Det är samma rödfärg på -00 och -01. (-01 fanns SP-1 även i Silver).Stefan.L skrev:2362976En liten fråga bara e de nån skillnad på färgerna mellan 00 &01 eller e de samma röda färg?
Det är samma rödfärg på -00 och -01. (-01 fanns SP-1 även i Silver).Stefan.L skrev:2362976En liten fråga bara e de nån skillnad på färgerna mellan 00 &01 eller e de samma röda färg?
Inga problem att ta upp den i 2:an. Det är bara att koppla eller gasa upp den.Tonyhmontana skrev:2363675hallo alla sp1 förare har en fråga får ni upp era bågar i 2växel och i så fall hur ?
MickeG skrev:2353030Ja ja till salu.....nu när du testat min är det bara att börja bygga lite.
Tyvärr var jag på Gelleråsen i onsdags och skrotade så det blir till att köra fighter resten av året
Sådär ja, bara att skicka pm när det är dags för ditt vinterprojekt.sp2 skrev:2375004Ja du Micke, efter att provkört din Sp så börjar jag se potensialen i hojen igen
Sen testade jag och jämförde orginal R6 med Ståhlis Öhlinskittade R6 och jag måste säga vilken skildnad
Så nu börjar planerna på att kitta min Sp med lite bättre fjädringskomponenter typ Öhlins! Åtminstone fram där jag har alldeles för mycket sag!
Vart jag skall börja skala bort fler kilon på hojen vet jag inte ännu!
Jag hör nog av mig till dig Micke när det blir dags i vinter!
MickeG skrev:2390003Sådär ja, bara att skicka pm när det är dags för ditt vinterprojekt.
Är det någon som ver om det går att ändra på hastighetsmätaren från miles till kilometer???
Kanon tack, då blir det till att hitta en i usa...RaZmaN skrev:2406726Håll inne knappen på displayen en stund, så hoppar den över så fint...
Snake skrev:2441401Var precis och provkörde en SP1:a och fyfaan vilken go känsla i den hojjen! Provade en R1-98 innan och den kände man ju igen men efter ett par kilometer på SP1:an så satt jag ju och gapflabbade i hjälmen. Vilken känsla!! Vilket ljud!! Satt iofs originalsystem på den men det spelar ingen roll. Nu sitter jag bara och väntar på besked från banken så kanske det blir en go bågehelg till innan det blir fördjävla tråkigt väder....
Simba skrev:2443620Kul att det är fler som upptäcker att högvarviga tvinnar har en underbar karaktär! Själv har jag ägt radfyror, V4, boxer-tvin och nu även V-tvin. De har själ, inte bara effekt. Jag går inte gärna tillbaka till radfyror om det finns en tvin att välja på som fyller samma funktion.
Kapa till ett par rör som distanser och skaffa längre skruvar. På så visRaZmaN skrev:2442892Halloj!
Har en sp1-00 som jag har såna däringa hajj-pajps på.
Infästningen till dämparna upptar passagerarpinnarnas plats, så därför kan jag inte skjutsa, o det kan ju vara tråkigt ibland.
Det går inte att skruva på originalpinnarna för de har ett praktiskt litet fäste för originalpiporna och får därav inte plats...
Nu undrar jag om det är någon som vet om det finns pinnar med fästen som är lite smäckrare och kan tänkas få plats?, nån annan hoj med samma hålbild för detta?, vill ju inte sätta sågen i originalpinnarna...
Ja just det, har en bild också...
MickeG skrev:2443724Kapa till ett par rör som distanser och skaffa längre skruvar. På så vis
får du ut orginal pinnarna utanför dämparna. Jag gjorde så på min Firestorm, tyvärr har jag ingen bild
Snake skrev:2445934Ja, då var den min och hemma. Hann tyvärr bara 5 mil på premiärturen innan jag blev invinkad och blev bötfälld av Henrietta Haffa (snyggaste lilla trafikpolis jag nånsin träffat på... ) för en liten fortkörningsbot... Kom in mot en femtiosträcka och slog av några meter försent och där stod det en snubbe och viftade åt mig mitt i vägen... Tänkte att vilken idiot, jag tar det ju lugnt tills jag såg att han hade en laserpuffra i handen... Jaha, kul det här. Tur i oturen så blev det bara 12 km/h för fort.... Tur dom inte stod i skogen en kilometer innan.. Rätt kul att alla poliser var väldigt intresserad av bågen. En ställde till och med frågan: Hur fort går den? För fort tydligen svarade jag och det var faktiskt en riktigt riktigt trevlig stämning där på plats så jag frågade lite försynt att vi kanske skulle skita i boten om jag lovade att tuffa lagligt hela vägen hem men då ryckte bitchen i Henrietta in och förklarade att den kunde jag inte snacka mig ur... Jaja, har fortfarande inte lyckats bli sur över böterna och det får man väl skylla på hojjen som t.o.m. får poliserna att bli glada....(relativt i ala fall) Ska ut på en liten tur innan jobbet nu...
/Snake
Har du tur har du 118Hk orginal, med slipon och Pc kan du få ett par hästar till, men den stora fördelen med Pc är att du får ett perfekt drag över hela registret. Kn-filter är slöseri med pengar, detta ger inte ett skit. Måste du välja vad du ska köpa så börja med PC och bänkningObelix skrev:2508742Tja! Jag bytte till mig en sp1a nyligen och är lite sugen på en pcIII samt en injustering i bänk, vad kan detta tänkas ge i bakhjulshästar tillsammans med slipon samt kn filter? Någon som vet? Hur mycket bör den ge utan moddar?
MickeG skrev:2509925Har du tur har du 118Hk orginal, med slipon och Pc kan du få ett par hästar till, men den stora fördelen med Pc är att du får ett perfekt drag över hela registret. Kn-filter är slöseri med pengar, detta ger inte ett skit. Måste du välja vad du ska köpa så börja med PC och bänkning
RRacer skrev:2510017Min hade strax över 130 på slangen (bänkad hos RG Engineering i Falkenberg).
Arrow slip-on, PCIII. tror inte att något annat är gjort med den.
Nu är det något tjuvsvin som har cykeln
Simba skrev:2511417130 på slangen låter otroligt bra! Räknar man med ca 10% förlust i drivlinan så har man då närmare 145HK i motorn! Inte illa, det är en hel del mer än orginal så det innebär att pengarna investerade i trim givit bra utdelning! Grattis!
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |