Honda RC 213 V-S

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
detta är ju en hoj som är likvärdig till Koenigsegg, Panagani med flera... inget man SKOJAR BORT DIREKT!

du menar att Hondan har uppstått ur en superdesignad, exlusiv lyxhyperhoj?
för det är vad du likställer den med tycker jag när du nämner bilarna.
Den är ju snarare en avknoppning på en tävlingshoj, motogp hojen.
en Koenigsegg eller Pagani har ju noll med F1 att göra, RCVn har ju massor med motogp att göra.
 

Barroz

Tvåtaktare
Gick med
16 Nov 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RS250 -96 | TZ250 Replica -91
Tror jag la mer vikt på vad man får för pengarna och inte vad grejerna har för ursprungs förknippning.

Tänker att folk med miljarder på "leksaks kontot" dom köper en sådan här och har i deras samling, fan vet jag :p

Sen förknippningar så har prestanda och design i slutändan alltid o göra med F1 eller dylik bilsport där man påverkar bilindustrin
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Hojen är fantastisk!!
Men priset gör den till ett rent samlarobjekt, något gulligt att sätta på kronjuvelsplatsen i sitt privata museum.
Kanske, kanske någon välbeställd posör tar på sig jeans å skinnjacka å gasar lite på någon raka i USA, Kina lr Japan å, lägger upp på Youtube.
Enda bilderna från bana lär ju vara pressfolk som får smeta ihop hyllningar till sina dreglande läsare, dvs Honda´s creddability höjs.

Konstigt val av Honda att sätta denna i produktion såvida de inte låter ev kassavinster fylla på racekassan.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hojen är fantastisk!!
Men priset gör den till ett rent samlarobjekt, något gulligt att sätta på kronjuvelsplatsen i sitt privata museum.
Kanske, kanske någon välbeställd posör tar på sig jeans å skinnjacka å gasar lite på någon raka i USA, Kina lr Japan å, lägger upp på Youtube.
Enda bilderna från bana lär ju vara pressfolk som får smeta ihop hyllningar till sina dreglande läsare, dvs Honda´s creddability höjs.

Konstigt val av Honda att sätta denna i produktion såvida de inte låter ev kassavinster fylla på racekassan.

De första meningarna i ditt inlägg har svaret på din sista mening.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Honda säger: ”200.000 euros plus”.

Jag snackade med projektledaren för Hondas privatracer som just nu är på plats i Valencia. Enligt honom är motorn i gathojen snarlik den motor som Hayden, Redding, Aoyama och Abraham har rejsat denna säsong. Att hojen är "gatlaglig" är tydligen en sanning med modifikation. Hojen levereras nämligen med ett något öppet avgassystem samt en bunt dokument som berättar att den KAN byggas om så att den blir laglig...Han berättade också att man diskuterat att bygga gathojen i 213 exemplar och att sälja den för just 213.000 Euro. Om detta beslut verkligen är fattat vet jag dock inte.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Jag snackade med projektledaren för Hondas privatracer som just nu är på plats i Valencia. Enligt honom är motorn i gathojen snarlik den motor som Hayden, Redding, Aoyama och Abraham har rejsat denna säsong. Att hojen är "gatlaglig" är tydligen en sanning med modifikation. Hojen levereras nämligen med ett något öppet avgassystem samt en bunt dokument som berättar att den KAN byggas om så att den blir laglig...Han berättade också att man diskuterat att bygga gathojen i 213 exemplar och att sälja den för just 213.000 Euro. Om detta beslut verkligen är fattat vet jag dock inte.

Tack för bra insider info:tummenupp
Bra tanke tycker jag då den hojen hör hemma på banorna. Hmm, undra om Andreas Mårtensson gör comeback i SBK SM med den?;);)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Alltså, dom där speglarna är så fruktansvärt malplacerade, synd på en annars grym hoj!

image.jpg
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Men de är säkert lätta att plocka bort och lämnar inga fula hål i kåpan :tummenupp Och synd att du inte kan köpa den då speglarna är så gräsligt fula :tungan

Fattar jag med men man vill väl inte köra olagligt:rolleyes:

Tycker ändå att speglarna stör helhetsbilden å det gruvligaste, tur då att honda har gått ifrån speglarna med inbyggda blinkers som jag gissar var meckigt att ta bort med tanke på att elen gick igenom toppkåpan och nedåt typ. Har varit med om att plocka ned en kawa zx10r med integrerade blinkers i speglarna, det tar sin lilla tid men att klippa kablarna var oundvikligt, tråkigt om man nu vill behålla dom som original för återmontering.
 
Last edited:

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet
Ditt nickname, du måste vart med i svängen en tid,
fråga, har du hittat nått t.ex youtube klipp på bröderna?

Jo, har varit i svängen så pass länge att jag hunnit med att köra med Anders Andersson i velodromen på Karlskoga under några år. Jag borde kanske pensionera mig snart. :näsblod

Jag har dessvärre inte hitta något vettigt eller tittbart på de underhållande bröderna på nätet.
Det borde dock kunna gå att få tag på en DVD med Thunderbike-serien från England. De har en förmåga att konvertera gammalt VHS material till DVD.
Anternativ är det någon här på SH som sitter på denna guldgruva till underhållning i DVD format. Jag såg att du efterlös detta redan 2007 i en tråd. Det är kanske dags att göra en ny förfrågning. Vore trevligt att ha och kunna titta på, så att man kan härda ut till i vår.
 
Last edited:

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Ditt nickname, du måste vart med i svängen en tid,
fråga, har du hittat nått t.ex youtube klipp på bröderna?

Jag kommer också ihåg Eustaquio och Idalio Gavira. Först med motardsladd i roadracing, skulle jag tro.

Borde jag också pensionera mig? Jag är MYCKET yngre än Broder Gavira här.

För att ytterligare driva ifrån ämnet i tråden har vi Idalio med i den här videon. Nummer 4. Ganska tama sladdar med dagens mått mätt.
 

Broder Gavira

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Flertalet
Jag kommer också ihåg Eustaquio och Idalio Gavira. Först med motardsladd i roadracing, skulle jag tro.

Borde jag också pensionera mig? Jag är MYCKET yngre än Broder Gavira här.

HÖRRÖDU! Vadå MYCKET yngre? :7peta
Tänkte faktiskt på dig i frågan om BG. Ha inte du nått gammalt material liggandes?

Jag håller med dig, de var absolut först med denna åkstil, mycket bredare uppställ än dagens piloter och inga Chicken fasoner med ett ben ut som någon balansaxel. :Bugar
 
Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Där ser man, napp från andra gubbar :) vet dock inte vem du är "broder".
Jag har ju själv en halv garderob med VHS racing, men aldrig tid att digitalisera arkivet,
innehåller majoriteten av 500 och superbike från mitten 80 framåt.
Gavira ja, första jag såg som sladdade in i sväng, lite som den här herren som hade armbågen i marken innan MM ens va född.
74518440981_n.jpg
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top