Jonas_Västerås
Sporthojsnörd
Hade min mc på service häromdagen. Firman hade en en MSX som jag vart erbjuden att provköra men jag tackade nej, det ångrar jag
Jag var iväg och provkörde en MSX 125 för några veckor sedan. Faktiskt var den roligare än jag trodde. Mjuk fjädring, hård sadel, galet kul att sega sig förbi bilar med fullgas på fyran. Enda nackdelen är väl att ingen vinkade. Mopedisterna trodde jag körde en hoj, hojförarna trodde jag körde en moppe... Dyker det upp en bra begagnad till rätt pris så blir den nog min.
Har en som son funderar på moppe, men vad tror ni om att vänta till 16år o istället köpa en MSX?
Ska väl gå att köra denna på A1 kort eller hur?
Tveksam till moppe, man cyklar ju ifrån dom - astöntigt.
MSX däremot - asballa
Mycket läckrare än en vanlig 125'a eller är det bara jag som är skadad?
Tveksam till moppe, man cyklar ju ifrån dom - astöntigt.
MSX däremot - asballa
Mycket läckrare än en vanlig 125'a eller är det bara jag som är skadad?
Någon som övervägt Z125 ?
En underhållande video om Grom (MSX 125) VS Z125:
https://www.youtube.com/watch?v=vm8hIO_Z9YM
Är ABS "viktigt" på en MSX125? Har hittat en utan till ett bra pris men tvekar lite iom att jag faktiskt aldrig kört en mc utan ABS. Tänker också lite på värdeminskning med/utan abs och det kanske är dumt att köpa en utan?
Är ABS "viktigt" på en MSX125? Har hittat en utan till ett bra pris men tvekar lite iom att jag faktiskt aldrig kört en mc utan ABS. Tänker också lite på värdeminskning med/utan abs och det kanske är dumt att köpa en utan?
Verkar rätt billigt att byta färg också, någon som vet ngt om ett kåpset likt detta är värt att satsa på?
https://www.ebay.com/itm/192180246206
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |