Honda Hornet vs Ducati Monster

SuperSport

Socio# 2126
Gick med
6 Oct 2004
Hoj
Några Duccar 944SS, 916, 999S, Hypermotard 1100, Pantah 600 SL
Nog ska du köpa ducce, inget klär en tjej så bra som ett läderställ och en ducce :kär
Om du ser till helheten så tycker jag du ska välja Ducce och gå med i Ducceklubben, då kan du som tjej köra gratis på klubbens alla bankörningar :tummenupp

Gå in på klubbens sida och se dej om.
http://www.ducceklubben.org

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Fördel med SDK i Stockholm är ju även att det ingår en del tjejer i klubben, så det är sällan så att de är ensamma på träffar/bankörningar o liknande (verkar som om de har roligare i grupp). Gemenskapen brukar mycket god, men med en del pikningar och gliringar. allt givetvis i välmening :rolleyes:

Gillar man banåka så är det gratis (Och rekommenderat)
Annars så kör vi ju en massa olika tillställningar, träffar och annat. Och man får hjälp av andra om har problem, vill fixa eller lära sig. Mycket kunskap samlat gör att man hela tiden får tips för att göra ägandet problemfritt och turerna roligare.

Så.. Då har jag propagerat tillräckligt tror jag..

:)

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Har ägt en hornet 600 tidigare och det är ganska fint drag i den, dock så kommer effekten rätt högt upp i registret. Så är det inte med Monstret. Har bara kört en 750 själv men de har väl liknande effekt. Den kändes rätt pigg faktiskt trots att jag jämförde den mot min Speed Triple.

Personligen gillar jag Monster-motorn bättre än Hornetens. Ska man ha rad4a så ska den va stor så man får vrid genom hela registret.

Dessutom borde väl Duccen ha billigare försäkring.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Behöver jag ens säga min åtikt?
Köp monster och börja modda/trimma :tummenupp

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Off-road med högt draget dämpare? Är det inte touring över lågt draget då?
Nä, Hornet är en grymt kul hoj! Och en dussinvara vette fan om jag håller med om.
Här i V-ås är det väl iaf fler monster än Hornet!
Och så av en ren händelse så har jag ju en Hornet i grymt fint skick till salu!

Susanna

Jag fick det bara till 100 dalmatiner...
Gick med
10 Sep 2004
Hoj
förr:ducati 750s -02, nu:barn..
Tack för alla åsikter!!!

Jaha.. Då blev det glasklart.. :tungan

Låter helt enkelt som att jag måste skaffa mig minst 2 st motorcyklar.. :D

Får fundera på det här och lovar att återkomma när jag har bestämt mig och hittat min cykel.. :banana

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Avelin skrev:
Off-road med högt draget dämpare? Är det inte touring över lågt draget då?
Nä, Hornet är en grymt kul hoj! Och en dussinvara vette fan om jag håller med om.
Här i V-ås är det väl iaf fler monster än Hornet!
Och så av en ren händelse så har jag ju en Hornet i grymt fint skick till salu!

Varför säljer du din grymt roliga och fina Hornet då?
Ingen av hojarna är dussinhojar, men Hondan ser kanske lite mer vanlig ut.

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
Dino Velvet skrev:
Varför säljer du din grymt roliga och fina Hornet då?
Ingen av hojarna är dussinhojar, men Hondan ser kanske lite mer vanlig ut.
Att jag ska sälja den är inget jag vill göra! Tycker det är grymt kul och så
har jag lagt ner 7-8k på etrautrustning på endast ett år då jag haft den, men
började plugga nu = vilket medför att jag inte råd med den. Har lån på den
så då blir det lite saftigt på csn.

Hornet

Poserpotatis
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
R1 och R6 plus en KTM
Prova båda två!Det är stor skillnad på dom men blir det ett monster ska du ha en 900 annars kommer du vilja byta nästa år. Båda är roliga,min erfarenhet så gick min gamla Hornet 600 jämt med monstret 900. Men i monstret är det ett helt annat vrid som är jävligt skönt.

Lycka till med den du väljer :tummenupp

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Susanna skrev:
Jaha..nu börjar det närma sig... :banana Min första egna motorcykel.. Oj, vilken känsla!!! Spanar på nätet varje dag.. och när jag hittar "rätt" motorcykel till "rätt" pris så slår jag till.. :fatta! .....:hihi

Har varit väldigt inställd på vilken mc jag skall ha, en Honda Hornet 600, men nu så har jag även börjat snegla lite på Ducati monster..

Det finns nog många här som har erfarenhet av dessa två..

Ska åka och provköra innan jag bestämmer mig, men jag tänkte bara höra mig runt lite bland "experterna" först.. :Bugar

Tack, tack.. :) /Sanna

Skit i hur du ser ut och köp en hoj som är kul att köra... dvs varken hornet eller monster

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Svaret är enkelt! :tummenupp Gillar man att mecka och lämna in hojen på verkstad halva säsongen väljer man Monstret.. Gillar man mer att köra och ha roligt väljer man Japanskt! Så är det bara!! Har många vänner som gått från Ducce till japanskt för att dom vill köra istället för att mecka.
Döda mig inte nu alla Ducce-fanatiker, men bör man inte kunna skruva lite själv om man väljer en beggad italienare? :)

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
När jag stod i begrepp att införskaffa åkdon velade jag mellan ett monster och en hornet 600,helsåld på nån av dom och sökte hela sommaren, men av någon anledning slutade det med en thundercat :va

EDIT: förtydligande

Last edited:

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
... japp, bidde en thundercat eftersom den har mindre attityd än ett monster?!, men som svarar bättre på rullen och går bättre på de breda vägarna (färre kubik luft i bröstkorgen)... och vill jag köra hornet är det bara att klä av katten lite, alternativt klota den och tvingas till det. :näsblod

Helnöjd med mitt val av hoj :yoparty

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
hmmm skulle rekomendera en 900 istället .. köpte en honda 599 rolig hoj men har tröttnat efter ca 3 månader ... har även en zxr 750 men den börjar också bli slö börja inte för smått det straffar sig det blir dyrt i längden...köpa större nästa sommar

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Hondan känns som en pålitlig problemfri hoj...

...men jag säger bara tjej på Monster!!!! :Bugar :yoparty :kär :cool:

Philip

Kurviga vägar ska avnjutas hårt
Gick med
15 Oct 2004
Hoj
Ducce 999S -05 med div rejsattiralijer
Noll-Koll skrev:
Svaret är enkelt! :tummenupp Gillar man att mecka och lämna in hojen på verkstad halva säsongen väljer man Monstret.. Gillar man mer att köra och ha roligt väljer man Japanskt! Så är det bara!! Har många vänner som gått från Ducce till japanskt för att dom vill köra istället för att mecka.
Döda mig inte nu alla Ducce-fanatiker, men bör man inte kunna skruva lite själv om man väljer en beggad italienare? :)

Min herre, du har verkligen valt rätt inloggningsnamn på detta annars eminenta forum.

Hälsningar
Philip

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Monster 620 har ett coolt utseende, trevligt ljud och är väldigt lättmanövrerad och nätt, men saknar en del pulver i motorn.

Jag har aldrig provat en Hornet 600, endast en Hornet 900 och den kändes väldigt välbyggd (självklart, det är ju en Honda), utseendet är ganska neutralt (smaksak), väldigt lättsvängd och det var ett bra klipp i motorn.

Vore jag dig så skulle jag nog valt en Monster 620, dels för att försäkringen antagligen är lägre och dels för att det är en utmärkt nybörjarhoj, lätt och smidig samt att den slår Horneten när det gäller fräckt utseende med hästlängder.

Jag har en polare som kör en 620 och han har inte haft några problem med den vad jag vet, förutom att den gör av med lite väl mycket olja. Jag tycker den känns rätt välbyggd faktiskt.

Men som sagt, Horneten är ju en trevlig hoj också ;)... Du får helt enkelt singla slant :).

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln