Softishman
Fixare
Svart bakdrev måste jag ha nästa gång!!!
HÄRLIGT HÄRLIGT HÄRLIGT
REGBESIKTIGADE MIN SPETTA IDAG OCH DEN GICK IGENOM UTAN ANMÄRKNING OCH MED EFTERMARKNADSTAILEN
Va? Gick den igenom med den tailen... Vilket flyt..!
Stort GRATTIS!!!
//Flying Finn
...helt ärligt så brukar jag bli nervös inför en besiktning oavsett fordon men inte den här gången.
Hej !
Funderar på att köpa mig en sp1 och har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. Hadde tidigare en fajjerstårm '03 och hade problem med nysningar/hostande (på hojjen) som störde mig rätt rejält, var tydligen ett standardfel på stormen med sina stora förgasare, finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.
Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.
Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.
Schysst om någon kunde svar
snacka med biltmore här på sporthoj, han kommer att ha en till salu i nästa vecka, 1900 mil, slip on annars helt original
Nej, det enda är den går lite väl fett på låga varvtal som original, men det rår man bot på med en "Powercommander".Rundik skrev:...finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.
Rundik skrev:Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.
...Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.
Schysst om någon kunde svar
Jag tycker att hojar är alldeles för dyra att ha ståendes, så jag kör gärna mycket och ofta..! Min "Spetta" har snart rullat 4800 mil och "still going strong"...
//Flying Finn
Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...?
Finn: jag skulle testa med Autosol på dina slipon, det är ett riktigt mirakelmedel!
ger du den bara lite kärlek då och då så är det inga problem, det enda problemet är att det kan bli trögt att bli av med en långmilare oavsett hur fin å välvårdad den än är, man får dumpa priset rejält, min har bara rullat 1600 mil så jag kan köra den ett tag innan det är dags att sälja å leta reda på en ny lågmilare
kanske skulle porra till hojen lite till:
http://cgi.ebay.co.uk/Talon-Gold-Re...3|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50
undrar även om ngn har kolla på originaldrevingen? är det 40/16?
Då är det med andra ord bara att börja gnugga..!
Kollat TH? Jag pröjsar 10 lappar om året (Hel/Hel)... Inte billigt, men överkomligt. Har som vi snackade om, inte haft körkortet i behåll "för" långa perioder...
Bra taktik..!
Porrigt värre! Är 99,9% säker på att org.drevning=40/16...
//Flying Finn
Någon som har tips på vilken drevning fram 15,16,17 kör själv med 16 någon som provat andra?
Originaldrevning SP-1: 16/40
Har provat med 16/42 (originalkedjelängden räcker men det blir lite svårare att kränga på kedjan).
Annars är det många som förespråkar 15/41 som den ultimata drevningen.
Jag har 15/42 och tycker fortfarande den är högt växlad. Skulle gärna testat typ 44 bak eller nåt. Har inte testat så mycket ännu, men tycker den är väldigt svar att få upp på slangen med gas på tvåan. Eller är jag bara dålig
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|