Honda NSR Frågor!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
sirmiro skrev:
När jag ligger med bilar på 110väg utan problem, för att sedan accelerera och köra om, går det 120då?
Hastighetsmätaren stämmer fint och den har som bäst gått 150km/h, normalt toppar den ca 140km/h ~85miles/h.

Ostrypt räknar jag med att den kommer upp runt 180km/h (110mph från www.nsr125.com)

Sen vad du tror är upp till dig...
180!.. kyss mig i röven!. :rofl

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Padde skrev:
Haha, vill du "rejsa" din strypta mot min ostrypta visst, det har jag faktiskt inga problem att göra, fast alltihopa är lite löjligt. Gör din NSR strypt upp mot (har väl varigt över 170 precis på cykel datorn) så är jag instresserad av den dagen du ska sälja den.

:hihi

Nja, visst kan vi väl racea, men jag föredrar om jag får plocka ur skiten innan. Annars kan jag väl lika gärna cykla... Det SKA vara förlorat om vi ser teoretiskt. Men har du vägarna förbi västerås så visst.

Kan även säga att jag förlorar mot en cross (125cc - minns ej effekten) med min hoj, där jag förlorade på acc. Jag har inte kört min hoj i bänk, och har inte tänkt göra det heller, men det sitter strypningar i den... Denna finns bl.a.
carbrestrictor.jpg

Om man ska racea med 125or eller inte är väl ett enkelt svar. Klart man ska racea. Lika klart som att man racear med R1or eller liknande. Vill man se vem som är snabbast kör man ett race, men man ställer givetvis inte upp där det är större hojar involverade, då man vet att de är snabbare.

Framförallt kan det vara bra att testa köra lite mot kompisar, så man inte kommer med sin nya "superhoj" efter ett par år och slår runt vid första starten.

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
philsson skrev:
180!.. kyss mig i röven!. :rofl

så vad blir 110 * 1.6? Svar: 176km/h...

www.nsr125.com skrev:
Top speed of around 75mph? 0-60 about 11 seconds? - Most likely a stock bike, restrictors in the exhaust, intake housing, and a smaller front sprocket.

Top speed of around 100mph? 0-60 about 5 seconds? - Most likely a de-restricted bike, apart from the front sprocket

Top speed of around 110Mph? 0-60 about 6 seconds? - Most likely a de-restricted bike, including a proper size front sprocket.

Så efter att läst det där och läst hur man avrundar inom matematik skrev jag 180km/h...

Troligt? Fråga igen när jag kunnat komma åt hojen som nu är 100mil från mig...

mvh//Micke

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
philsson skrev:
Vad fick du 110*1.6 ifrån?. :va

en mile är 1.6kilometer (plus några decimaler)

De säger att en hoj går 110miles per hour ostrypt. 110mph * 1.6 = 176 kilometer i timman. :mattias

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
sirmiro skrev:

De säger att en hoj går 110miles per hour ostrypt. 110mph * 1.6 = 176 kilometer i timman. :mattias
en hoj kanske men inte en NSR 125!. :7peta lätta den 40kg så KANSKE!. jag tror att din är rätt så fett ostrypt om den gör 150-160.. jag har kört NSR strypt och många andra 125or på 15hk de gör inte !!!! hör noga.. INTE! mer än 140.. har du tur kommer du upp i 130.. nedför dessutom.. deflesta 125or gör 110-120 strypta. NSRen jag provat gick i 110-115 strypt.. sen kan jag inte säga hur bra den är i motorn, antar att den är fräsh.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Sirmiro vet inte dina tidigare erfarenheter om avstrypning av 125or elr 2 taktare över huvudtaget men du drömer just nu, Min NSR gjorde också 145 strypt innan, det gör dom på ca 11 kw, dock kan du inte dubbla det bara för du stryper av den, jag tippar på att din hoj kommer göra på sin topp 160 sen efter du plockat ut båda, dock kommer den röra bättre på sig i accelerationen. Allt över 160 kan du helt glömma. Prata med folk som kör likande hojar och hör vad dom gör avstrypta.

Vad dom uppger på en hemmagjord hemsida är inget du ska gå efter, allas hojar går fortast. :rolleyes:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Sirmiro vet inte dina tidigare erfarenheter om avstrypning av 125or elr 2 taktare över huvudtaget men du drömer just nu, Min NSR gjorde också 145 strypt innan, det gör dom på ca 11 kw, dock kan du inte dubbla det bara för du stryper av den, jag tippar på att din hoj kommer göra på sin topp 160 sen efter du plockat ut båda, dock kommer den röra bättre på sig i accelerationen. Allt över 160 kan du helt glömma. Prata med folk som kör likande hojar och hör vad dom gör avstrypta.

Vad dom uppger på en hemmagjord hemsida är inget du ska gå efter, allas hojar går fortast. :rolleyes:
Dessutom är NSR en ganska tung hoj. :mattias

Svanen

Psykos Pilot
Gick med
1 Feb 2004
Hoj
Ingen just nu
sirmiro skrev:

Får du upp din hoj i 176km/h så har du gjort en jäkla fint jobb!
Om vi snackar riktig hastighet då såklart, annars kan man ju trimma mätaren..

En polare var och pillade på min mätare häromdagen, jag kom upp i nästan 200km/h, på 5:an, på låga varv :hihi

BTW så kanske inte den strypningen gör så mkt på toppen?
Kanske ger ett skönare bottenvrid bara!

Last edited:

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
philsson skrev:
en hoj kanske men inte en NSR 125!. :7peta lätta den 40kg så KANSKE!. jag tror att din är rätt så fett ostrypt om den gör 150-160.. jag har kört NSR strypt och många andra 125or på 15hk de gör inte !!!! hör noga.. INTE! mer än 140.. har du tur kommer du upp i 130.. nedför dessutom.. deflesta 125or gör 110-120 strypta. NSRen jag provat gick i 110-115 strypt.. sen kan jag inte säga hur bra den är i motorn, antar att den är fräsh.

Okej, jag har nu inte papper att jag åkt fast för polisen o.s.v. i topphastighet, men lyssna noggrant nu för det börjar kännas meningslöst...

Jag har fortfarande brickan som jag klistrade in en bild på i motorcykeln. Avgasröret har bara fått en behandling av ett par deciliter soppa och en tändare för ursotning (negligerbar effektökning). Dreven är bara vad jag fick när jag gick in på en mcbutik och beställde nya. Kommer en ihåg tandantal...
Jag ligger normalt runt 140km/h i topphastighet, men toppnoteringen (svag nedförsbacke på motorväg med KRAFTIGT regnväder just framför = mycket syre i luften) är på 150km/h plusminus 1-2km/h pga att jag tittade på vägen större delen av tiden.

Strypt hoj? Jag vet inte vad det kallas om man sätter en platta som minskar flödet, men där jag kommer ifrån kallar vi det "strypning". Även då jag körde gokart och vi satte en liknande bricka i insuget kallade vi det för strypning...

Jag har som sagt hojen ca 100mil från det jag bor just nu, så jag kan inte fotografera hur det ser ut... Vilket jag tydligen måste för att folk ska tro mig... :huvet

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Padde skrev:

Mina tidigare erfarenheter gäller 85cc 2takts gokartsmotorer som jag tävlade med i 6år. Första 3åren med strypning, sen plockades den ur och avgassystemet byttes.

Hur mycket mer det kommer ge på toppfart vet jag inte, då jag inte känner många som kör NSR, och jag tänker inte ringa runt på blocketannonser för att fråga. men då jag har ca 4000rpm kvar att varva när den inte orkar KAN det ge en del i hastighet om den kommer orka. Jag har inte testat, men efter denna diskussion ska jag göra det så fort jag har möjlighet...
Uppger de en ca hastighet på en sida är det troligen inte bara plockat ur luften...

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Svanen skrev:
Får du upp din hoj i 176km/h så har du gjort en jäkla fint jobb!
Om vi snackar riktig hastighet då såklart, annars kan man ju trimma mätaren..

En polare var och pillade på min mätare häromdagen, jag kom upp i nästan 200km/h, på 5:an, på låga varv :hihi

BTW så kanske inte den strypningen gör så mkt på toppen?
Kanske ger ett skönare bottenvrid bara!

Min mätare visar riktig hastighet, emn det finns alltid fel i hastighetsmätaren. Dock har jag redan sagt att det är mätarhastighet jag går på, men till sommaren ska även nån få lägga sig bakom och mäta med bil...

oskjan

Stronger than ever!
Gick med
26 Dec 2003
Hoj
Såld...
sirmiro skrev:
det går inte att ligga över 120 utan att vara orolig då det känns instabilt

Det är ju därför den är så rolig att köra! Hyfsat med kusar i ett instabilt chassie, inte är jävlar inget för fegisar! :yoparty

Jag menar allvar. Har provkört den nya TZR:en, och visst.. den gick rätt bra, men hur kul är det egentligen att ha ett skitstabilt racingchassie till en 125:a? Man går ju ingen fartkänsla över huvud taget...

Solid snake skrev:
Kan inte ha varit många rätt på din tzr då, min gjorde iaf 145 strypt och känns inte ett dugg nervös heller för den delen.

Nu gör den bara 150 ostrypt men nerdrevad, originaldrevad gör den mätaren ut och lite till, känns inte ostabil heller.

Kan bara hålla med, förutom att min toppar 160-170. SÅÅ instabil är den inte, men visst är det lite svajjigare i kurvorna än dom nya hojarna. Rakt fram är den knappast orolig, men inte heller helt lugn. Som sagt.. fartkänsla! :hihi

Last edited:

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
TheDiversion skrev:
Det är ju därför den är så rolig att köra! Hyfsat med kusar i ett instabilt chassie, inte är jävlar inget för fegisar! :yoparty

Jag menar allvar. Har provkört den nya TZR:en, och visst.. den gick rätt bra, men hur kul är det egentligen att ha ett skitstabilt racingchassie till en 125:a? Man går ju ingen fartkänsla över huvud taget...

Hehehe... :D

Ligger nåt i det du säger... Att inte veta om man har grepp när man lutar ner i 70km/h kräver sin förare... :tungan

Dock föredrar jag att vara chicken och veta att greppet finns när det behövs... :D

mvh//Micke

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
jag skulle vilja hävda att du inte har en 11kw strypning eller att din mätare är i km/h... :7peta

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
philsson skrev:
jag skulle vilja hävda att du inte har en 11kw strypning eller att din mätare är i km/h... :7peta

Du får gärna göra ett effekttest på min hoj om du känner för det...

Min mätare är i km/h och den når upp till 150kilometer per timma, vilket även kan sägas vara 15mil per timma eller 81knop am man föredrar det. Ska vi gå till SI enheter går den i 41.666... meter per sekund.

mvh//Micke

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
sirmiro skrev:
Du får gärna göra ett effekttest på min hoj om du känner för det...

Min mätare är i km/h och den når upp till 150kilometer per timma, vilket även kan sägas vara 15mil per timma eller 81knop am man föredrar det. Ska vi gå till SI enheter går den i 41.666... meter per sekund.

mvh//Micke

Kvittar ju vad du skriver alla här inne ver hur en gammal NSR går och antagligen är det fel på mätaren den elr är nån av strypningarna ute. Går den så bra som du säger ska du inte vänta dig nån större effekt ökning om du nån gång ostryper den. Din NSR går inte bättre än nån annans gammel NSR, samma grejor.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Padde skrev:
Kvittar ju vad du skriver alla här inne ver hur en gammal NSR går och antagligen är det fel på mätaren den elr är nån av strypningarna ute. Går den så bra som du säger ska du inte vänta dig nån större effekt ökning om du nån gång ostryper den. Din NSR går inte bättre än nån annans gammel NSR, samma grejor.
bra sagt.. sitter ingen supermotor i den precis.. är bara en vanlig NSR och argumentationer är helt meningslösa.. jag får mäta upp dig nån gång ... men först får du visa mig strypningen :D

sirmiro

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Saknas pga ekonomi. =(
Padde skrev:

Ligger mycket i det,. men det visar sig som sagt... :tungan

philsson:
Säg bara till när... :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...