Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...?![]()
Betalar 9600:- hel/hel med möjlighet att ställa av när jag vill. Kan det skilja så mycket på Sthlm och six finger county????
Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...?![]()
Betalar 9600:- hel/hel med möjlighet att ställa av när jag vill. Kan det skilja så mycket på Sthlm och six finger county????
Tog en halvförsäkring hos Folksam, där jag kan ställa av på vintern, ca 650:- / mån kan man ju leva med...
Dessutom kan jag meddela att det kom en kille & köpte min discolackade Blade ikväll!!
Fan va skönt, nu ska jag ner & sopa garaget & polera depåstödet så Spettan kommer trivas riktigt gott!!
LÄNGTAR!!! :![]()
Tog en halvförsäkring hos Folksam, där jag kan ställa av på vintern, ca 650:- / mån kan man ju leva med...
Dessutom kan jag meddela att det kom en kille & köpte min discolackade Blade ikväll!!
Fan va skönt, nu ska jag ner & sopa garaget & polera depåstödet så Spettan kommer trivas riktigt gott!!
LÄNGTAR!!! :![]()
Nej, det enda är den går lite väl fett på låga varvtal som original, men det rår man bot på med en "Powercommander".
Få ägare och många mil brukar sällan vara problem. Stor service vid 2400 mil (inkluderar ev. ventiljustering om nödvändigt).
Finn: jag skulle testa med Autosol på dina slipon, det är ett riktigt mirakelmedel!
Hej !
Funderar på att köpa mig en sp1 och har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. Hadde tidigare en fajjerstårm '03 och hade problem med nysningar/hostande (på hojjen) som störde mig rätt rejält, var tydligen ett standardfel på stormen med sina stora förgasare, finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.
Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.
Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.
Schysst om någon kunde svar![]()
Se där...den ska bli intressant att se på bild...finns en hel del dekalkreativa variationer av Castrol temat![]()
Pratade med säljaren idag. Importhoj. Körd i Tyskland med polska skyltar. Han visste inte säkert om det var en -02 eller -03. Inte inreggad i Sverige ännu. En del småskavanker och den har tydligen varit omkull. Helt orginal. 2500 mil.
Säljaren sa att om man lägger 5000 på den får man en hoj i fint skick...
Jag tackade för mig och väntar på nästa sp2:a att dyka upp...
/m
Vilket bolag?Vill också ha möjlighet att ställa av...
Speciellt den här sommaren..!
//Flying Finn
Hos Folksam alltså? märkligt....hur gammal är farbror?![]()
Finn, Folksam...
Det är så att det är besiktningsdags på onsdag o jag har mina blinkers infälda i framlyktorna på den plats där varsel ljusen igentligen ska sitta så tänkte kolla ifall nån vet vilken sorts lampa som ska sättas in där ??
Autosol på alu????Det innehåller ju rätt mkt slipmedel och alu blir ju repigt bara man nyser på det...
Det är så att det är besiktningsdags på onsdag o jag har mina blinkers infälda i framlyktorna på den plats där varsel ljusen igentligen ska sitta så tänkte kolla ifall nån vet vilken sorts lampa som ska sättas in där ??
Bör ju va slipmedel i för att kunna poleras med..
Polerade upp en uppsättning aluminiumfälgar(till bil) me just autosol & polermaskin.
Ett jälla jobb men satans vicken lyster de bidde!!
Varselljus!??
Antar du menar p-ljusen..
Har du blinkersen där så tror jag du kommer få problem. Dels för att det är för smalt, men även att dom är inbyggda o inte syns från sidorna.
Dessutom är det väl lag på att P-ljus ska finnas, eller!?
Finns ett minimiavstånd hur tätt blinkers får sitta, har det dock inte i huvet men vet att de iaf är 18 cm bak, & det ska vara större fram.
Så släng på orginal om du har för o va säker.
Hello Boys!
Puh! äntligen allt klart & ett styck SP1 i garaget!
Jag vill tacka:
Softishman för att du länkade till annonsen här i tråden
Abbe för att du tipsade mig
& siste men INTE minst, Tero / Flying Finn som hade vänligheten att åka & inspektera den, & idag möta upp & guida mig rätt i Småland!
Någbra bilder från min långa dag!
1. Avresa
2. Flying Finn Mullrar in på macken!
3. Säljare med separationsångest
4. Packad & klar!
Nu ska jag ner till garaget, knäppa upp en bira & polera tanken!![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |
![]() |
CFMOTO 800MT-X
Idag har vi nöjet att få sm... |