Honda NSR 180cc - litet Streetfighter projekt!

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
orsaken till att jag inte har uppdaterat är att jag för tillfället håller på och byter koppling på min bil och det är lite annat som händer med den också ;)

kommer snart update igen ;)

mvh stångberg
Blir det en stor update eller?
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
misstankar finns dock om att tändningen är felinställd, någon som vet hur tändningen är på nsr en? cdi box va?

och är det någon som vet om tändningen behövs ställas om vid byte till 180 cc? jag har inte satt på 180 cc cylindern själv så jag undrar om det borde göras någon tändnings inställning efter detta som förra ägaren glömt göra?

mvh stångberg
När jag monterade Malossi 180cc på min gamla CRM behövde jag inte ställa om tändningen, testa justera avgasventilen och lek med munstycken. Jag hade dock min CDI "upplåst", vet inte det kan ha hjälp då det redan var gjort innan jag monterade cylindern.

Offtopic: jag har en skuren Malossi 180cc för renovering om någon är intresserad:confused:
 
Last edited:

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Blir det en stor update eller?

det får vi se i nästa vecka då jag bör bli klar med bilen ;)

mvh stångberg

När jag monterade Malossi 180cc på min gamla CRM behövde jag inte ställa om tändningen, testa justera avgasventilen och lek med munstycken. Jag hade dock min CDI "upplåst", vet inte det kan ha hjälp då det redan var gjort innan jag monterade cylindern.

Offtopic: jag har en skuren Malossi 180cc för renovering om någon är intresserad:confused:

aah okej, jo jag har tänkt att gå på o testa med större munstycken och testa mig fram :)

vad menas med upplåst cdi?

mvh stångberg
 

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Nacka
Hoj
Suzuki RGV250
det får vi se i nästa vecka då jag bör bli klar med bilen ;)

mvh stångberg



aah okej, jo jag har tänkt att gå på o testa med större munstycken och testa mig fram :)

vad menas med upplåst cdi?

mvh stångberg
Var många år sedan jag lekte med det, men har någon gammal beskrivning som bild.
Ska fungera på flera lite äldre modeller från Honda!
 

Bifogat

  • crm-trimm.jpg
    crm-trimm.jpg
    33.3 KB · Visningar: 120

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Nu var det längesen det blev en update igen :D fan jag vill juh se resultatet efterssom jag också har en nsr fighter.. och efterssom jag också har fyllt i med glasfiber på sidorna så vill jag se hur det blir för dig. om du är sugen så har jag några bilder på min när den precis blev ihopskruvad.. det är mycket ändrat på den nu, fast orkar inte lägga ut nya bilder på den.
 

niceemil

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2008
Ort
kolsva(köping)
Hoj
biltema cykel
fint projekt :) en fråga bara, är 180 kitet bara att trycka dit ? ingenting som behöver svarvas om ? hörde om någon som prata om kolvbulten inte passa...

lite tråkig kuriosa men jag har orginalet av de pappret :rolleyes:
 
Last edited:

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Update har ute blivit då ja tappa glöden igen efter jag köpte mig en bil till ;P

sedan har det bara fortsatt att krångla med tändningen osv, undra va fan förra ägaren har gjort med hojjen...

aja men det kommer att ta fart på höstlovet igen tror jag, alla kåpor är färdigslipade och redo för grundlackering. sedan har jag köpt lack och det så de e bara lackering som är kvar och sedan få ordning på motorn och det där ;)

mvh stångberg
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Hur går det för dig ? :)


har inte hänt nått på ett tag fortfarande :/, lackering ska vi snart göra iaf. dock har ja en hel del annat som tar tid som min bil som jag bygger om.

förhoppningsvis kan ja få nått gjort snart.

mvh
 

Hamrin

Bleeaah
Gick med
28 Jan 2007
Ort
Falun
Hoj
Aprilia Tuono Factory
Okej :) ser fram emot att se resultatet i vilket fall:p så jag hoppas du har orken att göra klar den :)
 

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Tjena, jag håller ju själv på med ett streefight bygge, när jag lägger upp mina bilder så blir det länkar, inte som dina, man kan se de direkt utan att klicka på dem, hur gör man det? :confused:
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Tjena, jag håller ju själv på med ett streefight bygge, när jag lägger upp mina bilder så blir det länkar, inte som dina, man kan se de direkt utan att klicka på dem, hur gör man det? :confused:

 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Update


hojjen har de ingenting hänt med fortfarande men vill iaf meddela så att om någon är intresserad, så är hojjen till salu i skicket den är i nu för en billig slant i mina ögon..

pma mig vid intresse

mvh stångberg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top