Honda SP1-tråden

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Adis skrev:
2594135 Han hävdar att de är normalt. Tråkigt att folk inte kan säga sanningen när man frågar om saker. Får väl som sagt ta fram smålänningen i sig och pruta järnet.

Haha men med lite vana kanske man kan få upp lite feta ställ i kurvorna :gnissla

Vilken tomte...vill han inte pruta så välj en annan hoj. Vad är det för årsmodell förresten? Begärt pris?

ja det skulle jag vilja lära mig...har ny 200 macka bak så det behöver slitas in lite...:D

Roger_SWE skrev:
2594140 Jodå, jag har själv ritat några S med bakhjulet i inbromsningen innan en kurva (på Slingerbulten) :D .

/Roger

Då testar vi det i vår tycker jag :tummenupp :yoparty

icko skrev:
2595052 Motorbroms e manligt!!:D
Att gå på sladd in i kurvorna skrämmer bakomvarande ylrettor lite så de inte kommer ifatt en på rakan efter..:gnissla

:D :D :tummenupp

Last edited:

Adis

Whatever!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Nåt kul till 2012 Tidigare hojar: ZX6R,KTM 660, Sp1-00, R1-00, CBR 600
fazerfun skrev:
2596145 Vilken tomte...vill han inte pruta så välj en annan hoj. Vad är det för årsmodell förresten? Begärt pris?

Ska åka upp imorgon tidigt så ska vi förbi en mc-firma som ska kolla på kopplingen så får vi se vad de kan vara för problem är de nåt så drar han av på priset. Så han verkar var en schysst kille ändå. Satt pris är 55.000kr så han ligger ju bra i pris tycker jag.
Så imorgon är man förmodligen Sp1 ägare :yoparty

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Adis skrev:
2596213 Ska åka upp imorgon tidigt så ska vi förbi en mc-firma som ska kolla på kopplingen så får vi se vad de kan vara för problem är de nåt så drar han av på priset. Så han verkar var en schysst kille ändå. Satt pris är 55.000kr så han ligger ju bra i pris tycker jag.
Så imorgon är man förmodligen Sp1 ägare :yoparty

Jamen då är ju allt under kontroll. Och 55k för en -00 Spetta är inget annat än ett klipp :tummenupp :tummenupp hoppas det är fel på kopplingen så kanske han kan dra av 2500 till...:rolleyes: :D

Hur många mil har det rullat? Är det något godis på den?

Adis

Whatever!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
fazerfun skrev:
2596256 Jamen då är ju allt under kontroll. Och 55k för en -00 Spetta är inget annat än ett klipp :tummenupp :tummenupp hoppas det är fel på kopplingen så kanske han kan dra av 2500 till...:rolleyes: :D

Hur många mil har det rullat? Är det något godis på den?

Haha vet i fan om man hoppas på de.. avdraget får jag ju ändå lägga ut sen :gnissla .

Den har rullat cirka 2600 tror jag de var.
Inte så mycket godis tyvärr men de sitter micron på iaf.:)
ÅÅ de räcker gott och väl för mig. Blir väl att fixa lite mer godis under vintern till den som undertail m.m. Funderar på att lacka fälgarna i mattguld men jag får se lite.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Adis skrev:
2596381 Haha vet i fan om man hoppas på de.. avdraget får jag ju ändå lägga ut sen :gnissla .

Den har rullat cirka 2600 tror jag de var.
Inte så mycket godis tyvärr men de sitter micron på iaf.:)
ÅÅ de räcker gott och väl för mig. Blir väl att fixa lite mer godis under vintern till den som undertail m.m. Funderar på att lacka fälgarna i mattguld men jag får se lite.

Testa iaf...går det så går det. Jag betalar aldrig begärt pris. Hittar man sen skavanker eller rena fel (som en huggande koppling) så måste man förhandla. Men 55k är ett bra pris, det håller jag med om.

Micron är inte fel, det påstås mullra fint. Inte som Akra men ändå....:rolleyes: :D

En undertail står högt på min önskelista också. Hör av dig om du hittar någon snygg. Å se till att lägg ut bilder på hojen när du har den hemma. :tummenupp

crazy martin

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
tl1000s bad matherfucker
Adis skrev:
2594135 Han hävdar att de är normalt. Tråkigt att folk inte kan säga sanningen när man frågar om saker. Får väl som sagt ta fram smålänningen i sig och pruta järnet.

Haha men med lite vana kanske man kan få upp lite feta ställ i kurvorna :gnissla

det e normalt att det hugger om du gazzzar rejällt när du kör iväg.han talde sanning:D

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
Det är jag som är ägare av adis nya köp... jag var på mc firma och kollade upp kopplingen. inga problem alls. och pruta kan han glömma:D 55k svider redan :D men men . har lite annat som ska fixas..men var säkra. det blir en twin nästa sommar igen...jag är just nu olyckligt kär :( spettan lämnar mig

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ruaro skrev:
2598493 Det är jag som är ägare av adis nya köp... jag var på mc firma och kollade upp kopplingen. inga problem alls. och pruta kan han glömma:D 55k svider redan :D men men . har lite annat som ska fixas..men var säkra. det blir en twin nästa sommar igen...jag är just nu olyckligt kär :( spettan lämnar mig

Ok...vad var det för fel på kopplingen? För normalt kan det ju knappast vara...:confused:

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Det är inte så enkelt att föraren är ovan med den höga utväxlingen på 1:an i kombination med den låga tomgången och upplever att den hugger pga det när han ska iväg? (Jag har upplevt något liknande när man skjutsar och inte slirar tillräckligt på kopplingen när man ska iväg.)

crazy martin

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
tl1000s bad matherfucker
fazerfun skrev:
2598895 Ok...vad var det för fel på kopplingen? För normalt kan det ju knappast vara...:confused:

det e helt mormalt!!!!över 3000rpm hugger den.det har nåt med slirrfunktionen att göra.fast det blir tvärtom när man gasar(kör) iväg o varvar för mycket.ni som har aldrig varvat mer än 3000rpm kan inte känna av det bara.kopplingskorgen e byggt på nåt konstigt sätt att det går inte att slirra. har hört att folk svetsar ihop(vet inte hur det går till)korgen.har uplevt detta hur många gng som helst på steetracebanan. min polare som äger en 2-an har inte det problemet längre.
DET E INGET FEL PÅ KOPPLINGEN!!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
crazy martin skrev:
2599113 det e helt mormalt!!!!över 3000rpm hugger den.det har nåt med slirrfunktionen att göra.fast det blir tvärtom när man gasar(kör) iväg o varvar för mycket.ni som har aldrig varvat mer än 3000rpm kan inte känna av det bara.kopplingskorgen e byggt på nåt konstigt sätt att det går inte att slirra. har hört att folk svetsar ihop(vet inte hur det går till)korgen.har uplevt detta hur många gng som helst på steetracebanan. min polare som äger en 2-an har inte det problemet längre.
DET E INGET FEL PÅ KOPPLINGEN!!

ok ok ok ok...jag tror dig. :pannkyss :) Jag måste väl slira fett alt inte varva över 3000 då för, som sagt, det finns inget som hugger på min Spetta, vara sig koppling eller något annat.

Xzite

Insane in the brain
Gick med
3 Jun 2004
Hoj
R1 -03
fazerfun skrev:
2599185 ok ok ok ok...jag tror dig. :pannkyss :) Jag måste väl slira fett alt inte varva över 3000 då för, som sagt, det finns inget som hugger på min Spetta, vara sig koppling eller något annat.

Nu står spettan i min källare. :) :yoparty :yoparty Skulle tagit en sväng ikväll men regnet pissar ner:huvet . Testade kopplingen lite extra innan jag köpte den idag. Och den kändes helt ok. Förmodligen så var de bara lite ovant i början. Men nu så funkar de fint. Jag slänger upp lite bilder i helgen på den.
Nu ska de letas lite coola saker till den. Ny undertail m.m.

Ruaro glöm inte att kolla upp den där sidan som hade den snygga undertailen. Du kan väl pm:a den.

Adis på polarns nick

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Xzite skrev:
2599485 Nu står spettan i min källare. :) :yoparty :yoparty Skulle tagit en sväng ikväll men regnet pissar ner:huvet . Testade kopplingen lite extra innan jag köpte den idag. Och den kändes helt ok. Förmodligen så var de bara lite ovant i början. Men nu så funkar de fint. Jag slänger upp lite bilder i helgen på den.

Ruaro glöm inte att kolla upp den där sidan som hade den snygga undertailen. Du kan väl pm:a den.

Adis på polarns nick

GRATTIS :tummenupp :yoparty :)

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
Xzite skrev:
2599485 Nu står spettan i min källare. :) :yoparty :yoparty Skulle tagit en sväng ikväll men regnet pissar ner:huvet . Testade kopplingen lite extra innan jag köpte den idag. Och den kändes helt ok. Förmodligen så var de bara lite ovant i början. Men nu så funkar de fint. Jag slänger upp lite bilder i helgen på den.

Adis på polarns nick

Här har du en rätt läcker undertail som jag köpte till min. Finns på Bikersneed. Dyr, (3500 inkl. frakt) men jag tyckte det var värt det. Nu har man lite och fixa med i vinter...

Bifogat

• sp1.jpg
    sp1.jpg
    34.9 KB · Visningar: 141
  • 7101500_2.jpg
    7101500_2.jpg
    33 KB · Visningar: 117
  • 7101500_4.jpg
    7101500_4.jpg
    36.9 KB · Visningar: 165

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Snake skrev:
2599607 Här har du en rätt läcker undertail som jag köpte till min. Finns på Bikersneed. Dyr, (3500 inkl. frakt) men jag tyckte det var värt det. Nu har man lite och fixa med i vinter...

Snygg :tummenupp :tummenupp

Är det Mototeck? Går blinkarna igenom besiktningen? Har torskat tidigare på att de sitter för tätt/har fel färg mm?

Last edited:

Ruaro

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2006
Hoj
NU R6-03 mina ex Zx9r-95 TL1000R 99, tl1000r 00 och en sp1a-00
SÅ nu är det bara spara ihop till en ny hoj nästa sommar då... får nog bli en lite billigare att leka med. så får jag försöka få ihop en större slant till 2008. (säger jag nu..kommer säkert ta lån igen :D) det är ingen som vet någon bra sida för importerade hojjar??? är riktigt sugen på en svart sp2a

Adis

Whatever!!
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
Ruaro skrev:
2600946 SÅ nu är det bara spara ihop till en ny hoj nästa sommar då... får nog bli en lite billigare att leka med. så får jag försöka få ihop en större slant till 2008. (säger jag nu..kommer säkert ta lån igen :D) det är ingen som vet någon bra sida för importerade hojjar??? är riktigt sugen på en svart sp2a

Kolla på mobile.de där finns en del.
Snygg hoj du har som avatar sån vill jag ha :gnissla :arsele :) :tungan
Får hoppas de inte blir för kallt ikväll isåfall blir de en tur på spettan. :yoparty

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Adis skrev:
2601067
Får hoppas de inte blir för kallt ikväll isåfall blir de en tur på spettan. :yoparty
Jag kommer själv ihåg när jag hade köpt min sptvåa. Första riktiga turen blev en klar och kall kväll i slutet av september:
Jag satt och njöt av den snygga instrumenteringen med den snygga orange belysningen. Framlyset lös starkt och kritvitt i nattmörkret. Reglagen gick lätt och fint, kopplingen var nästan löjligt lätt. Allt satt där det skulle. Växellådan var grymt tight och fin. Jag varvade ur ett par växlar och njöt av det underbara ljudet.
Jag hade funnit min nya kärlek. Det var en Hynda :D

/Roger

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln