Honda NSR125 eller någon annan 125cc modell av tankliggare!

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
hur mycket har en af1 på pappret? 36? och en rgf har 33 på pappret. hur mycket skilnad gör det?
bara undrar, för att så lite som det ändå är så gör det väll inte så stor skilnad?

snälla... allt handlar inte om hästkrafter rakt ut i luften :7peta kan handla om vrid, friktion, vikt, motstånd så som vindmotstånd, vad du åt till frukost,skitnödig och hur mycket hemlängtan du har och så vidare... :pannkyss :näsblod

även om min hoj vilar på 20-25 häst så kommer min inte toppa mer än 9 hästars cbr :gnissla

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
snälla... allt handlar inte om hästkrafter rakt ut i luften :7peta kan handla om vrid, friktion, vikt, motstånd så som vindmotstånd, vad du åt till frukost,skitnödig och hur mycket hemlängtan du har och så vidare... :pannkyss :näsblod

även om min hoj vilar på 20-25 häst så kommer min inte toppa mer än 9 hästars cbr :gnissla

men nu har väll inte din samma utformning som en cbr? :tungan
af1:an och rgf:en är ju jävligt lika i formen, alltså ungefär samma vindmotstånd, och vridet borde ju va nästan detsamma eftersom det bara är 125cc tvåtakt båda två.
det är väll bara till att fixa en tävling mellan en rgf och och en af1:a :)
af1:an drar nog rgf:en lite, men inte mycket...
men jag ska väll inte säga nå mer, får väll alla på mig då...

Edit: och sen så har väll inte cbr:en 9 hästar, utan 9kw ;)

Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Eller så köper man en 4-taktare och är nöjd med driftskostnaden :tummenupp
Min drar aldrig över 0,4 hur mycket jag än gasar :) :tummenupp

Eller så väntar man nått år och köper en stor hoj, men det är ju inte så roligt:rolleyes: :)

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
men nu har väll inte din samma utformning som en cbr? :tungan
af1:an och rgf:en är ju jävligt lika i formen, alltså ungefär samma vindmotstånd, och vridet borde ju va nästan detsamma eftersom det bara är 125cc tvåtakt båda två.
det är väll bara till att fixa en tävling mellan en rgf och och en af1:a :)
af1:an drar nog rgf:en lite, men inte mycket...
men jag ska väll inte säga nå mer, får väll alla på mig då...

Edit: och sen så har väll inte cbr:en 9 hästar, utan 9kw ;)

Ne min hoj är inte utformad på samma sätt... ja vet! ett dåligt exempel!:näsblod som du sa.. ni får ha en tävling :yoparty fast det handlar inte alltid om styrkan i de flesta fall, utan vad som sitter bakom styret :tummenupp jag vann i race mot en rs med min mt5a (när man var ett moppefucko) på ca. 400m :D fast den var rätt trimmad kan man säga :banana
Nja.. cbr:en har kanske mer än 9 häst men knapast 9kw.. kanske de nya har det. polarens har bänkats på 11hk och han har efektpipa och lite grejs

Skarp92

Hojåkande bushman
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Ne min hoj är inte utformad på samma sätt... ja vet! ett dåligt exempel!:näsblod som du sa.. ni får ha en tävling :yoparty fast det handlar inte alltid om styrkan i de flesta fall, utan vad som sitter bakom styret :tummenupp jag vann i race mot en rs med min mt5a (när man var ett moppefucko) på ca. 400m :D fast den var rätt trimmad kan man säga :banana
Nja.. cbr:en har kanske mer än 9 häst men knapast 9kw.. kanske de nya har det. polarens har bänkats på 11hk och han har efektpipa och lite grejs

mm, det är bara för nån som har en af1:a att komma till Tuvängen när 125:a meetet är :tummenupp I´ll be there ;)
haha ok, dålig förare på RS:en? :rolleyes:
jag har iallafall sett siffror från Hondas brochyrer att cbr:en har 9kw eller så var det 8kw... jag kommer inte ihåg

Tuggummimannen

Miss Blue är färdig!
Gick med
8 Aug 2007
Hoj
Suzuki RG125F, lättat svänghjul och annan reed
Asså vilket jävla snack om Rgf och AF1... Det går fort i båda fallen, jag tror vikten spelar högst roll om vem som vinner i ett race. Det grundar jag på att en Rgf har exakt likadan motor som en aprillia rs men är ändå inte lika snabb. Skillnaden är att en rgf har 250 ram vilket gör den 20 kg tyngre än en rs...

så om en rgfsnubbe väger 65 och en rssnubbe väger 85 så tror jag att det blir jämt...

/T

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
mm, det är bara för nån som har en af1:a att komma till Tuvängen när 125:a meetet är :tummenupp I´ll be there ;)
haha ok, dålig förare på RS:en? :rolleyes:
jag har iallafall sett siffror från Hondas brochyrer att cbr:en har 9kw eller så var det 8kw... jag kommer inte ihåg

jo fast de brukar lägga till 1-2 mer i dessa fall för att ingen märker någon skilnad

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0