Honda NSR 91 styling!

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
agneman skrev:
Gillar din hoj Anton . Önskar jag kunde fått tag på en lika fin för samma pengar ... Men det får gå med RG'n, ingen har ju klagat hittills när de åkt :arsele ...

Jag fick körkortet (MC givetvis) först i Kalmar län 2004, den 6e Maj .

Tack Peter! Men även en sådan skönhet har sina baksidor... *se bild* Men det ska nog gå och fixa. Bara jag hittar rätt röda färg. Ingen som vet var man kan få tag på den?

Klagar nej, om du syfter delvis på min lilla tur nere i Sandvik så hade jag inte så stor erfarenhet av 125 då...(inte nu heller) :tungan Men det är en skön mc du har peter... Bara så jädra liten :död

Bifogat

• (Ä).JPG
    (Ä).JPG
    41.9 KB · Visningar: 63

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
AntiAntonAnt skrev:
Tack Peter! Men även en sådan skönhet har sina baksidor... *se bild* Men det ska nog gå och fixa. Bara jag hittar rätt röda färg. Ingen som vet var man kan få tag på den?

Klagar nej, om du syfter delvis på min lilla tur nere i Sandvik så hade jag inte så stor erfarenhet av 125 då...(inte nu heller) :tungan Men det är en skön mc du har peter... Bara så jädra liten :död

Se där ja ! Det var ett fint skraaap :tummenupp .

Ja den är liten, annars är den ball .

Svårt att styla gamla hojar bara, för att återgå till ämnet . Till nya hojar köper man nya delar, till gamla hojar bygger man de själv, vilket ofta är svårt med de små resurser som många 16-åringar har ...

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
AntiAntonAnt skrev:
:mad:

Vad köpte du den då? :rolleyes: Och hur mycket färg är det? Känns lite onödigt o köpa en burk med liter viss färg... :gnissla

Den köpte jag på en färgaffär i JKPG. De kollade på kåpan och blandade till rätt färg som de fyllde i en vanlig sprayburk. Skitsmidigt, men dyrt. 150 per flaska.

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
solitude skrev:
Den köpte jag på en färgaffär i JKPG. De kollade på kåpan och blandade till rätt färg som de fyllde i en vanlig sprayburk. Skitsmidigt, men dyrt. 150 per flaska.

150 kirr kan man väl slänga ut för att få väck ett sånt där skönhetsfel ...

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
AntiAntonAnt skrev:

Frågan är om det bir så mycket snyggare att fylla i där överhuvud taget eftersom det är flera färger.

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
solitude skrev:

Gött! :tummenupp 150 kan det vara värt för att få bort ett sådant "skönhets fel" :hihi
Det borde finnas någon mottsvarande butik i Växjö... Aja jag får kolla runt lite :tungan

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
Padde skrev:
Frågan är om det bir så mycket snyggare att fylla i där överhuvud taget eftersom det är flera färger.

Fylla i funkar inte... Man får slipa bort allt runt omkring "repan" Sedan använda maskerings tejp över det röda och måla det vita, sedan maskerings tejp på det vita och måla det röda... Sedan har jag lika dan dekal på andra sidan, så den får jag kopierar och sedan klippa ut en ny dekla från ett "dekalpapper" som jag redan har liggandes nere i garaget...

Så det ska nog gå! :tummenupp

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
AntiAntonAnt skrev:
Fylla i funkar inte... Man får slipa bort allt runt omkring "repan" Sedan använda maskerings tejp över det röda och måla det vita, sedan maskerings tejp på det vita och måla det röda... Sedan har jag lika dan dekal på andra sidan, så den får jag kopierar och sedan klippa ut en ny dekla från ett "dekalpapper" som jag redan har liggandes nere i garaget...

Så det ska nog gå! :tummenupp

"Allt som blir bättre än det dåliga är bra" - agneman

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
AntiAntonAnt skrev:
Så här ser min ut under renoveringen som pågår ännu...

Kom gärna med förslag vad som kan göra den snyggare! :tummenupp
Fast miniblinkers behöver ni inte påpeka, det kommer!

hur ska du göra med blinkerserna fram? ska du ha kvar orginal eller? jag hittar inga andra snygga som passar...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Ok vad bra ja för jag börjar åka långt innan 1 maj de vore kul om du kunde få kortet innan 1 maj så kan du ju hänga på till tranemo o käka pizza :tummenupp
Låååångt innan :fakta

Tranemo är asgött, tidaholm är med fint, tyvärr kom vi aldrig ända fram till tidaholm på grund av tekniska bekymmer, men vägen va riktigt fin, kurvig osv, fanns bara en nackdel, delvis ojämn asfalt...

Trådstartan:
Hur mycket styling du än kommer ha går det inte fortare på kruviga vägar :fakta ;)

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
zippo skrev:
hur ska du göra med blinkerserna fram? ska du ha kvar orginal eller? jag hittar inga andra snygga som passar...

Det finns några st att välja på www.Touring.se. Sök på blinkers eller så kan du kolla dessa smak prov. :hihi
69-5930
69-5932
69-5931
69-5933
69-5903
Jag är inte helt säker på de passar, fast det finns många som säger de ska göra det... :rolleyes:

Där bak hade jag tänkt mig ungefär sådana här: 69-5313
Dock är inte detta heller helt bestämt... Snart dags och göra det... :fattartil

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
AntiAntonAnt skrev:
Det finns några st att välja på www.Touring.se. Sök på blinkers eller så kan du kolla dessa smak prov. :hihi
69-5930
69-5932
69-5931
69-5933
69-5903
Jag är inte helt säker på de passar, fast det finns många som säger de ska göra det... :rolleyes:

Där bak hade jag tänkt mig ungefär sådana här: 69-5313
Dock är inte detta heller helt bestämt... Snart dags och göra det... :fattartil

men är det nån som har dom, och är säkra på att dom passar..
annars kan väll du säjja till om du köper dom, och dom passar...

gammelfarfar

Bra kan alltid bli bättre
Gick med
19 May 2004
Hoj
Honda NSR 125 R -91
AntiAntonAnt skrev:
Så här ser min ut under renoveringen som pågår ännu...

Kom gärna med förslag vad som kan göra den snyggare! :tummenupp
Fast miniblinkers behöver ni inte påpeka, det kommer!

Riktigt snygg hoj!
Förutom det där svarta i mitten på tanken osv (vad tänkte du på/med? :brinnerup)

Hur fixade du det där med stänkskärmen? :Bugar

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
Tycker om det där på din tank Anton !

Ger en skön harmoni tillsammans med kåpglaset och sadeln .

Lite som en röd tråd, fast svart :hihi !

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
gammelfarfar skrev:
Riktigt snygg hoj!
Förutom det där svarta i mitten på tanken osv (vad tänkte du på/med? :brinnerup)

Hur fixade du det där med stänkskärmen? :Bugar

Tack för det positiva, och åt det mindre positiva så kan jag säga att jag tycker det blev bra mycket bättre med det svarta... Jag kan slänga upp en bild till, men inte ikväll...

Stänkskärmen är inte den orginella "täcka-hela-hjulet-och-se-helt-ehh...-stor-ut" modelen. :D Det var han jag köpte hojen av som hade fixat den, det ända jag vet är att den kostar bra mycket... Nära uppåt 1500... Vilket är sjukt...

Men den höjde inte vad jag köpte hojen för... hehe jäkligt schyst kille! :tummenupp

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
zippo skrev:
men är det nån som har dom, och är säkra på att dom passar..
annars kan väll du säjja till om du köper dom, och dom passar...

Faktist så vet jag ingen som har sådana :gnissla
MEN, vi är ju i ett forum där det finns 100-tals (kanske 1000-tals) hoj åkare! Så det är väl bara och fråga...
Fråga: Är det någon som har eller VET att de nämnda "miniblinkers" passar på den älder NSR:en?
Tack :lol

Visst om jag köper så ska jag säga till dig om det! Och om du köper så ska du säga till mig! Okej? :fakta
Tills dess!
Ha det bra!

AntiAntonAnt

Ny medlem
Gick med
30 Nov 2004
Hoj
Tuono -04
agneman skrev:
Tycker om det där på din tank Anton !

Ger en skön harmoni tillsammans med kåpglaset och sadeln .

Lite som en röd tråd, fast svart :hihi !

Haha, du tycker det! :tungan
Aja tack så mycket. Tycker själv det blev hyvsat. :banana
Ska försöka ta ett bättre kort som vissar hela översidan av hojen. Så man ser det löpande svarta som börjar från instrumenten, och slutar vid det svartlackade handtaget där bak! Ohh vad poetiskt! :rofl eller? :rolleyes:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...