Honda NSR Frågor!

Solid snake

Guest
SolitudE skrev:
Jo, men det var fortfarande den gamla NSR:en som vann på 402 m. Alltså, en strypt NSR med sämre aerodynamik kör ifrån en ostrypt NSR med bättre aerodynamik.

Detta talar ju bara mot sig självt! Det är fortfarande effekten som spelar roll i detta sammanhanget.

Nej i detta fallet är det skit bakom styret som man säger. :D

Samma förare på båda, han ska känna båda hojarna bra också, dessutom kan den nya vara felbestyckad också.
 

Solid snake

Guest
SolitudE skrev:
Eller så är den inte det.. :tummenupp


Var du där? Hur kan du säga med 100% säkerhet att den inte var det om du inte var där.

50/50 att den var det eller inte.
 

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Myllsjö
Hoj
Kawasaki Z1000
Öhh hur orkar du?

Solid snake skrev:
Var du där? Hur kan du säga med 100% säkerhet att den inte var det om du inte var där.

50/50 att den var det eller inte.

Tur att solid INTE blir grinig när någon säger emot honom....... :gnissla
 

Solid snake

Guest
bossjan skrev:
Tur att solid INTE blir grinig när någon säger emot honom....... :gnissla


Är inte grinig, men när nån säger emot att den gick så jävla bra om han inte ens var där får en att undra.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
En strypt gammelnsr kan omöjligen dra en ostrypt ny nsr

Fler hästar, bättre aerodynamik.. Finns det nån faktor jag inte vet om som tydligen är så oövervinnligt bättre på den gamla skrutthojen? :rolleyes:
 

Solid snake

Guest
Anton_Ljunghusen skrev:
En strypt gammelnsr kan omöjligen dra en ostrypt ny nsr

Fler hästar, bättre aerodynamik.. Finns det nån faktor jag inte vet om som tydligen är så oövervinnligt bättre på den gamla skrutthojen? :rolleyes:


Tyyrrbå å nåzz!
 

ettan

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
helsingborg
Hoj
yamaha r6 2000
Jag tycker att NSR 91 är det snyggaste alternativet. Har ingen sånn ful framskärm har även snyggare fälgar kör på 91. Den går som ett skollat ollon =) ostrypt iaf. Väghållning mycket stabil och hoj. Bromsar kunde varit bättre eller så är mina slitna :arsele.
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
SolitudE skrev:
Nämen tjena.
Jag har också en strypt NSR -89 stående här hemma.
Ostrypt gjorde den 160 enligt mätaren.
Strypt gör den absolut inte över 120.

Antingen har du bara en liten del av strypningen i eller så har du ingen alls.
Vart sitter strypningen/strypningarna?

Min nya NSR är ostrypt och hänger på den gamla (ostrypt då) hyffsat bra, men lite skillnad är det. Enligt pappren ska ju den nya ha 28hk och den gamla 31,6. Antar att där är skillnaden.

Min slutsats: Du kan INTE dra den nya NSR:en när du kör strypt, han ska dra dig med hästlängder. Däremot kan du köra ifrån honom om du kör ostrypt. Något fel är det, om det beror på strypningen eller att den andra inte kan köra, det vet inte jag. :tummenupp


Min har som bäst gjort 150km/h med alla strypningar rätt, och orginaldrev. Jag vill inte påstå att min är ostrypt då plattan som ska ha ett hål som en tändsticksask orginal har den extra plattan med 50öres hålet i... (allt är som det ska vara helt enkelt)
Får ni bara upp en NSR i 120 kanske det är dags att släppa kopplingen, jag behöver över den farten för att kunna ligga i stabil fart på 6an...


Det jag vet ang starten är att vi körde en 402m bana, 3st hojar och jag drog de andra genom slutfarten. I starten stack de... Hur bra de var på att köra vet jag inte, men de gav fullt... DET vet jag...

Inte riskera körkortet? Full koll på närmsta snut och killen är känd att gasa, den cykeln åkte in på trim under hösten och nu tror jag han har 750... Känns lite som skitsamma...


Den TZR jag hade gick även den med 11kW upp i ca 140km/h, men den kändes långt ifrån säker att köra i de hastigheterna. Pga aerodynamiken på hojen med mig (175/70kg) på blev just den cykeln inte bra och jag gillade den helt enkelt inte.


NSRen kan jag visa vilken dag som helst under sommaren att den är fullt laglig , men TZRen har gått vidare och ni får tro mitt ord.

mvh//Micke

Ooops: kom på en sak som nog ändrar effekten jättemycket... Den sista lilla pipen på avgasröret har gått av och trillat bort så det ger väl MINST tio hästar, och sen har jag ju en röd-vit hoj så det blir 5hk till...
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Fruxo skrev:
Jag tycker att NSR 91 är det snyggaste alternativet. Har ingen sånn ful framskärm har även snyggare fälgar kör på 91. Den går som ett skollat ollon =) ostrypt iaf. Väghållning mycket stabil och hoj. Bromsar kunde varit bättre eller så är mina slitna :arsele.

Jag har en -91 med den stora framskärmen...
Blir klar skillnad på bromsarna om man byter, och det är ca 500kr för alla belägg och 1timmas jobb...
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Solid snake skrev:
Var du där? Hur kan du säga med 100% säkerhet att den inte var det om du inte var där.

50/50 att den var det eller inte.


Jag rev inte hans maskin och jag bänkade den inte, men om han själv säger att den är ostrypt så tror jag på honom... Finns det någon anledning att säga det som "ursäkt"? Ungefär så här då: "ÖÖÖhh, du vann bara för min var ostrypt..."?? Är väl snarare att det är motsatt för ursäkter... Vi ägnade en hel del tid att snacka om hojarna både före och efter loppet och jag har jobbat med killen så jag har ingen anledning att tro att han ljuger...


Är det något mer ni undrar? Kan fotografera allt om jag får tummen ur röven och plockar ur strypningen till sommarn, annars finns bilder och guider på http://www.nsr125.com

mvh//Micke
 

Solid snake

Guest
sirmiro skrev:
Jag rev inte hans maskin och jag bänkade den inte, men om han själv säger att den är ostrypt så tror jag på honom... Finns det någon anledning att säga det som "ursäkt"? Ungefär så här då: "ÖÖÖhh, du vann bara för min var ostrypt..."?? Är väl snarare att det är motsatt för ursäkter... Vi ägnade en hel del tid att snacka om hojarna både före och efter loppet och jag har jobbat med killen så jag har ingen anledning att tro att han ljuger...

mvh//Micke

Sa jag att den var strypt? Nej, jag sa att den kanske är felbestyckad, då får man ett fenomen som kallas dålig toppfart och dålig acceleration.
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
sirmiro skrev:
Får ni bara upp en NSR i 120 kanske det är dags att släppa kopplingen, jag behöver över den farten för att kunna ligga i stabil fart på 6an...

Men hallå, läs vad jag skriver.

Hojen gjorde 160 utan strypning.
120 med strypning i.

Och ja, det är inga fel på hojen.
Det kanske är du som ska byta hast. mätare?
Tänk vad kul om du tog ut strypningen och fick dubbel effekt. Då borde hojen göra närmare 200. :banana

Vad är det som inte stämmer? :va
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
sirmiro skrev:
Kan bara starkt rekomendera en NSR -91 (den enda nsr jag testat, och har en sådan)

Min drar STRYPT en ostrypt ny nsr på 402meter...
Hittade strypningen lite sent så den ska ur nu till sommarn. Nsr går piggt även strypt och att plocka strypningen direkt är ren idioti då man bör lära sig köra hojen först. :huvet

Tzr tycker jag känns som en moppe (hade en 89 innan nsr-en), det går inte att ligga över 120 utan att vara orolig då det känns instabilt, medan nsr utan problem går i 150 mätarfart (med strypning) och fortfarande känns stabil.

Lycka till...

mvh//Micke

Haha, vill du "rejsa" din strypta mot min ostrypta visst, det har jag faktiskt inga problem att göra, fast alltihopa är lite löjligt. Gör din NSR strypt upp mot (har väl varigt över 170 precis på cykel datorn) så är jag instresserad av den dagen du ska sälja den.

:hihi
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Haha, vill du "rejsa" din strypta mot min ostrypta visst, det har jag faktiskt inga problem att göra, fast alltihopa är lite löjligt. Gör din NSR strypt upp mot (har väl varigt över 170 precis på cykel datorn) så är jag instresserad av den dagen du ska sälja den.

:hihi
ta dit ett race mot mig istället om du ska vara så cool :7peta :D skoja bara.. :tungan
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
philsson skrev:
ta dit ett race mot mig istället om du ska vara så cool :7peta :D skoja bara.. :tungan

Det är just det jag försöker säga, Att ligga och rejsa med 125or = Not.

Känns som det är ganska skit samma om den gör 165 elr 170. På toppen får man ju oftast ändå ligga och pressa en längre sträcka känns ganska meningslöst, frågan är hur mycket skillnad man märker i 165 elr 170.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Det är just det jag försöker säga, Att ligga och rejsa med 125or = Not.

Känns som det är ganska skit samma om den gör 165 elr 170. På toppen får man ju oftast ändå ligga och pressa en längre sträcka känns ganska meningslöst, frågan är hur mycket skillnad man märker i 165 elr 170.
om du drevar hojen så den toppar 100 så lär du dra de flästa.. toppfarten är ovesäntlig.. Det är knappt så man ligger och kör 160-170 med 250n heller.. man har ju tillräckligt roligt på kurviga vägar runt 100+ ofta ligger man inte över 140.
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Solid snake skrev:
Sa jag att den var strypt? Nej, jag sa att den kanske är felbestyckad, då får man ett fenomen som kallas dålig toppfart och dålig acceleration.

Jo, jag läste det och sa bara det jag visste... Den kan ha varit felaktig på många sätt, men jag har inte sett in i motorn så jag vet inte vad det kan ha varit.
 

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Örebro
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
SolitudE skrev:
Men hallå, läs vad jag skriver.

Hojen gjorde 160 utan strypning.
120 med strypning i.

Och ja, det är inga fel på hojen.
Det kanske är du som ska byta hast. mätare?
Tänk vad kul om du tog ut strypningen och fick dubbel effekt. Då borde hojen göra närmare 200. :banana

Vad är det som inte stämmer? :va

När jag ligger med bilar på 110väg utan problem, för att sedan accelerera och köra om, går det 120då?
Hastighetsmätaren stämmer fint och den har som bäst gått 150km/h, normalt toppar den ca 140km/h ~85miles/h.

Ostrypt räknar jag med att den kommer upp runt 180km/h (110mph från www.nsr125.com)

Sen vad du tror är upp till dig...
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top