Är ABS "viktigt" på en MSX125? Har hittat en utan till ett bra pris men tvekar lite iom att jag faktiskt aldrig kört en mc utan ABS. Tänker också lite på värdeminskning med/utan abs och det kanske är dumt att köpa en utan?
Finns MSX125 med Amateur Braking System?
Edit:
Kollade precis. Från och med 2017 gäller ABS och Euro4. Jahapp, då får det bli en äldre modell den dagen det blir en.
Är nog inte så många som bromsar bättre utan ABS i en paniksituation. Är väl inte för inte fs-bolagen vill veta om du har ABS eller ej.
Men jag tvekar inte över att du gör det, "PeteR1".
Är nog inte så många som bromsar bättre utan ABS i en paniksituation. Är väl inte för inte fs-bolagen vill veta om du har ABS eller ej.
Men jag tvekar inte över att du gör det, "PeteR1".
Finns MSX125 med Amateur Braking System?
Edit:
Kollade precis. Från och med 2017 gäller ABS och Euro4. Jahapp, då får det bli en äldre modell den dagen det blir en.
http://www.svmc.se/smc/SMCs-arbete--fragor/Motorcykeln/ABS/Genom en ramförordingen i EU som började gälla 1 januari 2016 innebär de nya typgodkännandereglerna att alla motorcyklar över 126 kubik ha ABS. Mopeder och motorcyklar under 125 kubik måste ha CBS, kombinerade bromsar.
Har aldrig blivit så besviken på att prova en mc som med MSX. Ofantligt slö, ofantligt obeväm. Nä, spara era pengar och köp något vettigt. En 125:a med ca 10hk är inte det. Löjligt överprisad med för den delen.
Testade du att dra upp den på ett hjul eller muppa runt i allmänhet? Jag har ingen själv, men det är mest för att det är en utpräglad stadshoj, och jag bor på landet men när jag provkörde en så var den en kul liten leksak.
Lite som en väldigt liten motard.
Har aldrig blivit så besviken på att prova en mc som med MSX. Ofantligt slö, ofantligt obeväm. Nä, spara era pengar och köp något vettigt. En 125:a med ca 10hk är inte det. Löjligt överprisad med för den delen.
Jag muppade mest då inget annat gick att göra då den var så slö. Ok, kan man fixa lite mer effekt blir den nog roligare. Men man ser en del till salu som gått typ 30 mil, så verkar som folk tröttnar. Och ska ha samma pris tror man för en begagnad som en ny.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |