Honda SP1-tråden

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Desperat efter framlampor till en sp2 2002 svenska, eftersom ja ska ta hem en hoj från UK. Så ja behöver till reg bes.:Bugar:Bugar:Bugar
Hjälp någon....

du behöver bara den vänstra, kolla på örebro mc-demontering, vet att dom fick in en spetta nu i höstas med lite tur har dom kvar den vänstra lyktan, köpte min hos dom i våras men den kom inte från den hojen dom har innen nu, annars kolla ebay.de:tummenupp

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Desperat efter framlampor till en sp2 2002 svenska, eftersom ja ska ta hem en hoj från UK. Så ja behöver till reg bes.:Bugar:Bugar:Bugar
Hjälp någon....

Om inte Örebro har..

kolla med dom här, dom är trevliga och har jävligt bra service, och brukar ha det mesta...

Rn Mc

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hjälp någon....

Tyska Ebay är din vän:tummenupp

http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/i...eile&_odkw=Scheinwerfer&_osacat=14780&bkBtn=1

Kom precis på att det är en den vänstra du behöver...my bad.

Dessvärre är de inte helt enkla att hitta -och sällan billiga. Jag hittade min på just tyska ebay...det mesta dyker upp där så ge inte upp.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/00-0...rcycles_Parts_Accessories?hash=item20af7b810f

Inte billigt men med tanke på att nya kostar 4500 kr per st så...:gnissla

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
SP-1 -01
Nån som är bra på el?

Skulle behöva lite hjälp med att göra nåt tillfälligt med blinkers och permanent skyltbelysning innan besiktning. Nån som har en stund över och bor i sthlmsområdet innan Maj månad?

Bifogat

• P6130039.JPG
    P6130039.JPG
    47.1 KB · Visningar: 130
Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Såg inte det.... lite trött i ögonen.... Har du sålt din hoj än abe?!

nope, blir nog att jag behåller den ändå, har haft en del förfrågningar samt tackat nej till en kille som ville ha den, fick ett hyfsat seriöst bud av honom men jag vill nog ha ett par loppor till än det han bjöd.

tänkte snart ringa dig softish, tänkte göra den där ride high-justeringen på spettan vi pratade om i våras men jag har glömt av hälften av det du sa till mig då, vill ju få den lite mer lättsvängd iom att vi mest kör bana nu för tiden:tummenupp

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
nope, blir nog att jag behåller den ändå, har haft en del förfrågningar samt tackat nej till en kille som ville ha den, fick ett hyfsat seriöst bud av honom men jag vill nog ha ett par loppor till än det han bjöd.

tänkte snart ringa dig softish, tänkte göra den där ride high-justeringen på spettan vi pratade om i våras men jag har glömt av hälften av det du sa till mig då, vill ju få den lite mer lättsvängd iom att vi mest kör bana nu för tiden:tummenupp

Just det ja, det är skit enkelt att göra! Häng upp bakdelen i garage taket eller nått och så lossar du på muttern till stötdämparen (alternativt tar bort den och hänger ner bakdelen rejält så du kan trä på en hel bricka) och trycker dit en bricka som inte är hel utan ser ut som ett U, sen knipsar du åt den så den inte kan åka ut (klämmer ihop topparna lite). Efter det så skruvar du bara tillbaka muttern och njuter av att ha en snabbsvängd spetta! Men du får gärna ringa ändå och prata lite....:tummenupp:krama

Här är en bild på min: http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=89282

Jag la även dit en bit gummi som skall fungera som en "fjäderbricka" och hindra brickan från att släppa så att säga....

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Just det ja, det är skit enkelt att göra! Häng upp bakdelen i garage taket eller nått och så lossar du på muttern till stötdämparen (alternativt tar bort den och hänger ner bakdelen rejält så du kan trä på en hel bricka) och trycker dit en bricka som inte är hel utan ser ut som ett U, sen knipsar du åt den så den inte kan åka ut (klämmer ihop topparna lite). Efter det så skruvar du bara tillbaka muttern och njuter av att ha en snabbsvängd spetta! Men du får gärna ringa ändå och prata lite....:tummenupp:krama

Här är en bild på min: http://www.sporthoj.com/galleri/?do=visabild&id=89282

Jag la även dit en bit gummi som skall fungera som en "fjäderbricka" och hindra brickan från att släppa så att säga....

gr8:krama men jag slår en pingla i dagarna ändå:)

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
2002 SP-2
bilden löste det:tummenupp:)

Det har iofs sagt tidigare, men om någon missat det är detta (i alla imho) en av de bättre modifieringarna av SP1/2. Att det dessutom är relativt enkelt och i princip gratis gör ju inte saken sämre (byta till Öhlinare är naturligtvis mycket bättre, men lite dyrare ;-))

Det brukar vara lagom att lägga dit brickor på 3-5 mm under bakdämparfästet. Och att kombinera med att sänka gaffelbenen ca 8mm i gaffelkronan, för att inte få för mycket lutning när hojen står på sidostödet.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Jag var sugen på den SPn hos kvarndammen, men mtp skicket så tyckte jag den var för dyr.

Har bara kört Anderstorp, Kinnekulle och Falkenberg, det är de banorna som ligger inom rimligt avstånd från gbg då jag inte har drag på bilen och tycker det blir för jobbigt att toura för långt för en bankörning. Det blir nog en sväng på de tre även kommande säsong, än så länge är nog Kinnekulle favoriten.

Gotland Ring verkar dock jävligt rolig. Hoppas de får ekonomi att färdigställa Dalsland Ring, deras skisser verkar lovande om än kanske lite för fantastiska...

Tack för infon förresten :)

är denna som gick på KVD i januari tro?

http://www.blocket.se/stockholm/Honda_VTR_1000_SP_1_26314883.htm?ca=20&w=3

Last edited:
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...