Honda MSX 125

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det känns iofs som att de magra skapelser som limmar fast sig själva på vägbanorna faktiskt kommer emellan ribborna i lyktskyddet. Kanske en plexiskiva att hänga på ifall du närmar dig Slussen? (Kan vara bra mot insekter häruppe också iofs)

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Spännande bygge, om du nu inte ska sätta turbo så kan du väl montera sån där flamed thrower i avgassystemet skulle ju kunna bli spektakulärt då man vänder om för att nån fastlimmad våtmarksnisse sitter på vägen och man får en dålig start😉, måste ju även vara praktiskt då man ska göra upp lägereld på era äventyr.

Jag måste försöka komma förbi till sommaren och kolla in café dunken och allmänt se hur du har det.

Kan säga att grävmaskinisten som grävde åt oss i somras hade sett er i tornedalen på väg från Risudden till Överkalix, hans beskrivning stämde på pricken med vad som postades här.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
13st Yamaha (och 3st Honda)
Spännande bygge, om du nu inte ska sätta turbo så kan du väl montera sån där flamed thrower i avgassystemet skulle ju kunna bli spektakulärt då man vänder om för att nån fastlimmad våtmarksnisse sitter på vägen och man får en dålig start😉, måste ju även vara praktiskt då man ska göra upp lägereld på era äventyr.

Jag måste försöka komma förbi till sommaren och kolla in café dunken och allmänt se hur du har det.

Kan säga att grävmaskinisten som grävde åt oss i somras hade sett er i tornedalen på väg från Risudden till Överkalix, hans beskrivning stämde på pricken med vad som postades här.
Tack för input.
Ja, det finns en del att fundera på, och jag tänker väl att det här blir första utgåvan, och sedan ska man ju ha något att pyssla med under nästa "lågsäsong", det vill säga november till slutet av januari, så jag utesluter absolut inte en framtida turbo, eller annat roligt - kom gärna med tips :tummenupp

Det var säkerligen oss grävmaskinisten såg, vi rullade ju den vägen, och sedan över älven i Rödupp (allt för att få taxfree) på väg mot jordens epicentrum!

Färjan_1.JPEG

Och du är naturligvis alltid välkommen till Cafe Dunken, det kan bli övernattning :fyllisar

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Ni skulle tittat förbi för ni var väldigt nära där jag bor då ni åkte över med färjan, fast jag kanske jobbade?

Jag är fortfarande lite rädd för jorden epicentrum men sist jag var dit körde jag Traja via Korpilombolo, just Trajan och att jag skulle fortsätta hemåt kanske bidrog till att balansen inte försämrades märkbart. Det var värre i påskas men vi kom ju fram till att det berodde på nåt med jordaxel och inte alls på en badtunna, öl och Jäger😉

DaK

Sporthojsnörd
Gick med
24 Jan 2021
Hoj
1987 KLR 650, 1991 Tengai, 2008 XT 660Z
Tack för input.
Ja, det finns en del att fundera på, och jag tänker väl att det här blir första utgåvan, och sedan ska man ju ha något att pyssla med under nästa "lågsäsong", det vill säga november till slutet av januari, så jag utesluter absolut inte en framtida turbo, eller annat roligt - kom gärna med tips :tummenupp

Det var säkerligen oss grävmaskinisten såg, vi rullade ju den vägen, och sedan över älven i Rödupp (allt för att få taxfree) på väg mot jordens epicentrum!

View attachment 508856

Och du är naturligvis alltid välkommen till Cafe Dunken, det kan bli övernattning :fyllisar
Drog ni åt handbromsen på samtliga?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Drog ni åt handbromsen på samtliga?

Ingen fara dom kör så lungt och fint i Rödupp 😉 Detta är nu mer Sverige nordligaste färjeled, brukar vara bra service där.

Här är faktiskt högljutt avgassystem ett plus, speciellt då en viss person kör för vid avslaget hör färjkarln detta så då man rulla ner på östra sidan är färjan oftast en bra bit ut på älven. Så om Hannuse med sällskap kommer på östra sidan rekommenderar jag att han rensar samtliga slutburkar och dekattar samtliga hojar om dom är utrustade med sånt.

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
Ni skulle tittat förbi för ni var väldigt nära där jag bor då ni åkte över med färjan, fast jag kanske jobbade?

Jag är fortfarande lite rädd för jorden epicentrum men sist jag var dit körde jag Traja via Korpilombolo, just Trajan och att jag skulle fortsätta hemåt kanske bidrog till att balansen inte försämrades märkbart. Det var värre i påskas men vi kom ju fram till att det berodde på nåt med jordaxel och inte alls på en badtunna, öl och Jäger😉
Ja, jag ber om ursäkt för det.
Risken med att svänga in hos dig hade väl kanske varit att du och jag hade pratat bort halva dagen :giggle:
Men kommer förbi på lågt kubiktal under sommaren!

Och jordens epicentrum ska man faktiskt förhålla sig med respekt till.
Fick själv ett lättare balansproblem som inte kunde botas med vare sig bastu eller "garagenkorva".
Så det skulle onekligen behövas mer, och djuplodande, forskning på det området.

Kainulas_1.JPEG

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Risken med att svänga in hos dig hade väl kanske varit att du och jag hade pratat bort halva dagen :giggle:

Fick själv ett lättare balansproblem som inte kunde botas med vare sig bastu eller "garagenkorva".

View attachment 508935

Har du redan druckit slut på lettisk långburk?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj

View attachment 508935

Finns nog risk för att att du har rätt att det kunde blivit viss fördröjning av er resa mot jorden epicentrum. Du är välkommen med både högt och lågt kubiktal 😉

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
Har du redan druckit slut på lettisk långburk?
Svaret på den frågan är....ja (vilken skräll).
Men hade en finsk kvar, äkta lååångburk, som fick stryka på foten nu, inför viktigt precisionsarbete.

Långburk_1.jpg

Nämnligen det viktiga jobbet med så kallat "dekaltrim".
Det är alltid med blandade känslor man avlägsnar nya originaldekaler, men vägen till framgång har ett högt pris!

MSX_ADV_13.jpg

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
En helsvart sadel är ju inte i linje med att representera adventure-kollektivet på resor runt jorden, norden.....eller i alla fall runt i närliggande samhälle.
Så, vi skapar en färggladare sittplats.
Kommer kanske att gå hyggligt ihop med dekalerna, men eftersom jag inte är så estetiskt lagt, och hade svårt att ta mig genom syslöjden, så får vi se hur helheten blir...

MSX_AVD_14.jpg

MSX_AVD_15.jpg

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Det lutar mycket åt en liten Africa Twin nu när däck och sadel har direkta liknelser med storebror.
Fräckt, kör på bara.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Nu tar du ju monterat ruta och RAM-fäste för GPS men ett rallytorn hade ju varit nåt som passat på din hoj.

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Hoj
Fan...du är som en spelutvecklare....triggar hjärnans belöningscentra hela tiden :)

Jag ser framför mig ett sånt där rallytorn och helst ska det vara tillverkat i kolfiber😉

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Hoj
Ja, det är märkligt hur tyst och stilla det kan bli när barnen blir ungdomar/vuxna.
Man har hur mycket tid (och pengar) som helst att satsa på märkliga saker.
Men det är väl kryddan i livet, fan vad glada dom ska bli när dom får ärva alla guldklimparna.
Dekalerna fick även lite kärlek idag, det blev nästan som jag tänkte.
Ska provmontera alla kåpor och se om det kan få godkänt.

MSX_ADV_16.jpg

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...