Adis skrev:2544107Går i tankarna att köpa mig en Sp1:a
Har hittat en som jag funderar på.
Vad är de för serviceintervaller på dom?
Och vad görs vid respektive service?
Andra saker man bör kolla efter som kan krångla?
/Adam
räkna med ett par hundratusen minstfazerfun skrev:2543457yummie....kostar hur många pengar?
Svingen, tanken och kithärvan är väl det enda som är knepigt att få tag i resten är ju eftermarknadsgrejer.MickeG skrev:2546731räkna med ett par hundratusen minst
MickeG skrev:2546731räkna med ett par hundratusen minst
Dom flesta saker gör faktiskt hrc, som toppar, kammar insprut, luftburk, trattar, kolvar etc och det är inte hellt lätt att få tag på dessa nu för tiden. Fälgar och avgassystemTriggerhappy skrev:2546746Svingen, tanken och kithärvan är väl det enda som är knepigt att få tag i resten är ju eftermarknadsgrejer.
Innan du köper nytt luftfilter, så bör du kolla in den här sidan.fazerfun skrev:2546754inte mer... har läst tråden från början till slut och fått ett gäng tips på moddar (det första kommer att bli öppnare luftfilter och PC3a)...hade ingen aning om att hojen hade sån potential/var så pass "snäll" original...
Adis skrev:2593824Var och provkörde en Sp1:a i helgen.
Vilken underbar hoj.. Jag blev kär direkt.
Men de var en sak som jag blev lite fundersam på
När jag körde iväg så högg den till på kopplingen. det var liksom svårt att körde iväg lungt och fint. Är detta nåt klassiskt för just sp1 eller är
de nåt i växellådan som börjar ge upp. Lammeler kanske? eller ännu värre kopplingskorgen som är kass.
Tacksam för svar!
/Adam
fazerfun skrev:2593854Ja visst tar den en med storm....
Kopplingen ska INTE hugga, det har jag aldrig upplevt på min. Tycker tvärtom att jag kommer iväg både mjukare och snabbare nu än med en högvarvig radfyra. Det enda jag reagerat lite över är den kraftiga motorbromsen men det får man vänja sig vid.
Adis skrev:2593824Var och provkörde en Sp1:a i helgen.
Vilken underbar hoj.. Jag blev kär direkt.
Men de var en sak som jag blev lite fundersam på
När jag körde iväg så högg den till på kopplingen. det var liksom svårt att körde iväg lungt och fint. Är detta nåt klassiskt för just sp1 eller är
de nåt i växellådan som börjar ge upp. Lammeler kanske? eller ännu värre kopplingskorgen som är kass.
Tacksam för svar!
/Adam
RRacer skrev:2594016Hmmm... det låter precis som min SP1:a, SOM BLEV STULEN I SOMRAS!!!
Var du och provkörde min hoj?
Adis skrev:2594046Nää de tror jag inte. Såg att du bodde i Varberg och tidigare ägare är uppåt landet så de tror jag inte. Men du hade alltså oxå de problemet med
att att den högg eller? Antar du inte hann göra nåt åt de innan de blev stulen eller?
Adis skrev:2594009Ja de kan man lugnt säga
Ja då är de väl nåt fel på kopplingen. Hmm hur ska man göra nu . Får väl leta vidare kanske eller pruta ner den såpass mycket att de räcker till en reperation. Ja alltid ska de vara nåt.
Motorbromsen var de verkligen klös i de kände jag oxå när jag provkörde den.
fazerfun skrev:2594102Ja normalt är det inte. Vad säger ägaren om kopplingen då? Han måste väl ha reagerat eller hävdar han att det är normalt? Skulle pruta benhårt.
Ja motorbromsen är en viktig sak att hålla i minne om du åker bana....att kasta i en för låg växel i kombination med lite för hög hastighet precis innan den där goa kurvan kan bli en rätt otrevlig upplevelse....men som Roger skriver, det finns ju botemedel.
Jodå, jag har själv ritat några S med bakhjulet i inbromsningen innan en kurva (på Slingerbulten) .fazerfun skrev:Ja motorbromsen är en viktig sak att hålla i minne om du åker bana....att kasta i en för låg växel i kombination med lite för hög hastighet precis innan den där goa kurvan kan bli en rätt otrevlig upplevelse....men som Roger skriver, det finns ju botemedel.
fazerfun skrev:2594102
Ja motorbromsen är en viktig sak att hålla i minne om du åker bana....att kasta i en för låg växel i kombination med lite för hög hastighet precis innan den där goa kurvan kan bli en rätt trevlig upplevelse....
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |