Ja du har garanterat rätt. SP1/2 såldes aldrig i repsolfärger från fabrik.
Tackar för svaret, ska trycka de i nyllet på besserwissern direKct ! Nu ska jag ut å starta skönheten innan abstinensen blir för stor, tusan va långt d e till våren !
Ja du har garanterat rätt. SP1/2 såldes aldrig i repsolfärger från fabrik.
Ja du har garanterat rätt. SP1/2 såldes aldrig i repsolfärger från fabrik.
SP1 fanns bara i rött "Winning Red" när den kom 2000. 01 fanns den även i silver. Med första årsmodellen av SP2 (vit/svart) följde ett OEM-Castroldekalkit som sitter på min hoj. Sista året SP2 tog in i Sverige, 05, fanns även en svart/röd variant med silvergrå fälgar.
Från Hondas modellarkiv: http://www.hondamc.se/homc/templates/ModelCategoryArchiveList____9670.aspx
På andra marknader har jag sett helsvarta liksom en röd/silver Niki Hayden replika.
Jag har inte lackerat den ännu, men det håller utan problem. Det såg hopplöst ut att försöka få ut bucklan på min tank så jag fick tipset av en billackeringsproffs att spackla. Jag var själv lite skeptisk innan men glasfiberspacklet är så pass stabilt, fäster och fyller ut så pass bra att är man noggrann så ser man ingen skillnad mot en ny tank efter avslutat jobb och lackering. Finspackel ytterst för att inte behöva slipa så mycket i glasfiberspacklet. Tror det var 80's papper (fungerar med de flesta grovlekar) jag använde för att få bort lösa lackflagor och gamla intryckta dekaler innan jag började fylla ut bucklan. Men det är klart man förlorar ju någon eller några deciliter i tankkapacitet om man inte drar ut bucklan utan bara fyller igen.
Har ingen bra bild men så här såg den ut efter förra "fulspacklingen" (och innan highsidern).
Ser ruggit bra ut Zam !
Har precis plöjt igenom tråden för andra gången i ett försök å klargöra vilka färger sp1/2 såldes i, har jag rätt när jag säger till polaren att ingen av dom såldes nya me repsollack (e fortfarande helsåld på sacce`s) ?
kan intyga att denna inte var repsol från början....
min var modell svart... har orginalgrejjerna kvar... kåporna är som sagt beställda från hongkong och tanken och fälgarna är lackade av en kompis med egen lackfirma.... tanken var lite knepig eftersom det skulle på dekaler... så jag köpte hem dekaler till en cbr och modifierade dessa så gott jag kunde då det inte finns dekaler som passar rakt över till min tankform och sedan hjälpte min kompis till med att klistra och sedan fick jag 4 lager klarlack till över dessa.... så det tog ungefär 2 månader att bygga om den med härdningstider och dylikt.... passade bra att göra över vintern.
det är en del arbete om man skall få det bra... men helt klart värt detta tycker jag... gillar den skarpt, och tycker att repsolfärgerna är den absolut fräckast kombinationen man kan ha... lite synd dock att jag inte fick tag på en tank och fälgar... skulle velat ha orginal kvar åxå, men man kan ju inte få allt tydligen
kan intyga att denna inte var repsol från början....
min var modell svart... har orginalgrejjerna kvar... kåporna är som sagt beställda från hongkong och tanken och fälgarna är lackade av en kompis med egen lackfirma.... tanken var lite knepig eftersom det skulle på dekaler... så jag köpte hem dekaler till en cbr och modifierade dessa så gott jag kunde då det inte finns dekaler som passar rakt över till min tankform och sedan hjälpte min kompis till med att klistra och sedan fick jag 4 lager klarlack till över dessa.... så det tog ungefär 2 månader att bygga om den med härdningstider och dylikt.... passade bra att göra över vintern.
det är en del arbete om man skall få det bra... men helt klart värt detta tycker jag... gillar den skarpt, och tycker att repsolfärgerna är den absolut fräckast kombinationen man kan ha... lite synd dock att jag inte fick tag på en tank och fälgar... skulle velat ha orginal kvar åxå, men man kan ju inte få allt tydligen
Ja du har garanterat rätt. SP1/2 såldes aldrig i repsolfärger från fabrik.
SP1 fanns bara i rött "Winning Red" när den kom 2000. 01 fanns den även i silver. Med första årsmodellen av SP2 (vit/svart) följde ett OEM-Castroldekalkit som sitter på min hoj. Sista året SP2 tog in i Sverige, 05, fanns även en svart/röd variant med silvergrå fälgar.
Jag tror till och med att SP-2:an bara togs in -02 och -05. Någon som vet?
Glöm inte att den finns i blått oxå! I USA, men VÄLDIGT ovanliga!
Jag tror till och med att SP-2:an bara togs in -02 och -05. Någon som vet?
Stämmer. 20 st såldes -02 och 15 st -05.
Tror tom du Roger analyserat en tänkbar orsak här i tråden till varför Honda valde att inte ta in några 03-04 : Aprilia RSV Mille R
vet inte... han lackar ju bara bilar igentligen....
skall det bara vara rött... eller skall det på dekaler som skall lackas in under klarlack eller hur har du tänkt dej?....
tror att jag pröjsade 4000:- för tank och fälg.... då gjorde han jobbet gratis...
men som sagt, jag har en del klarlack på
Jaa just det...helt rätt. Sett någon flimra förbi på ebay men som sagt, inte är de många.
Jag har inte kört nån mille, men kan en twin bli så mycket mer lättkörd än SPn?Kan inte förstå varför, millen kan vem som helst köra. Spettan kräver sin man !
Jag har inte kört nån mille, men kan en twin bli så mycket mer lättkörd än SPn?
Jo att milen var en tuff konkurens förstår jag, det var bara det där med "kräver sin man" jag reagerade på. Nåt liknande står ju på Rogues sida, och jag bara undrar var det kommer ifrån.
Fördelen med MilleR var ju att det satt Öhlinsfjädring monterat runtom från fabrik, till typ samma pris som en orginal SP..
Tror de vann köpare på det.
Kan inte förstå varför, millen kan vem som helst köra. Spettan kräver sin man !
Jag har inte kört nån mille, men kan en twin bli så mycket mer lättkörd än SPn?
Öhlinsgodis..pffffff
Finish och byggkvalitet är inte riktigt Hondaklass heller även om de verkar hålla minst lika bra.
Ja, vad ska man med sånt till!??
Deras resrevdelsavdelning har ju oxå en del o lära...
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |