Honda Hornet vs Ducati Monster

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Ojojoj...honda hit o honda dit! Ducati är bara skit!

Ehh, sluta fråga om "RÅD" ang. första hojen!
ÅK,PROVKÖR,TITTA och lär dig älska ena modellen!

Du köper inte en MC efter bästa marknadsvärde o sånt skit...utan med hjärtat! kosta va det vill sen...det är ändå inte jättestora skillnader!

lycka till!

/Bivvmaster.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Yoshi_gixxeRR skrev:
TORRKOPPLING = :skrämd

Fyfan vad jobbigt o höra hojen skramla sönder vid varje rödljus :näsblod

:rofl :rofl :rofl

Välj det BÄSTA Välj SUZUKI!!!!!! :yoparty :yoparty :yoparty



.../Yoshi

I sommras var jag på en bankörning där det fanns en GSXR750 med torrkoppling. Det lät som fan i depån med den verkade ha hyfsat klipp på rakan. Ägaren är föresten här på forumet.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Victor skrev:
I sommras var jag på en bankörning där det fanns en GSXR750 med torrkoppling. Det lät som fan i depån med den verkade ha hyfsat klipp på rakan. Ägaren är föresten här på forumet.

Det finns väl inga rödljus på banan väl :va :va :va


.../Yoshi
 

DarkDesmoRider

S4R TESTASTRETTA
Gick med
30 May 2004
Ort
Skåne
Hoj
Monster S4R
Ingen expert men.....

1. Det 6-igaste som finns e en tjej på Ducati

2. Hornet ser ut som en trafikskolehoj............o låter som en med eller utan Gpr bås
 

X6 Racing

Hondian...
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda Hornet 600 -03
Honda....

DarkDesmoRider skrev:
Ingen expert men.....

1. Det 6-igaste som finns e en tjej på Ducati

2. Hornet ser ut som en trafikskolehoj............o låter som en med eller utan Gpr bås

1
Oj oj oj.... Då ska Du se en :censored:censored ..... :tungan

2
Okej.... det måste låta så när Du blir omkörd stup i ett av Hornet... :tungan
Du hör väll inget annat än Ditt Ducati wrommmm..... när Du är ute o glider... :D
 

Avelin

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 & Suzuki DR600 motard
DarkDesmoRider skrev:
Ingen expert men.....

1. Det 6-igaste som finns e en tjej på Ducati

2. Hornet ser ut som en trafikskolehoj............o låter som en med eller utan Gpr bås

Låter som en körskolehoj MED slip-on? Okej, antar att du aldrig upplevt att
verkligheten knackat på? Men vi som lever i den kan ju säga att den låter
rätt så mysigt med ett slip-on!
Men skål på dig iaf och God jul o Glad Påsk! :galen
 

MACAMI

Guest
PeGe skrev:
Vadå? Är det jättehöga servicekostnader på Hondan då eller vad?

Ca 5300 SEK i servicekostnad har jag betalat på min 1300:a inkl 1800 milaservice (totalt 4 st), d v s ungefär lika mycket som EN service kostar på en Ducce.
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Raul skrev:
Hornet rapp? Inte då... Fast det kanske beror på mina 115 pannor. Ta Duccen.

Häv ned dina 115 pannor på en 620....det kommer inte att gå undan...
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
MACAMI skrev:
Ca 5300 SEK i servicekostnad har jag betalat på min 1300:a inkl 1800 milaservice (totalt 4 st), d v s ungefär lika mycket som EN service kostar på en Ducce.

Nu e du ute och cyklar. Min har gått 1800 mil och 1000-mila servicen kostade 3000 och då installerade han dessutom dynojet.

Om du behövt serva din hoj 4 gånger efter 1800 mil så tycker jag synd om dig.
Ducati är inte dyrare att serva än andra hojar. Det ÄR skitsnack!
Och till skillnad från dig så har jag en så jag vet istället för chansar.
 

Hightuned

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Saltsjöbaden
Hoj
Blandat japansk skrot
Ducati monster, den kan ju inte ens vara någontimg att tänka på? Hondan har mer pulver i motorn men det uppväger knappast duccens design, motorljud och hanterbarhet. Har inte kört monstern själv men den påstås vara den mest lättkörda hoj som finns? Ett stor bouns är sen att reservdelarna kostar mycket mindre till duccen. Serva den kan du göra själv men köp inte Ducatis dyra spännmätare för 4500:- det ska tydligen gå lika bra med en fiskevåg?
 

italiano

käns som det e vår jippi
Gick med
10 Sep 2004
Ort
herrljunga
Hoj
aprila rsv mille r
jag hade en s4r föra sommaren mmmm
power wheelie!!!!!
250 blås på en naken hoj e som 300 hundra på en påkläd :tomten
snygga e dom oxså körde dock utan ljudämpare gjorde egna trattar i aliminum
gjorde inger på effekten 115 på slangen :D
 

Bifogat

  • TWJ802.jpg
    TWJ802.jpg
    55.5 KB · Visningar: 99

MACAMI

Guest
yonsson skrev:
Nu e du ute och cyklar. Min har gått 1800 mil och 1000-mila servicen kostade 3000 och då installerade han dessutom dynojet.

Om du behövt serva din hoj 4 gånger efter 1800 mil så tycker jag synd om dig.
Ducati är inte dyrare att serva än andra hojar. Det ÄR skitsnack!
Och till skillnad från dig så har jag en så jag vet istället för chansar.

Inte ska du tycka synd om mig och jag chansar inte! Däremot är jag inte helt säker på om det var Betsy här på forumet som sa till mig lr om det var polaren på Lidingö vad servicen kostade på dennes Monster.

1300:an har en serviceintervall vid 100/600/1200/1800 mil o s v. Att du fick din Ducce servad så pass billigt inkl installation av dynojet är bara att gratulera.

Sen beror ju det lite förstås på vilken typ av service du gjort på den. Det är skillnad på vad som ska göras vid respektive servicetillfälle.
 

italiano

käns som det e vår jippi
Gick med
10 Sep 2004
Ort
herrljunga
Hoj
aprila rsv mille r
nja jag hade runt 3500 på min monster med fyrventils toppar
men sen som du sa det beror på vad som skall gjöras
hade en 916 som ventillyftarna gick paj på mm mycket dyrt :huvet
 

MACAMI

Guest
Hörde mig för hos en återförsäljare av Ducati i Sthlm och fick följande priser på service: Ducati Monster 3500-5000 SEK (beroende på vad som skall göras) och Trippelnian.. det blir dyrare fick jag till svars.

Men visst kan priserna variera en del ute i landet. De uppgifter på vad servicekostnaden för Ducati ligger på ett ungefär i Sthlm jag fått tidigare stämmer ganska väl.

Att servicekostnaderna är något hög på 1300:an beror på att jag bad verkstaden byta olja+filter vid servicetillfällen samt byta koppling- och bromsvätska m m som inte ingår i 600 och 1800-milaservicen. Olja+filterbyte skall göras var 1200:e mil enl serviceboken.
 

Besserwisser

En som vet lite mer
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Sover med fiskarna med hästhuvud som kudde
Hoj
trippelnia S
MACAMI skrev:
Hörde mig för hos en återförsäljare av Ducati i Sthlm och fick följande priser på service: Ducati Monster 3500-5000 SEK (beroende på vad som skall göras) och Trippelnian.. det blir dyrare fick jag till svars.

Men visst kan priserna variera en del ute i landet. De uppgifter på vad servicekostnaden för Ducati ligger på ett ungefär i Sthlm jag fått tidigare stämmer ganska väl.

Att servicekostnaderna är något hög på 1300:an beror på att jag bad verkstaden byta olja+filter vid servicetillfällen samt byta koppling- och bromsvätska m m som inte ingår i 600 och 1800-milaservicen. Olja+filterbyte skall göras var 1200:e mil enl serviceboken.
Här är priserna på service enligt Biscayas hemsida, men dom tillhör nog inte dom billigaste utan snarare dom dyrare.
1000 mils - Ducati 2 ventilare: 3600-4600:-
2000 mils - Ducati 2 ventilare: 4400-5200:-
1000 mils - Ducati 4 ventilare: 4800-5800:-
2000 mils - Ducati 4 ventilare: 6800-7800:-
 
Last edited:

Susanna

Jag fick det bara till 100 dalmatiner...
Gick med
10 Sep 2004
Ort
Stockholm, Täby
Hoj
förr:ducati 750s -02, nu:barn..
Jag var och tittade på en Ducati Monster 620 S.ie -02 480mil idag.

Han ville ha 60000:- för den, verkar det rimmligt eller e det ett bra eller dåligt pris? Vad skulle ni ha betalat, när det inte var några synliga fel?

Jag tänkte att någon kanske kan hjälpa mig med att påpeka om det finns några kända brister på den modellen så att jag kan vara extra uppmärksam?

Dessutom så lös neutrallampan med ca halv ljusstyrka när man hade växel i.
Någon som kanske vet vad det kan bero på och om det är ett kännt Monster fel?

/Sanna
 

MBGIRL

Hel och glad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
fd. Hornet-S 600 -01
Har själv en hornet 600 -01 som jag tycker mycket om...förutom en sak!
FÖRSÄKRINGEN!!!! En jävla försäkring på en sådan hoj.
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Susanna skrev:
Dessutom så lös neutrallampan med ca halv ljusstyrka när man hade växel i.
Någon som kanske vet vad det kan bero på och om det är ett kännt Monster fel?

/Sanna

En orsak kan va att ljuset från instrumenteringen lyser igenom.....testa utan lyse på om det fortfarande lyser svagt.

Lycka till!

/
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
DarkDesmoRider skrev:
Ingen expert men.....

1. Det 6-igaste som finns e en tjej på Ducati

2. Hornet ser ut som en trafikskolehoj............o låter som en med eller utan Gpr bås

1. Jag vet :tungan

2. så e´ de...
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top