Nu är jag helt förstörd.... Efter en överklagan så fick jag samma beslut som tidigare, bilisten har inte gjort nått fel och kan inte ses som vållande till olyckan.... Fast att dom skrev i första beslutet
"vi förstår att det var irriterande för dig och din sambo när föraren av banverktes bil förde ut sin bil för omkörning då ni redan påbörjat sådan manöver". WHAT THE FUCK!?!?! Det är OLAGLIGT enligt gällande trafikregler!
Prata med en jurist och han var väldigt tveksam pga att han tyckte jag kunnat bromsa, jag förklarade att min handling var ett resultat av panik men han hade ju kört hoj sedan hedenhös och visste exakt vad panik innebär...
Så nu är jag deppigare än Joseph Fritzells dotter som satt inlåst i källaren.....
Jag kommer alltså att få stå för alla reparationer själv på min kära SP1.....
Jag som har så mycket pengar nu när jag studerar....
Jag tyckte inte om rättsväsendet i sverige innan detta och kommer definitivt inte göra det nu heller!
Så nu är det bara att göra in inköpslista på delar som är trasiga.....
Ljuddämpare (1st micron kolfiber eller två nya)
Styre vänster
Kopplingsbehållare
Handtag
Reglage med knappar vänster
Styrända vänster
Bakspegel vänster
fotpinne vänster
Hjälp med att buckla ut tanken
Ramskydd
Lacka nya kåpor + tank
kåpglas
med mera.....
Donationer är välkomna! Alla som donerar kommer få sitt "nick" på hojen!
Mitt konto hos swedbank: 8183-6 - 974 018 0246
Den som inte vet vad som hänt, läs här
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=112088&page=143
Fan vad less jag är..... Vet inte vad jag ska göra nu.....
Har ingen ork att göra någonting längre....
Kör försiktigt nästa år, det finns idioter överallt, du ser dom bara inte och ännu värre, dom ser inte dig heller!
Har ett motto som jag tycker är bra! "FOLK ÄR IDIOTER TILLS DU KÄNNER DOM" utgå från det i trafiken så kanske du klarar dig undan rattfyllon och blinda personer, jag och några till här hade inte den turen......