så kan det oxå vara. BTR är tydligen det enda "problemet" på 900 Hornet. Ska kolla stiften så får jag facit i hand :)
 

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Pelle det är inte BTR:en jag menar, de heter PAIR System på engelska, här har du en länk som visar när de tar bort den. http://www.wristtwisters.com/f94/pa...ck-off-plate-installation-5438.html#post88587

Detta gör så att man får avgasknallar vid inbromsningen, tar man bort den försvinner de helt. Men det är också korrekt att BTR:en är en svag del på denna hoj, brukar börja läcka ibland..

MVH
István
 

AmiloDanne

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Borås
Hoj
Hornet 900 -03
Jag ryckte bort pairsystemet och pluggade hålen med plastkoppar. Min sköt som fan efter att jag monterat danmoto avgas. Nu skjuter den inte alls längre.
 

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
tusen tack för det tipset !!!!

hade ingen aning :(

såg att det fanns "täckbrickor" att köpa av en kille i USA , men jag pluggar nog som Amilo gjorde. Är det bara att plugga alla asnlutningar som har med PAIR systemet att göra ?

Pelle
 

AmiloDanne

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Borås
Hoj
Hornet 900 -03
Ja det är bara att plugga 3st anslutningar, en i varje lock samt ingångshålet i luftburken. samt rycka ur kontakten till sugventilen eller vad man nu skall kalla den och isolera den. Pluggarna köpte jag på Verktygsboden i Borås. Kostade en hel krona styck och sitter som en smäck.

//Danne
 

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
Tack för infon !!

Per


Ja det är bara att plugga 3st anslutningar, en i varje lock samt ingångshålet i luftburken. samt rycka ur kontakten till sugventilen eller vad man nu skall kalla den och isolera den. Pluggarna köpte jag på Verktygsboden i Borås. Kostade en hel krona styck och sitter som en smäck.

//Danne
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
Hallå !

Jag köpte röret på Spinnin Wheel , grenröret du ska ha är från CBR 900RR 93-99 tror jag. Det passar rakt på ,sen kapar du det och bygger på ett eget slipon. Det finns både svart och rostfritt. Det är ganska lätt om du kan svetsa osv. Jag tror nästan man kan ha hela org.biten oxå men jag valde att svetsa själv.
Behöver du bättre bilder hör av dej så kan jag fota mer noggrant :)

här är mer Info : http://www.wristtwisters.com/f94/919-900rr-header-comparison-17061.html


Maila Spinnin Wheel och fråga om dom har ett till r-fritt främre rör. Dom var mkt hjälpsamma där !!!!
Jag gjorde ett utskick till 4-5 skrotare men dom flesta har inte koll på varken mejl , pris eller annat :)

Lycka till Rydsson !!

Pelle

Hej, chnyggt!!! var kommer grenröret från e det org. ser inte ut som på min iaf??? va ure och kollade om det va en enkel operation, men icke med mitt grenrör...:gnissla...
 
Last edited:

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
Hallå !

Jag köpte röret på Spinnin Wheel , grenröret du ska ha är från CBR 900RR 93-99 tror jag. Det passar rakt på ,sen kapar du det och bygger på ett eget slipon. Det finns både svart och rostfritt. Det är ganska lätt om du kan svetsa osv. Jag tror nästan man kan ha hela org.biten oxå men jag valde att svetsa själv.
Behöver du bättre bilder hör av dej så kan jag fota mer noggrant :)

här är mer Info : http://www.wristtwisters.com/f94/919-900rr-header-comparison-17061.html


Maila Spinnin Wheel och fråga om dom har ett till r-fritt främre rör. Dom var mkt hjälpsamma där !!!!
Jag gjorde ett utskick till 4-5 skrotare men dom flesta har inte koll på varken mejl , pris eller annat :)

Lycka till Rydsson !!

Pelle

Tack som fn... jag har mailat dom och väntar på svar... känns som ett litet lagom projekt... återkommer säkert med fler dumma frågor...så får ja ju damma av miggen oxå... tack än en gång!
 

leris

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Borlänge
Hoj
CB900 F Hornet -02
Hallå alla. Hur mycket glappar era ryckutjämnare vid bakdrevet? Min glappar då någon mm.. Känns som det inte ska det?
 

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Gjorde lite mer mods i helgen, fick på led-baklampa samt lite fälgtejp, va tycker ni?

250404_10150174652296525_720041524_7110619_3459122_n.jpg


247139_10150174651846525_720041524_7110618_679162_n.jpg


En fråga när jag ändå är här, jag och AmiloDanne var ute och gled lite igår. Och båda tycker att våra hojar känns lite oroliga i fram. Vid kraftig acc precis vid växlingar osv, i fram vid lite högre farter. Känner folk igen sig? Kanske behöver styrdämpare för att råda bot på det..
 
Last edited:

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
Ser bra ut Istvan !!!

Jag har samma känsla som ni har. Styrdämpare är snart ett måste.

Jag spände mitt styrlager men det blev ingen större skillnad. Den känns lös på något vis...

Pelle


Gjorde lite mer mods i helgen, fick på led-baklampa samt lite fälgtejp, va tycker ni?

250404_10150174652296525_720041524_7110619_3459122_n.jpg


247139_10150174651846525_720041524_7110618_679162_n.jpg


En fråga när jag ändå är här, jag och AmiloDanne var ute och gled lite igår. Och båda tycker att våra hojar känns lite oroliga i fram. Vid kraftig acc precis vid växlingar osv, i fram vid lite högre farter. Känner folk igen sig? Kanske behöver styrdämpare för att råda bot på det..
 
Last edited:

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Pelle, tackar :) Aa verkar vara fler med samma problem då, lite tråkigt. Styrdämpare är ju inte så billig heller tyvärr..
 

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
jag försöker leta upp någon "billig" styrdämpare. Jag har hittat denna som funkar på båda hållen ,sen är det svåt att uppskatta 45 kg i motståndskraft , men det hade kanske funkat...monteringen får ju vara något hemmagjort av något slag.

http://www.autokatalogen.se/wls/view_article_info.do?articleIdNo=533929&nodeIdNo=293233

Pelle


Pelle, tackar :) Aa verkar vara fler med samma problem då, lite tråkigt. Styrdämpare är ju inte så billig heller tyvärr..
 

LuddyOz

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Vimmerby
Hoj
Hornet 900 -03 "såld", CB650 Bobber -80
Gjorde lite mer mods i helgen, fick på led-baklampa samt lite fälgtejp, va tycker ni?

Riktigt stiligt!
Fick på ett fatbarstyre för några dagar sen.... vilken jävla skillnad!
Höstprojektet blir å lacka om hojen... Kan mattsvart smaka? Klart det kan =)
 

istvan84

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2011
Ort
Borås
Hoj
Fighter GSX-R 1000 K5
Pelle ja det verkar ju vara ett vettigt alternativ faktiskt, vad ligger en sådan på? 45kg, det känns som ganska mkt, gör det inte det? Fixa egen montering är nog de minsta problemet :)

LuddyOz, tackar tackar. Ja ett annat styre gör hojen så mkt skönare :) Mattsvart hade vart nice, själv funderar jag på vitt med lite speciella detaljer... vem vet ;)
 

pellepirat2010

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2011
Ort
Kävlinge
Hoj
Hornet 900 2003
Jag måste forsätta mäta om detta kan vara något alternativ , det verkar svårt...det är slaget som kommer bli ett problem , 50 mm slag är ingenting :( ligger nog på 600:-

Pelle


Pelle ja det verkar ju vara ett vettigt alternativ faktiskt, vad ligger en sådan på? 45kg, det känns som ganska mkt, gör det inte det? Fixa egen montering är nog de minsta problemet :)

LuddyOz, tackar tackar. Ja ett annat styre gör hojen så mkt skönare :) Mattsvart hade vart nice, själv funderar jag på vitt med lite speciella detaljer... vem vet ;)
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hello har en fråga. När jag var ute och körde idag skulle jag testa och växla utan att koppla men inget hände, jag vet att det går för har gjort det förr. Vad är det jag gör för fel någon som kan fylla upp min minneslucka.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top