Honda SP1-tråden

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
Nån som lite snabbt och enkelt kan hjälpa mig med oljemängd MED nytt filter i samband med oljebyte??

SPettan ska få lite omsorg och kärlek idag :krama

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nån som lite snabbt och enkelt kan hjälpa mig med oljemängd MED nytt filter i samband med oljebyte??

SPettan ska få lite omsorg och kärlek idag :krama

3,9liter by the book.. Men gör som man "brukar". Fyll på så att det ligger mellan min och max i mätglaset. Starta upp så filtret fylls. Gör ny kontroll och efterfyll.
Det brukar diffa nån dl vid byten, beroende på hur mycket som ligger och skräpar i hörnen.. Du kör Agrol FarmerAll 20w-40?

Edit..

Last edited:

razorback

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
Aprilia RSV1000R 2003
3,9liter by the book.. Men gör som man "brukar". Fyll på så att det ligger mellan min och max i mätglaset. Starta upp så filtret fylls. Gör ny kontroll och efterfyll.
Det brukar diffa nån dl vid byten, beroende på hur mycket som ligger och skräpar i hörnen.. Du kör Agrol FarmerAll 20w-40?

Edit..

f-n är du överallt??!
Dagens skratt, tackar för info. Har du vägarna förbi så ramla inom, kaffet är alltid på. Fast det är väl lite för smutsigt för kissen. Är det en innekatt?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
f-n är du överallt??!
Dagens skratt, tackar för info. Har du vägarna förbi så ramla inom, kaffet är alltid på. Fast det är väl lite för smutsigt för kissen. Är det en innekatt?
Yep!
Glöm inte varmköra innan du tappar ur, det blir så mycket enklare då.

Tackar!
Det är ett renrasigt innelejon. Tycker inte om att få smuts i pälsen...
Traktorer blir däremot fränare ju mer dynga de har på sig :tungan

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
:D Ibland är livet bra orättvist!? ;) Man får lite distans till saker och ting... :brinnerup

//Flying Finn

Jösses vilket drag det är i denna tråd hehe!! Du FINN det verkar vara mycket tur att du "BARA" bröt handen med tanke på hur hojen ser ut!! KÖP EN LOTT:krama Jävligt synd på en sån fin hoj....Men det är tur att du är hel:tummenupp

Frågar er grabbar!! Vilken typ av kedjor kör ni på RK eller DID:va Fan jag va ju på Gotland och där var ett jävla drag SUPER KUL!! Men det som inte va kul var att kedjan fick jag spänna i flera omgångar till slut så blev det missljud i helvetet "TYP PUNKA PÅ KEDJAN" Och sen vill jag passa på och kolla med er om ni har koll på hur hårt man skall dra åt bulten som håller framdrevet, jag går tillbaks till originalet 16/40...

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Jösses vilket drag det är i denna tråd hehe!! Du FINN det verkar vara mycket tur att du "BARA" bröt handen med tanke på hur hojen ser ut!! KÖP EN LOTT:krama Jävligt synd på en sån fin hoj....Men det är tur att du är hel:tummenupp

Frågar er grabbar!! Vilken typ av kedjor kör ni på RK eller DID:va Fan jag va ju på Gotland och där var ett jävla drag SUPER KUL!! Men det som inte va kul var att kedjan fick jag spänna i flera omgångar till slut så blev det missljud i helvetet "TYP PUNKA PÅ KEDJAN" Och sen vill jag passa på och kolla med er om ni har koll på hur hårt man skall dra åt bulten som håller framdrevet, jag går tillbaks till originalet 16/40...

Jag har åkt på båda fabrikaten. Just nu sitter det en DID-kedja på plats som snart passerar 3000 mil. Fortfarande fungerar länkarna som de ska så...

34 Nm säger HRC-manualen vilket kan låta rimligt på den bultdimensionen. Jag brukar lägga loctite eller packningsklister i gängan så ramlar bulten itne iväg...

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
länk? jag ska inte köpa den före dig så du kan vara lugn..... Eller så tar du ddet via pm......:)

Länken till skönheten! http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/s...SportsAndSuperSportsBike&lang=de&pageNumber=1

Jag har åkt på båda fabrikaten. Just nu sitter det en DID-kedja på plats som snart passerar 3000 mil. Fortfarande fungerar länkarna som de ska så...

34 Nm säger HRC-manualen vilket kan låta rimligt på den bultdimensionen. Jag brukar lägga loctite eller packningsklister i gängan så ramlar bulten itne iväg...

Tackar dig för info :jäs

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Där var du snabb!!!:tummenupp

hur går det med FI lampan? Allt bra annars?

jag å en polare tog loss tank å luftburk för att komma åt den lilla rackaren, lossade tps-kontakten och gav den lite kontaktspray inte haft några problem efter detta, kan ju vart att kontakten låg å glappade lite med tanke på hur mkt våra "as" skakar å vibrerar:tungan

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
:D Ibland är livet bra orättvist!? ;) Man får lite distans till saker och ting... :brinnerup

//Flying Finn

fiiii faan..... inte en del som har klarat sej ju.... försäkrad? (vet inte hur det gick till... olyckan asså)..... du måste haft änglavakt.... eller oönskad på andra sidan.....:Bugar

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Fy satan Flying Finn, kikade lite på korten, och det är skönt att veta att det gick så pass bra som det gick, för hojen är det verkligen bara mos kvar av, äre nånting som är helt på den ? Men det är bara ta nya tag, krya på dig nu och se till att komma upp i sadeln så fort som möjligt !

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept