Honda SP1-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Va? Gick den igenom med den tailen... :va Vilket flyt..! :nicka

Stort GRATTIS!!! :tummenupp :)

//Flying Finn



han kollade knappt på den, kollade så att dom tändes och var E-märkta sen var det bra med det liksom, han tyckte t o m att det lös bättre än original både eftermarknadsblinkersarna och bakljusen, sen kasta han ett getöga på drivpaket, däck, kände på lite bultar här å där, tog en lååååååååång (undrar varför:D) provtur, vägde den sen var det klart, inga som helst problem, helt ärligt så brukar jag bli nervös inför en besiktning oavsett fordon men inte den här gången.
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Får grym prestationsångest när man ser skicket och putsen på era hojar... :död :Bugar

Fan, jag hatar att meka och tvätta..! :huvet Jag vill bara vara ute gasa! :gnissla :yoparty

Men undrar i alla fall om någon här har tips om hur man kan fräscha till sina slipon? :va Det är LeoVince (Aluminium)... Ser väl enkelt uttryckt för jävliga ut. Oxiderade osv... Går de att polera upp så de blir blanka istället? :confused:


...helt ärligt så brukar jag bli nervös inför en besiktning oavsett fordon men inte den här gången.

Jag också... :nicka Besiktning av fordon och tandläkarbesök känns som ett lotteri..! :D

//Flying Finn
 
Last edited:

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Hej !
Funderar på att köpa mig en sp1 och har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. Hadde tidigare en fajjerstårm '03 och hade problem med nysningar/hostande (på hojjen) som störde mig rätt rejält, var tydligen ett standardfel på stormen med sina stora förgasare, finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.

Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.

Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.

Schysst om någon kunde svar:krama
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Hej !
Funderar på att köpa mig en sp1 och har några frågor som jag skulle vilja ha svar på. Hadde tidigare en fajjerstårm '03 och hade problem med nysningar/hostande (på hojjen) som störde mig rätt rejält, var tydligen ett standardfel på stormen med sina stora förgasare, finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.

Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.

Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.

Schysst om någon kunde svar:krama



snacka med biltmore här på sporthoj, han kommer att ha en till salu i nästa vecka, 1900 mil, slip on annars helt original:tummenupp:D
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Rundik skrev:
...finns det några liknande "standardfel" på sp1, vet att det är insprutning men ändå ?.
Nej, det enda är den går lite väl fett på låga varvtal som original, men det rår man bot på med en "Powercommander".

Rundik skrev:
Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.

Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.

Få ägare och många mil brukar sällan vara problem. Stor service vid 2400 mil (inkluderar ev. ventiljustering om nödvändigt).
 

Bifogat

  • x_SP1_service.jpg
    x_SP1_service.jpg
    120 KB · Visningar: 51

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
...Har kollat lite annonser och många har ju rullat både 4 och 5000 mil, är det lugnt eller bör man välja en som rullat mindre ?. Det verkar ju inte finnas många till salu som rullat under 2000 mil så det blir ju en begränsning i utbudet isåfall.

Serviceintervall, är det någon storservice som skall göras vid vilket miltal ?.

Schysst om någon kunde svar:krama

Jag tycker att hojar är alldeles för dyra att ha ståendes, så jag kör gärna mycket och ofta..! :D Min "Spetta" har snart rullat 4800 mil och "still going strong"... :tummenupp

//Flying Finn
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag tycker att hojar är alldeles för dyra att ha ståendes, så jag kör gärna mycket och ofta..! :D Min "Spetta" har snart rullat 4800 mil och "still going strong"... :tummenupp

//Flying Finn



ger du den bara lite kärlek då och då så är det inga problem, det enda problemet är att det kan bli trögt att bli av med en långmilare oavsett hur fin å välvårdad den än är, man får dumpa priset rejält, min har bara rullat 1600 mil så jag kan köra den ett tag innan det är dags att sälja å leta reda på en ny lågmilare:D
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Trafik

Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...? :gnissla

Jag kör bara trafik, räcker man klarar sig ifrån att klota ett par år så har man en uppsättning kåpor om det skulle hända något tråkigt, dock ej stöld.
 

kåre

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2008
Ort
Kalmar
Hoj
R1 -09
Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...? :gnissla

Dyrt jag betalar 5000 helförsäkring helår,Någon som har tips på vilken drevning fram 15,16,17 kör själv med 16 någon som provat andra?
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Finn: jag skulle testa med Autosol på dina slipon, det är ett riktigt mirakelmedel!

Då är det med andra ord bara att börja gnugga..! :D

Kollade just premien på Spettan 17.800:- för en helförsäkring hos Folksam!!
Fy fan! några tips på bättre ställen...? :gnissla

Kollat TH? :va Jag pröjsar 10 lappar om året (Hel/Hel)... :död Inte billigt, men överkomligt. :nicka Har som vi snackade om, inte haft körkortet i behåll "för" långa perioder... :gnissla :rodnar

ger du den bara lite kärlek då och då så är det inga problem, det enda problemet är att det kan bli trögt att bli av med en långmilare oavsett hur fin å välvårdad den än är, man får dumpa priset rejält, min har bara rullat 1600 mil så jag kan köra den ett tag innan det är dags att sälja å leta reda på en ny lågmilare:D

Bra taktik..! :D :tummenupp

kanske skulle porra till hojen lite till:

http://cgi.ebay.co.uk/Talon-Gold-Re...3|66:2|65:12|39:1|240:1318|301:1|293:1|294:50


undrar även om ngn har kolla på originaldrevingen? är det 40/16?

Porrigt värre! :Bugar :yoparty Är 99,9% säker på att org.drevning=40/16... :)

//Flying Finn
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Då är det med andra ord bara att börja gnugga..! :D



Kollat TH? :va Jag pröjsar 10 lappar om året (Hel/Hel)... :död Inte billigt, men överkomligt. :nicka Har som vi snackade om, inte haft körkortet i behåll "för" långa perioder... :gnissla :rodnar



Bra taktik
..! :D :tummenupp



Porrigt värre! :Bugar :yoparty Är 99,9% säker på att org.drevning=40/16... :)

//Flying Finn

:tummenupp:)
 

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Ort
I Sverige
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Någon som har tips på vilken drevning fram 15,16,17 kör själv med 16 någon som provat andra?

Originaldrevning SP-1: 16/40

Har provat med 16/42 (originalkedjelängden räcker men det blir lite svårare att kränga på kedjan).
Annars är det många som förespråkar 15/41 som den ultimata drevningen.
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Originaldrevning SP-1: 16/40

Har provat med 16/42 (originalkedjelängden räcker men det blir lite svårare att kränga på kedjan).
Annars är det många som förespråkar 15/41 som den ultimata drevningen.

Jag har 15/42 och tycker fortfarande den är högt växlad. Skulle gärna testat typ 44 bak eller nåt. Har inte testat så mycket ännu, men tycker den är väldigt svar att få upp på slangen med gas på tvåan. Eller är jag bara dålig:confused:
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag har 15/42 och tycker fortfarande den är högt växlad. Skulle gärna testat typ 44 bak eller nåt. Har inte testat så mycket ännu, men tycker den är väldigt svar att få upp på slangen med gas på tvåan. Eller är jag bara dålig:confused:

:tummenupp:D:krama
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top