Honda SP1-tråden

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Abbe, min röst i mörkret! haha :tummenupp
Klart jag ska köpa den , inget snack! serviceboken finns, men han kan inte hitta den, tror bara levservicen var stämplad iaf....men man kan ju fylla på själv vartefter!
Vad det gäller bladen, du har rätt, sänker den till 38 till att börja med, märkligt nog hade ja två som mailade när den var ute för 42!!

Jaja, man får se tiden ann!

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Abbe, min röst i mörkret! haha :tummenupp
Klart jag ska köpa den , inget snack! serviceboken finns, men han kan inte hitta den, tror bara levservicen var stämplad iaf....men man kan ju fylla på själv vartefter!
Vad det gäller bladen, du har rätt, sänker den till 38 till att börja med, märkligt nog hade ja två som mailade när den var ute för 42!!

Jaja, man får se tiden ann!

kalla mig Abbe Killian, din röst i natten:hihi

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
app app börja inte vela nu, verkar som om att nästan ingen har ngn servicebok så det är ingen fara, skulle tro till 100% at milen å allt stämmer, har han några kvitton från t ex olje och filterinköp? nä lugn nu klasse, servicebok till en hoj idag är fan inget man kan förvänta sig att få med verkar det som, servar ju alltid själv mina hojar dock sparar jag alltid kvitton på alla inköp jag gör till hojen, fyller även i miltal och vad som gjorts, det enda jag inte gör själv är ventiljusteringar och sådana lite svårare arbeten, det överlåter jag till sveriges bästa mekaniker som vi har här i falkenberg:tummenupp

ang bladen så kanske du ska se över priset en gång till, jag menar även om den är fin å allt det är så tror jag inte många är beredda att slanta upp nära 40 lök för en hoj som är 13 år gammal oavsett skick när man får en 929:a för samma peng, folk tänker inte på samlarvärde/objekt när dom tittar på din annons utan på priset, tyvärr, den är säkert kanonfin, sveriges finaste men som sagt, jag tror inte folk är beredda att betala för det:huvet

Servicebok ska man vara glad om man får med, det kan man som sagt inte räkna med idag förutom på nya hojar då... Den har gått så lite så det borde inte vara några som helst problem! Om det nu bara har vart 2 ägare så har ju dom haft hojen några år och då är sannolikheten ännu större att den är väl omhändertagen!:tummenupp

Håller med.... Tyvärr inga som vill betala dom summorna för en så gammal hoj när man kan få en -94 för typ 25ooo:- skicket spelar tyvärr mindre roll än priset enligt dom flesta idag....:död

Du får inte ångra dig nu! Sänk priset mera så kommer du bli av med den, man kan inte alltid göra bra affärer... Du kommer förlora en slant, men är det inte värt det när det står en SP1 hemma i garaget!:va:yoparty:banana

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus

Nej då vill bara ha en extra uppsättning:)

Kära Spettavänner....efter många turer i England & hej & hå..

Idag förde jag över handpenningen på en RÖÖÖÖD SP1 i Småland, Svensksåld maskin med bara 1900 lugna mil på klockan & två tidigare ägare. BOS slipon är det enda som sitter på resten original, precis som jag vill ha det!
Seså! säg grattis nu då! VI SES PÅ SPETTATRÄFFEN!!! :yoparty :D :banana
/En glad Klasse (PS: Discolackad Fireblade...anyone?):rolleyes:

Kul kille bra jobbat välkommen till boy´sen med spettor! Den verkar vara i superb skick...:tummenupp

Jag har original nerslipade.... Fast tyvärr inte till salu, kolla ebay vännen!!!

Vad har hänt?

Ingeting har hänt men vill bara ha en extra uppsättning:tummenupp

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
...OM han hämtar den menar du! heheeee

Fan jag sitter här & börjar nojja nu, (typiskt mig..) han hittar ej serviceboken....ska man bry sig mkt om det på en svensksåld hoj med 2 ägare & 1900 mil?
Bangar man denna kommer det nog inte många andra tillfällen....:rolleyes:
Vad skulle ni gjort..?
& inte ETT napp på Bladen...surt att sitta med två hojar....:huvet

Va, inte ångra sig nu... :confused:

Tror inte det är hela världen att serviceboken saknas, inte med så få ägare. :)Verkar ganska vanligt att de kommit bort på äldre hojar... :död
Är du nöjd med skicket och priset så är det bara att KÖPA! :tummenupp

Angående Gammel-Bladen, så är jag nog tyvärr benägen att hålla med föregående "talare" att den nog är för högt prissatt. :( Du kan säkert hitta en köpare till det priset också, men då får du ha rejält med is i magen och en stor nypa flyt för att "rätt" köpare ska dyka upp. :krama
Bit i det sura och sälj den lite billigare, så kan du njuta fullt ut med SP1:an..! :nicka :yoparty

//Flying Finn

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
HÄRLIGT HÄRLIGT HÄRLIGT

REGBESIKTIGADE MIN SPETTA IDAG OCH DEN GICK IGENOM UTAN ANMÄRKNING OCH MED EFTERMARKNADSTAILEN:banana:banana:banana

så nu e det bara å brumma

ps. sulan ringer dig så får du tillbaka din originalhäck:tummenupp kommer ev ner till halmstad i helgen, hör av mig isf ok.

nä nu måste jag ut och återställa ljuddämparna till "original" igen:D

Last edited:

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Jag är ju en gniden jävel också, gav ju bara 34 för bladen...*host*

Just det, VAR INTE DET!!! Man kan INTE tjäna på alla affärer, så är det!:fakta

Sätt ut den för 35ooo:- och hoppas på det bästa, prutar dom så ok, du får iaf din SP1 tillslut!!!

"Var glad och nöjd för vet du vad......"

HÄRLIGT HÄRLIGT HÄRLIGT

REGBESIKTIGADE MIN SPETTA IDAG OCH DEN GICK IGENOM UTAN ANMÄRKNING OCH MED EFTERMARKNADSTAILEN:banana:banana:banana

så nu e det bara å brumma

ps. sulan ringer dig så får du tillbaka din originalhäck:tummenupp kommer ev ner till halmstad i helgen, hör av mig isf ok.

nä nu måste jag ut och återställa ljuddämparna till "original" igen:D

GRATTIS!!!!:klappar:klappar:klappar

Vad gör du framför datorn nu, ut och njut!!! :Rockbanan

Sugen på hugger eller K&N filter?! Någon?!

EN SP2 till salu!!!!! På firma!!!!!
http://www.blocket.se/malmo/Honda_SP_2_CASTROL_21606014.htm?ca=10&w=3

Ingen bild eller info än..... Men 69ooo:- för en -02..... Vit castrol.....

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
jag är intresserad an din hugger

Just det, VAR INTE DET!!! Man kan INTE tjäna på alla affärer, så är det!:fakta

Sätt ut den för 35ooo:- och hoppas på det bästa, prutar dom så ok, du får iaf din SP1 tillslut!!!

"Var glad och nöjd för vet du vad......"

GRATTIS!!!!:klappar:klappar:klappar

Vad gör du framför datorn nu, ut och njut!!! :Rockbanan

Sugen på hugger eller K&N filter?! Någon?!

EN SP2 till salu!!!!! På firma!!!!!
http://www.blocket.se/malmo/Honda_SP_2_CASTROL_21606014.htm?ca=10&w=3

Ingen bild eller info än..... Men 69ooo:- för en -02..... Vit castrol.....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Nu fick jag bilder på "skadorna" som finns på hojen, rinn efter avfettning på vänstra ramhalvan, samt skador efter klantigt monterat framdäck.
Detta + avsaknaden av s-boken är det enda som får mig fundersam...men å andra sidan, kan man polera bort rinnet lite på ramen, + pulverlacka framfälgen...så är den ju kalas...

Vad tror ni?

Bifogat

• falg.jpg
    falg.jpg
    48.7 KB · Visningar: 71
  • flamma.jpg
    flamma.jpg
    42.8 KB · Visningar: 72

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
...OM han hämtar den menar du! heheeee

Fan jag sitter här & börjar nojja nu, (typiskt mig..) han hittar ej serviceboken....ska man bry sig mkt om det på en svensksåld hoj med 2 ägare & 1900 mil?
Bangar man denna kommer det nog inte många andra tillfällen....:rolleyes:
Vad skulle ni gjort..?
& inte ETT napp på Bladen...surt att sitta med två hojar....:huvet

Det är trist att det inte finns någon bok (har han ingen koll på var han har den?) men knappast skäl att backa ur om skicket är vad det verkar vara + det blygsamma miltalet. Någon form av dokumentation måste väl finnas sparad?

Ang Bladen...tja du ligger för högt uppenbarligen. Jag bjuder 10:D:D

Nu fick jag bilder på "skadorna" som finns på hojen, rinn efter avfettning på vänstra ramhalvan, samt skador efter klantigt monterat framdäck.
Detta + avsaknaden av s-boken är det enda som får mig fundersam...men å andra sidan, kan man polera bort rinnet lite på ramen, + pulverlacka framfälgen...så är den ju kalas...

Vad tror ni?

Rinnet går att fixa tveklöst.
Har en kontakt som pulverlackar både fram och bak för 2500 kr. Inget att bråka om...tycker jag.:tummenupp

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj

Vad tror ni?

lägg in en ny tråd på mekforumet å kolla, ngn borde väl veta, men jag skulle tro att det går att polera bort, jag hade till 99% köpt hojen även me dessa "defekter" om jag hade varit på jakt efter en, som fazer skriver, miltalet är lågt likaså priset, det andra kan man alltid fixa till, du ska ju ha hojen länge så du kommer att ha tid å ge spettan lite kärlek eller hur:D

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05

Vad tror ni?

Ett tips är att du lackar fälgarna i samma guld färg som bromsokena.. Det lyfter hojen nå grymt !!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Säkert en tysk import men ändå....

Köp den nu då Klas, det går att fixa dom små felen!!!!

Ett tips är att du lackar fälgarna i samma guld färg som bromsokena.. Det lyfter hojen nå grymt !!

Nja.... Men smaken är som baken:krama

Last edited:

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Bild bevis !!

img441987e87c87f.jpg

img441a9dd5bc01e.jpg

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...