Honda SP1-tråden

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Idag åker jag och träffar Abbe med hans SP1. Vi kommer att hålla ett Micro-SP1-möte. Ska bli kul att se hans skapelse!

Zulan, haka på kanske???

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Idag åker jag och träffar Abbe med hans SP1. Vi kommer att hålla ett Micro-SP1-möte. Ska bli kul att se hans skapelse!

Zulan, haka på kanske???

trevligt att träffas igen anders:) 3 spettor på en å samma plats, jag å rayback svängde av vid kvibille å busade lite på gamla E6:an, provade lite olika tekniker å få upp han på slangen å det var inga problem varken med å gasa eller koppla upp den, fan va fint han kommer när man kopplar upp han i tvåan:tungan

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
trevligt att träffas igen anders:) 3 spettor på en å samma plats, jag å rayback svängde av vid kvibille å busade lite på gamla E6:an, provade lite olika tekniker å få upp han på slangen å det var inga problem varken med å gasa eller koppla upp den, fan va fint han kommer när man kopplar upp han i tvåan:tungan

NICE! Kul att träffas; jäkligt fina cyklar ni lagt vantarna på! Det mullrade gott, och JA, men kan wheela med en SP1:a...:tummenupp

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
NICE! Kul att träffas; jäkligt fina cyklar ni lagt vantarna på! Det mullrade gott, och JA, men kan wheela med en SP1:a...:tummenupp

ahh men din cykel går då inte av för hackor den heller, riktigt nice med gilles + det andra du har kostat på den, riktigt snyggt:) då syns vi på falken nästa vecka da, jag räknar med halmstadgänget:tummenupp

Jesperado

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Honda VTR1000 SP1 -00
Inget nytt ämne precis, men drivpaket...

Jag behöver ett nytt drivpaket och har bestämt mig för att prova originalutväxling denna gången. Jag kommer antagligen att ångra mig och sätta på ett större bakdrev och/eller ett mindre framdrev igen, men jag vill i alla fall prova.

Vad ska man ha för kedja (o-ring, x-ring, z-ring osv.), och var är det just nu bäst/billigast att köpa ett helt drivpaket?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Inget nytt ämne precis, men drivpaket...

Jag behöver ett nytt drivpaket och har bestämt mig för att prova originalutväxling denna gången. Jag kommer antagligen att ångra mig och sätta på ett större bakdrev och/eller ett mindre framdrev igen, men jag vill i alla fall prova.

Vad ska man ha för kedja (o-ring, x-ring, z-ring osv.), och var är det just nu bäst/billigast att köpa ett helt drivpaket?

jag har originaldrevning och jag drar jämnt mot polarens (rayback här på sporthoj:krama) trots att han har både drevat och power commander PLUS ATT JAG VÄGER 25 PANNOR MER:D

är åsså i köpatagen jag kommer dock att dreva den 42/15

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
R1
Ponnyhästar

jag har originaldrevning och jag drar jämnt mot polarens (rayback här på sporthoj:krama) trots att han har både drevat och power commander PLUS ATT JAG VÄGER 25 PANNOR MER:D

fan vad surt:huvet, jag måste ha ponnyhästar. Hur kan jag och abbe dra jämnt när jag har powercommander och 15/42 drevning. Plus att den är väldigt svår att koppla upp på slangen i tvåan, känns som den inte orkar riktigt.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Kanske dåligt mappad om den är mappad efter din hoj alls? Kanske bara tagit en mapp från nätet som suttit på en hoj med liknande saker på....?!

Eller så kör du som en kärring.... Det är upp till dig att välja vilket....:D:tuttar

Har du några bänkpapper?

Ännu en SP1 till salu.... http://www.blocket.se/kippan/Mycket_fin_och_valskott_Honda_VTR_1000_sp_1_21682744.htm?ca=10&w=3
3800 mil
Svensksåld
Servicebok
Nybes 090427
Leo Vince Titan High Pipes, Original medföljer.

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
fan vad surt:huvet, jag måste ha ponnyhästar. Hur kan jag och abbe dra jämnt när jag har powercommander och 15/42 drevning. Plus att den är väldigt svår att koppla upp på slangen i tvåan, känns som den inte orkar riktigt.

shetlandsponnyn:hihi:hihi

kåre

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Hoj
R1 -09
Kanske dåligt mappad om den är mappad efter din hoj alls? Kanske bara tagit en mapp från nätet som suttit på en hoj med liknande saker på....?!

Eller så kör du som en kärring.... Det är upp till dig att välja vilket....:D:tuttar

Har du några bänkpapper?

Ännu en SP1 till salu.... http://www.blocket.se/kippan/Mycket_fin_och_valskott_Honda_VTR_1000_sp_1_21682744.htm?ca=10&w=3
3800 mil
Svensksåld
Servicebok
Nybes 090427
Leo Vince Titan High Pipes, Original medföljer.

softisman hur mycket bromsar din ibänk med eller utan trycksattluftburk du har väl också durbahn luftburk min ger 130bhk utan burk 95nm vid 3000v.

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Idag blev jag strandsatt när mitt batteri beslutade sig för att lägga av! jätteroligt.....tur att polarn kunde komma & att OK/Q8 hade ett batteri så jag kunde komma hem.....verkar som att ett batteri som ej underhållsladdas över vintern inte pallar med.:mad:
I övrigt nöjd ännu så länge! :tummenupp

Spettan på blocket såg ju riktigt nice ut! bra pris också 52.000:-

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
2002 SP-2

Har ett helt nytt 520 drivpaket 15/42 liggande om någon är intresserad att köpa.

Ett sånt här är det fast med O-ring:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOND...7920857QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Ge mig ett bud...

/m

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
softisman hur mycket bromsar din ibänk med eller utan trycksattluftburk du har väl också durbahn luftburk min ger 130bhk utan burk 95nm vid 3000v.

När jag mappade den förra året uten luftburken fick jag 125hk på hjulet och 102nm men vet inte exakt vid vilket varv...
Här är pappret: http://sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=63606
Jag har inga uppgifter under 3500 varv?!:va
Vad har du gjort mer på din hoj då?

Ska dock mappa om min nu med burken så vi får se vad det blir för siffror då!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept